KPI to skrót od angielskiego zwrotu Key Performance Indicators, co tłumaczymy jako kluczowe wskaźniki efektywności. Najprościej rzecz ujmując, to wskaźniki, za pomocą których możemy zmierzyć realizację założonych wcześniej celów, na przykład w odniesieniu do działań marketingowych czy sprzedażowych. KPI pozwala więc ocenić efektywność prowadzonych działań. Co ważne, wskaźniki Key Performance Indicators muszą być mierzalne. Dlatego też do mierzenia realizacji założonych celów należy w tym przypadku stosować wskaźniki ilościowe, które da się obiektywnie zmierzyć. KPI muszą być jasne i konkretne tak, aby dało się określić ich konkretną wartość. W przypadku stron i sklepów internetowych oraz kampanii reklamowych w internecie wskaźnikiem KPI może być na przykład współczynnik odrzuceń, średni czas spędzony na stronie przez użytkownika, liczba unikalnych użytkowników, współczynnik konwersji, współczynnik klikalności CTR, średnia wartość zamówienia, średni koszt pozyskania leada, liczba zapisów do newslettera, średnia liczba produktów w koszyku.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który ma realny wpływ na decyzje zakupowe, wspierający budowę pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności marki. USC