Czynniki rankingowe Google to zbiór elementów decydujących o pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania w Google. Czynniki te dotyczą zarówno samej strony, jej konstrukcji, zawartości (on-site), jak i elementów poza nią (off-site). Pełna lista czynników rankingowych nie jest powszechnie znana. Tak naprawdę tylko Google wie, ile jest czynników, które wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce. Nie jest jednak tak, że nic nie wiadomo na ich temat. Przez lata pracy i testów specjaliści SEO poznali dużą część elementów, dzięki którym można podnieść pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Do najważniejszych czynników rankingowych Google można zaliczyć meta dane, nagłówki, słowa kluczowe w treści strony, unikalność i jakość tekstów, linki zewnętrzne (link building), struktura adresów URL (przyjazne adresy), linkowanie wewnętrzne, mapa strony (sitemap.xml), szybkość strony, przystosowanie strony do urządzeń mobilnych.

Marketing ‒ czym jest? Definicja oraz rodzaje marketingu
Marketing nie jest już tylko sztuką tworzenia atrakcyjnych reklam. To kompleksowa strategia, której głównym celem jest zrozumienie potrzeb klienta i dostarczenie mu odpowiednich rozwiązań, budowanie