Google cache (pamięć podręczna Google, cache wyszukiwarki, pamięć podręczna wyszukiwarki) to kopia strony internetowej wykonana podczas ostatniej wizyty robota Google na tej stronie. Kopia taka ma postać zrzutów ekranu i zawiera wszystkie podstrony, które zostały zaindeksowane przez roboty Google. Roboty Google robią zrzut ekranu każdej zaindeksowanej strony. Ostatnio wykonaną kopię strony internetowej przechowywaną w pamięci podręcznej Google można sprawdzić wpisując w oknie wyszukiwarki komendę “cache:adres-strony”, na przykład “cache:1stplace.pl”. Po jej wpisaniu ujrzymy zrzut ekranu, jaki został wykonany podczas ostatnich odwiedzin strony przez robota Google wraz z datą wykonania kopii. Dzięki skorzystaniu z tej komendy możemy sprawdzić, jak wyglądała strona w czasie ostatniej wizyty robota indeksującego. Google cache pozwala również sprawdzić, jak często roboty Google odwiedzają stronę, co jest ważne chociażby w kontekście pozycjonowania.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który ma realny wpływ na decyzje zakupowe, wspierający budowę pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności marki. USC