Kanibalizacja słów kluczowych to pojęcie związane z pozycjonowaniem stron internetowych, oznaczające sytuację, w której dwie lub więcej podstron w ramach jednej domeny wyświetla się na taką samą frazę w organicznych wynikach wyszukiwania. Innymi słowy, jest to sytuacja, kiedy o wysoką pozycję na daną frazę rywalizuje ze sobą więcej niż jedna podstrona tej samej domeny. Do kanibalizacji słów kluczowych dochodzi wówczas, kiedy kilka podstron jest zoptymalizowanych pod to samo słowo kluczowe. Z punktu widzenia pozycjonowania taka sytuacja jest niekorzystna. Prowadzi to bowiem do tego, że roboty wyszukiwarek nie wiedzą, która podstrona jest tą właściwą do wyświetlenia na daną frazę. Roboty mają problem z wyborem podstrony, która powinna wyświetlić się użytkownikowi wpisującemu w wyszukiwarkę daną frazę. Jedną z przyczyn kanibalizacji słów kluczowych może być występowanie kilku podstron o zbliżonej tematyce, posiadających podobne treści czy też błędy w linkowaniu wewnętrznym.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który ma realny wpływ na decyzje zakupowe, wspierający budowę pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności marki. USC