analytics-chart-data-97080

Analityka internetowa to obecnie jeden z najważniejszych czynników, który należy brać pod uwagę podczas prowadzenia serwisu internetowego. Poprzez zebranie odpowiednich danych, a następnie poddanie ich odpowiedniej analizie, jesteśmy w stanie pozytywnie wpłynąć na proces sprzedażowy, a co za tym idzie większe zyski.

Użyteczność analityki internetowej

Poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi, jesteśmy w stanie przeprowadzić analizę:

  • ruchu na stronie internetowej,
  • widoczności strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, w wynikach sponsorowanych wyszukiwarek oraz w mediach społecznościowych,
  • zachowania użytkowników na stronie internetowej,
  • współczynnika odrzuceń,
  • skuteczności prowadzonych kampanii sponsorowanych,
  • profilu klientów,
  • ilości stron linkujących do strony internetowej.

Analiza użytkowników

Nowoczesna analityka internetowa to przede wszystkim dobre poznanie swoich klientów. Dzięki wykorzystaniu narzędzi takich jak np. Google Analytics jesteśmy w stanie uzyskać bardzo istotne dane o naszych klientach, np.:

  • dane demograficzne odbiorców tj. zainteresowania, wiek, płeć,
  • jakie było pierwotne źródło wizyty na naszej stronie internetowej (bezpośrednie wpisanie adresu internetowego, przejście ze strony pośredniej, wyszukiwanie w wyszukiwarce, kampania sponsorowana itp.,
  • z jakimi treściami na stronie się zapoznali,
  • ile czasu spędzili na stronie,
  • która strona była ostatnią przez nich oglądaną.

Po uzyskaniu tak ważnych informacji będziemy w stanie dostosować stronę internetową w maksymalnym stopniu dopasowaną do naszych klientów. Również cele kampanii sponsorowanych oraz segmentacja klientów pozwolą nam zwiększyć nasze zyski sprzedażowe.

Analityka widoczności strony internetowej

Poprawna analiza widoczności strony internetowej to preludium do dalszej właściwej analityki internetowej. Tylko poprzez sprowadzenie odpowiedniej ilości użytkowników na stronę internetową będziemy w stanie dokonywać analiz dotyczących procesu sprzedażowego jak i właściwego zachowania użytkowników.
Analiza widoczności strony internetowej powinna być wykonywana regularnie, przynajmniej raz w miesiącu, aby stale mieć kontrolę nad procesem wzrostu jej widoczności.