Konkurencja w branży medycznej stale się powiększa. Przychodnie, kliniki i prywatne gabinety zabiegają o pacjentów na każdym kroku. Oferują bezpłatne konsultacje, badania, zniżki na usługi oraz pakiety medyczne. Czy to dobry kierunek działań?
Z badań CBOS wynika, iż 79% osób korzystających regularnie z internetu, zasięga opinii i informacji o lekarzach z internetu.
Z placówkami medycznymi za pośrednictwem internetu kontaktuje się aż 27% badanych.
Natomiast ponad połowa Polaków korzystających z internetu uzupełnia lub weryfikuje online informacje, które otrzymali od lekarza.
Co zrobić, aby pozyskiwać więcej nowych pacjentów i rozprawić się z liczną konkurencją?
Najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie działań w digital marketingu.
Dzięki reklamom w wyszukiwarce Twoja witryna może się znaleźć na pierwszej stronie wyszukiwań w Google. Większość użytkowników to właśnie tam szuka informacji o lekarzach, dostępnych usługach, kosztach oraz sprawdza opinie innych pacjentów. Warto, więc uzupełnić stronę WWW w te informacje.
Jakie typy kampanii Google Ads sprawdzą się w przypadku reklam dla placówek medycznych?
Kampania w sieci wyszukiwania
Kampania w sieci wyszukiwania pozwala kierować reklamy do osób, które wyszukują konkretnych usług. Warto poświęcić czas na przemyślaną strukturę kampanii oraz ustawienie wykluczających fraz, aby zminimalizować ryzyko przepalania budżetu w pierwszych dniach działania kampanii.
Słowa kluczowe powinny być związane bezpośrednio z Twoimi usługami i brać pod uwagę lokalizację placówki.
Kampania w sieci reklamowej
Kampania w sieci reklamowej umożliwia wyświetlanie kreacji w postaci banerów. Grafiki wyświetlane są w Google oraz w witrynach partnerskich, np. YouTube, Gmail.
Dobrym zabiegiem jest tworzenie reklam elastycznych oraz przesyłanie do systemu gotowych grafik. Dzięki temu mamy możliwość testowania różnych formatów i kreacji.
Jeśli chcesz, aby Twój gabinet lekarski zyskał popularność w okolicy postaw na banery, które przedstawią Twój zakres usług. Jeśli jednocześnie wykorzystasz kolory z identyfikacji wizualnej marki oraz logo placówki, istnieje bardzo duża szansa, że wynik kampanii będzie realizował założony cel.
Kampania performance max
Kampania Performance Max to stosunkowo nowy typ kampanii, który oferuje nam Google.
Ten typ działań umożliwia Ci dotarcie do potencjalnych klientów wyświetlając reklamy w wielu kanałach. Reklamy stworzone w kampanii Performance składają się zarówno z tekstów, nagłówków, obrazów, jak i logo. Bardzo dobrą praktyką jest także połączenie konta Google Ads z Profilem Firmy w Google.
Spraw, aby mieszkańcy Twojej okolicy wiedzieli, gdzie mogą Cię znaleźć i jakie usługi oferujesz. Reklama Twojej placówki pojawi się w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej oraz w Mapach Google.
Pamiętaj! Remarketing w branży medycznej jest zakazany. Obostrzeniem są objęte wszystkie tematy związane z tematyką zdrowia fizycznego oraz psychicznego.
Gdzie jeszcze możesz wyświetlać reklamy związane ze zdrowiem?
Drugim najpopularniejszym systemem reklamowym dla branży medycznej jest Facebook Ads.
System ten daje szerokie możliwości projektowania kreacji oraz docierania do najbardziej wartościowych odbiorców. Aktualnie największą grupą użytkowników w Meta jest grupa wiekowa 25+. Moim zdaniem jest to pozytywny aspekt w kontekście docierania reklam do odpowiednich użytkowników.
Jakie formaty reklam możesz publikować w systemie Facebook Ads?
System reklamowy umożliwia publikację treści w postaci reklamy natywnej, banerowej, przerywnika reklamowego oraz wideo. Reklamy te mogą się wyświetlać w wielu miejscach na Facebooku, Messengerze, Instagramie, w sieci Audience Network oraz w aplikacjach mobilnych.
Co warto podkreślić w reklamach?
Firmom często zależy, aby w tekstach reklamowych umieścić jak najwięcej informacji o oferowanych usługach, stosowanych metodach leczenia czy też używanych sprzętach. Jednak w praktyce, pacjent rzadko wybiera gabinet lekarski przez pryzmat tego, od jakiego producenta pochodzi sprzęt medyczny używany przez lekarza. Zamiast tego warto podkreślić realne korzyści, które są ważne dla pacjenta, np. wysokie kompetencje lekarzy, atmosfera w placówce, dostępność terminów, opinie innych pacjentów, celne postawienie diagnozy czy holistyczna opieka.
Pułapki, które możesz napotkać w trakcie działań marketingowych w branży medycznej:
- na podstawie polskiego prawa niektóre formy reklam placówek medycznych są zakazane,
- największe systemy reklamowe (Google, Meta) ograniczają formy reklam dla tematów związanych ze zdrowiem,
- aby reklamować niektóre usługi w Google, firma musi posiadać odpowiednie certyfikaty,
- wybrane treści reklamowe mogą być dopuszczane tylko w wybranych regionach,
- niektóre leki i substancje podlegają ograniczeniom,
- Google nie zezwala na promowanie substancji uznanych za niebezpieczne, niezależnie od twierdzeń o ich legalności,
- na stronie reklamodawcy nie mogą znajdować się informacje na temat terapii o niepotwierdzonej skuteczności, terapie eksperymentalne, komórkowe i genowe,
- systemy reklamowe nie pozwalają, aby w witrynie reklamodawcy poruszane były tematy związane z antykoncepcją czy aborcją.
Zlecenie prowadzenia działań reklamowych agencji marketingowej pozwala na efektywne działania marketingowe i wyprzedzenie konkurencji. Doświadczony specjalista doradzi Ci, jakie kroki musisz podjąć, aby reklamowanie Twojej placówki było możliwe i zaproponuje rozwiązania, które będą realizować Twoje cele biznesowe. Dobrze zaplanowane i przygotowane materiały reklamowe mogą rozpromować placówkę medyczną w szybszym tempie niż np. działania SEO. Warto jednak mieć na uwadze, jak ważna jest jakość strony internetowej w kontekście reklam. System Google oceniając jakość kampanii reklamowych, ocenia także jakość strony. To między innymi od wyniku jakości zależy jaką stawkę zapłacisz za kliknięcie w reklamę i czy się ona w ogóle wyświetli.
Od czego w takim razie zacząć i na jakie działania postawić chcąc rozpromować gabinet lekarski?
Na początku wyznacz swoje cele biznesowe i zastanów się nad komunikacją marki i jej wartościami. Następnie skontaktuj się z zaufaną agencją marketingową i poproś o dobranie dla Ciebie najlepszych rozwiązań i celów marketingowych.
Często warto na wstępie przyłożyć dużą wagę do wyglądu strony i jej funkcjonalności, a następnie wykonać audyt SEO. Wykaże on wszystkie błędy na stronie oraz elementy, które wymagają poprawy. Jeśli podpiszesz z nami umowę na pozycjonowanie strony, audyt otrzymasz za darmo. Możesz jednak także zdecydować się na samą analizę, bez wdrożenia. Ważne jest to, aby przygotować stronę zanim ruszą reklamy. W innym razie, może się okazać, że działania będą nieefektywne lub Twoje reklamy zostaną zawieszone na czas modyfikacji strony. Reklamy nie będą mogły się wyświetlać tak długo, aż witryna będzie spełniała wszystkie wymogi systemów reklamowych.