Content marketing i SEO to dwa najważniejsze pojęcia w marketingu internetowym. Perfekcyjnie się ze sobą uzupełniają, powodując, że Twoja strona internetowa nie tylko będzie wysoko w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, ale również wzbudzi zaufanie i przyciągnie uwagę, co w perspektywie długofalowej poskutkuje znaczącymi zyskami, a dodatkowo zwrotem z inwestycji (mniej więcej po 6-18 miesiącach od wdrożenia właściwej strategii pozycjonerskiej). Jeżeli chcesz się dowiedzieć, dlaczego content marketing i SEO to para idealna, koniecznie przeczytaj ten artykuł! Miłej lektury.
Content marketing i SEO – co mają ze sobą wspólnego?
Jeżeli mielibyśmy zakończyć ten artykuł w jednym zdaniu, stwierdzilibyśmy, że SEO przyciąga ruch na stronę, a content zatrzymuje klienta i zwiększa prawdopodobieństwo dokonania konwersji. To jednak temat wymagający zdecydowanie bardziej kompleksowego podejścia – nawet z tego względu, że ponad 57% dyrektorów ds. marketingu uważa tworzenie treści za najskuteczniejszą strategię SEO.
Co jeszcze łączy content marketing i SEO?
Przede wszystkim możliwość zwiększenia widoczności w sieci na ważne dla Twojego biznesu frazy kluczowe. Synergia działań content marketingu oraz SEO odpowiada wymaganiom współczesnych użytkowników, którzy do wyszukiwania wykorzystują więcej niż 4 wyrazy. Według analizy Backlinko obejmującej 306 milionów fraz kluczowych, aż 91,8% wyszukiwanych haseł w Google to słowa z długim ogonem.
W konsekwencji możesz napisać artykuł blogowy, bazując na tzw. długim ogonie słów kluczowych, a następnie opublikować go w sieci i powtarzać tę czynność minimum 2 razy w tygodniu przez kolejny rok. Co się stanie? Frazy, na które do tej pory nie byłeś widoczny, bo były zbyt konkurencyjne (np. kosmetyki naturalne), zaczną w końcu zarabiać na Twój biznes, a ponadto wyróżnią się o 3-5% wyższym współczynnikiem klikalności (CTR) niż ogólne wyrażenia.
Jak to możliwe? Wszystko za sprawą umiejętnego rozbudowania frazy głównej. Wystarczy, że długi ogon na wyrażenie „kosmetyki naturalne” będzie wyglądał mniej więcej w ten sposób: „Najlepsze kosmetyki naturalne do pielęgnacji skóry suchej i wrażliwej. Może to być też pytanie lub inaczej sformułowane twierdzenie. Internauta, który wpisze takie (lub podobne) zdanie, trafi właśnie na Twoją stronę WWW lub sklep internetowy.
Twoim zadaniem jest rozbudowanie swojego bloga w taki sposób, aby uwzględniał długi ogon dla każdej problematycznej frazy kluczowej.
Połączenie content marketingu i SEO – 3 główne korzyści
Główną korzyścią wynikającą z połączenia content marketingu i SEO jest oczywiście możliwość poprawy konwersji pochodzącej z tych wyrażeń, które do tej pory wydawały się nieosiągalne dla naszej domeny. Oprócz tego synergia powyższych działań może poskutkować również takimi zaletami, jak:
● Wykreowanie wizerunku eksperta – im więcej merytorycznych i jakościowych treści tworzysz, tym lepiej postrzega Cię branżowe środowisko oraz klienci. Stajesz się wówczas z ich punktu widzenia ekspertem, któremu warto zaufać, a w konsekwencji powierzyć swoje pieniądze.
● Budowa lojalnej społeczności – regularne działania content marketingowe (np. obejmujące tworzenie wpisów blogowych) tworzą sektor zaufanej społeczności, która w razie problemów zwróci się do Twojej firmy i nie zawaha się kupić odpowiedniego rozwiązania.
● Lepsza widoczność w Google – pozycjonowanie strony poprzez content marketing na wyrażenia z długiego ogona pozwala solidnie zwiększyć widoczność Twojej firmy. Po roku lub dwóch latach konsekwentnych działań contentowych możesz być widoczny na większość istotnych fraz wpisywanych przez potencjalnych klientów, co poskutkuje zdobyciem dodatkowych leadów sprzedażowych i maksymalizacją konwersji.
Content marketing i SEO – podsumowanie
Content marketing i SEO to para idealna. Nie mamy co do tego żadnych zastrzeżeń. Pragniemy jednak dodać, że oprócz korzyści wymienionych w tym artykule, warto zwrócić również uwagę na zaletę dotyczącą kosztów takich działań. Inwestując w synergię content marketingu i SEO, możesz w łatwy sposób zminimalizować wydatki poprzez skupienie się na niszowych słowach kluczowych, które w perspektywie długofalowej uwidocznią także ogólne wyrażenia.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Content Marketing i SEO]
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce content marketingu i SEO?
1. Co to jest content marketing?
Content marketing to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu i udostępnianiu wartościowych treści, które przyciągają uwagę i angażują odbiorców, w celu budowania długotrwałych relacji z klientami i zwiększenia sprzedaży (w tym innych działań odpowiadających za konwersję, np. wypełnienie formularza kontaktowego lub udostępnienie treści w mediach społecznościowych).
2. Co to jest SEO?
SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek, w celu poprawy jej pozycji w wynikach organicznych (bezpłatnych) dla konkretnych słów kluczowych (ogólnych oraz long tail SEO).
3. Jakie są korzyści wynikające z content marketingu i SEO?
Połączenie SEO i content marketingu pozwala zwiększyć ruch na stronie internetowej, poprawić pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania i polepszyć świadomość na temat Twojej marki w Internecie. To także doskonałe rozwiązanie, aby zbudować pozytywne relacje z klientami, poprawiając również wizerunek firmy oraz sprzedaż i konwersje.