Meta description (meta opis) to krótki tekst, który można zobaczyć między innymi pod adresem URL i tytułem strony (meta title) na stronie z wynikami wyszukiwania Google. Jego zadaniem jest streszczenie zawartości strony oraz zachęcenie użytkownika do jej odwiedzenia, a więc generowanie kliknięć. Meta description służy do tego, aby użytkownik mógł dowiedzieć się, jaka treść znajduje się na danej stronie i czy jest ona zgodna z tym, czego szuka. Każda podstrona w ramach witryny może mieć swój unikalny meta description, dlatego ważne jest ustawienie indywidualnego meta opisu dla każdej z nich, aby streszczenie odpowiadało rzeczywistej zawartości podstrony. Meta description można ustawić bezpośrednio w kodzie HTML strony lub przy pomocy systemu CMS, na przykład za pomocą odpowiedniej wtyczki. Jeśli samemu nie ustawimy swojego meta description, wówczas jest on generowany przez Google. Tworzony jest on wtedy poprzez wyświetlenie fragmentu treści strony zawierającego słowa kluczowe wpisane w wyszukiwarce przez użytkownika.
Praca copywritera – pierwsze zlecenia i codzienne trudności. Poznaj historie copywriterów
Dziś będzie nieco inaczej, ponieważ napiszę o swojej pracy. Ale uwaga, nie będzie to artykuł o tym, na czym polega praca copywritera. Skupię się raczej