znaczenie tresci w pozycjonowaniu

Spis treści

Dlaczego jakość treści jest ważna w pozycjonowaniu?

Dlaczego jakość treści jest ważna w pozycjonowaniu? O tym, że unikalne treści są istotne w procesie zwiększania widoczności strony www lub sklepu internetowego, wie już każdy. Nie każdy jednak rozumie, dlaczego warto zadbać o wartościowy kontent. Dziś wyjaśnimy tę kwestię. Zachęcamy do lektury! 

Treści a pozycjonowanie 

Treści a czynniki rankingowe Google

Wysokiej jakości treści to ważny czynnik rankingowy.  Bez contentu nie zdobędziemy wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. A jak wiadomo, największy ruch i najwyższą konwersję odnotowują witryny z TOP10, zwłaszcza z TOP3. Strony www i sklepy internetowe, na których brakuje wartościowych treści, uznawane są za mniej wartościowe dla użytkownika i zajmują niższe pozycje w wynikach wyszukiwania. 

Treści a słowa kluczowe 

W artykułach blogowych, w opisach usług i produktów, w tekstach brandowych możemy zawrzeć ważne słowa kluczowe. Słowa, które wpisują w wyszukiwarkę potencjalni klienci

Za pomocą tekstów możemy odpowiedzieć na pytania, jakie zadają użytkownicy, opowiedzieć klientom o naszych produktach i usługach, przekazać informacje na temat oferty. 

Treści a sieć linków wewnętrznych 

Wszelkiego typu treści umożliwią stworzenie przemyślanej siatki linków wewnętrznych. Linki wewnętrzne są ważne w procesie pozycjonowania ‒ poprawiają jakość indeksowania strony, a użytkownikom ułatwiają poruszanie się w obrębie witryny. 

Treści a współczynnik odrzuceń

Wartościowe teksty zwiększają szanse na to, że użytkownik zainteresuje się naszą ofertą, spędzi na stronie więcej czasu, odwiedzi różne podstrony. Dzięki temu współczynnik odrzuceń będzie niższy, a konwersja wzrośnie. Niski współczynnik odrzuceń to wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. 

Treści a pozycja eksperta 

Wysokiej jakości teksty sprawią, że zyskamy wizerunek eksperta w danej branży. Ciekawy content pomoże nam zdobyć autorytet, wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać zaufanie potencjalnych klientów. 

Treści a indeksacja  

Publikacja nowych treści, jak i aktualizacja tekstów, które już znajdują się na stronie, sprawią, że roboty Google będą częściej odwiedzać naszą witrynę. Skutek? Szybsza indeksacja i większy, wartościowy ruch. 

Treść na stronie ‒ dlaczego jeszcze jest ważna? 

Dlaczego jeszcze treść jest ważna? Wartościowe teksty, ciekawe infografiki, wpisy w mediach społecznościowych to sposób na zwiększenie rozpoznawalności firmy. Content będzie doskonałym wsparciem w budowaniu społeczności wokół marki, pomoże dotrzeć do nowych odbiorców.  

tresc w pozycjonowaniu

Content wysokiej jakości ‒ czyli jaki? 

Co oznacza dobry content? Na czym skupić się podczas tworzenia tekstów na stronę www? 

Unikalność 

Wartościowe teksty to przede wszystkim teksty unikalne, pisane przez nas bądź copywritera od A do Z. Oczywiście możemy inspirować się tekstami konkurencji, ale ważne, byśmy ich nie kopiowali. Roboty Google wykryją plagiat, a to nie będzie miało dobrego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. 

Nagłówki 

Nagłówki to podstawa. W każdym tekście powinien znaleźć się jeden nagłówek H1 oraz nagłówki H2, H3, H4. Nagłówki to plan tekstu, muszą więc być dobrze przemyślane. Najlepiej trzymać się zasady jeden nagłówek = jedna myśl. 

Odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych 

Czasy, w których nadmierne zagęszczenie fraz kluczowych w mianowniku przynosiło rezultaty, odeszły w niepamięć. Nowoczesne pozycjonowanie stawia na naturalne rozmieszczanie fraz ‒ zarówno głównej frazy kluczowej, jak i fraz semantycznych. Jeśli jest taka potrzeba, odmieniamy frazy kluczowe

Aktualizacja treści 

Treści warto regularnie rozbudowywać, uzupełniać o nowe akapity. Dobrze zadbać o to, by wszystkie teksty były aktualne i nie zawierały przestarzałych informacji. 

Język dostosowany do grupy docelowej 

Pamiętajmy o odbiorcach. W pierwszej kolejności, dobrze określić grupę docelową, dokładnie przemyśleć, do kogo kierujemy nasze usługi. Na tej podstawie dobierzmy frazy kluczowe, zastanówmy się, jakie pytania w wyszukiwarkę mogą wpisywać potencjalni klienci. Dostosujmy język do specyfiki naszej branży i grupy docelowej

Poprawność merytoryczna i językowa 

Treści powinny być poprawne zarówno pod względem merytorycznym, jak i językowym. Warto poświęcić czas, by teksty były ciekawe i, by nie zawierały błędów. 

Mata dane i atrybuty ALT 

Pamiętajmy, że treści to nie tylko opisy kategorii i usług, ale także meta dane. Zarówno w alternatywnych opisach grafik, jak i w tytule i opisie strony warto zamieścić przemyślane, zawierające słowa i frazy kluczowe opisy. 

Wysokiej jakości treści są istotnym czynnikiem rankingowym. Warto więc zadbać o to, by publikowane na stronie teksty były interesujące dla użytkowników, stworzyć content odpowiedni dla klientów na różnych etapach lejka zakupowego, zadbać o to, by  teksty zawierały wszystkie istotne informacje. Jeśli nie czujemy się na siłach, by samodzielnie zadbać o content, zdajmy się na pomoc copywritera. 

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?