Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że czynnikiem decydującym o istnieniu jego biznesu są klienci. Bez względu na to czy Twój biznes ma już określoną grupę klientów, zawsze warto pochylić się nad możliwościami pozyskiwania nowych odbiorców, dzięki którym będziesz mógł w dalszym ciągu rozwijać swój biznes.
Sposób 1 – Promocja w Mediach Społecznościowych
Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat to tylko niektóre miejsca, w których powinna być obecna nasza firma. Założenie profilu firmowego w tych serwisach jest przeważnie banalnie proste, a może przełożyć się na wiele korzyści. Dzięki obecności w mediach społecznościowych mamy doskonałą możliwość interakcji z osobami zainteresowanymi profilem naszej działalności, możemy ich informować o naszych nowych usługach lub produktach. W wielu portalach społecznościowych tj. np. Facebook mamy możliwość dodatkowego promowania postów utworzonych na naszym profilu firmowym, dzięki czemu możemy zwiększyć zasięg osób, do których chcemy dotrzeć. Systematyczne oraz rzetelne prowadzenie profili firmowych w mediach społecznościowych zawsze przekłada się na zwiększenie zaufania do naszej firmy, a co za tym idzie, również na możliwość zdobywania nowych klientów.
Sposób 2 – Pozycjonowanie Strony Internetowej
Niezawodna i sprawdzona metoda promocji firmy w Internecie. Dobrze wykonane SEO (Search Engine Optimization), które często potocznie nazywane jest pozycjonowaniem, może skutkować doskonałymi efektami sprzedażowymi. Co tak naprawdę daje Twojemu biznesowi pozycjonowanie firmowej strony internetowej? Widoczność! Aby pozyskać nowych klientów dla swojego biznesu, musimy zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce. Warto przypomnieć, że ponad 90% użytkowników korzystających z wyszukiwarek internetowych kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, dlatego tak ważne jest, aby się na niej znaleźć :).
Sposób 3 – Wygląd i funkcjonalność strony internetowej
Jeżeli chcesz, aby Twój biznes dobrze rozwijał się w internecie, musisz zadbać o funkcjonalność oraz wygląd strony internetowej. Jeżeli nie masz pojęcia na temat tworzenia stron internetowych, to z pewnością będziesz musiał zainwestować pewne środki w jej stworzenie (koszt nieskomplikowanych stron firmowych to około 1000 – 1500 zł). Firmowa strona internetowa to wizytówka Twojej firmy w internecie, więc warto dokładnie przemyśleć, co powinna w sobie zawierać. Intuicyjne menu, szczegółowe informacje o produktach, dane kontaktowe, godziny otwarcia firmy, to tylko niektóre podstawowe, ale również konieczne elementy, które muszą pojawić się na Twojej firmowej stronie internetowej, (potencjalny klient, przeglądając stronę, będzie wiedział, że strona reprezentuje autentyczną firmę). Wygląd strony również nie jest bez znaczenia. Zainwestuj w wysokiej jakości grafiki, które będą „przyciągać oko”.
Sposób 4 – Program Partnerski
Chyba jedna z najstarszych, ale zarazem bardzo skutecznych metod pozyskiwania klientów. Jeżeli korzystasz z usług innych firm, które korespondują, lecz nie konkurują z Twoją działalnością, to zdecydowanie warto zaproponować im możliwość współpracy na zasadzie partnerstwa. Za każdego klienta, którego „przyprowadzi” do Ciebie Twój partner, wypłacisz mu określoną prowizję. Jeżeli w swoim biznesie nastawiasz się na wysoką jakość wykonanych usług/produktów to z pewnością ten sposób jest dla Ciebie.
Sposób 5 – Reklama w wyszukiwarce Google (Adwords)
Platforma reklamowa Google Adwords daje niesamowite możliwości, aby pozyskiwać nowych klientów i to w przeciągu zaledwie kilku godzin! Google Adwords działa w oparciu o prostą zasadę – płacimy za każde przejście na naszą stronę internetową (koszty przejścia na stronę różnią się w zależności od konkurencyjności branży, w której działamy). Stworzenie małej kampanii reklamowej wbrew pozorom nie jest wcale trudne i nie wymaga wielkiej ilości czasu. Musimy jednak zastanowić się i przeanalizować, jakie wyrażenia (słowa kluczowe) chcemy być widoczni w wyszukiwarce Google.