Długi ogon (long tail) to pojęcie dotyczące pozycjonowania stron internetowych. Long tail to rozbudowana, długa fraza kluczowa, która składa się z kilku słów. Słowa kluczowe długiego ogona charakteryzują się tym, że są bardziej sprecyzowane, dopasowane do intencji użytkownika. Z frazą długiego ogona będziemy mieli do czynienia na przykład wtedy, kiedy zamiast wpisywać w wyszukiwarkę “wynajem samochodu”, wpiszemy “wynajem samochodu na jeden dzień”. Frazy long tail są zazwyczaj mniej popularne od ogólnych (generycznych), jednak ze względu na swoje większe dopasowanie do intencji użytkownika często generują wartościowszy ruch. Długi ogon przyciąga bowiem na stronę użytkowników, którzy dokładnie wiedzą, czego chcą, mają skonkretyzowany cel. Z frazami long tail wiąże się pojęcie pozycjonowania szerokiego, czyli strategii SEO polegającej na pozycjonowania strony na jak największą liczbę fraz, w dużej mierze właśnie na frazy z długiego ogona. Założenie pozycjonowania szerokiego jest takie, że co prawda jedna fraza long tail może i nie zwiększy w znaczący sposób ruchu na stronie, jednak wiele takich fraz już tak.
Praca copywritera – pierwsze zlecenia i codzienne trudności. Moja historia
Dziś będzie nieco inaczej, ponieważ napiszę o swojej pracy. Ale uwaga, nie będzie to artykuł o tym, na czym polega praca copywritera. Skupię się raczej