Algorytm Google Panda to jedna z najważniejszych aktualizacji. Google ogłosiło wprowadzenie Pandy w sierpniu 2011 roku i śmiało można powiedzieć, że była to rewolucja w branży SEO i pozycjonowania.
Panda algorytm – jak działa?
Panda to algorytm Google, który ma na celu zmniejszenie widoczności stron zawierających słabej jakości content przy jednoczesnym zwiększeniu widoczności witryn zawierających wartościowy, unikalny content (pamiętajmy, że content to nie tylko opisy i artykuły, ale też infografiki czy wideo).
Algorytm Panda – złe praktyki
Zadaniem algorytmu jest eliminacja stron spamerskich, walka z tekstami pisanymi wyłącznie pod wyszukiwarki, skoncentrowanymi na robotach. Mowa tutaj o treściach przesyconych słowami kluczowymi (keyword stuffing), krótkich, kopiowanych z innych stron, na przykład ze strony producenta (duplikacja zewnętrzna), bądź w obrębie jednej witryny (duplikacja wewnętrzna). Taki content nie jest wartościowy dla użytkownika, nie przekazuje ważnych dla szukającego informacji.
Algorytm Panda – dobre praktyki
Panda ma także zwiększać widoczność witryn, które zawierają wartościowy, merytoryczny, unikalny content. Najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google mają zajmować strony zawierające treści spełniające potrzeby użytkownika.
Jeśli więc zależy Ci na tym, aby Twoja witryna była widoczna w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, musisz zadbać o wartościowy content. Najlepiej, aby na Twojej stronie regularnie pojawiały się przydatne dla odbiorców treści.