Spis treści

Google March 2024 Core Update – czy aktualizacja wpłynęła na Twój biznes?

Google March 2024 Core Update to kolejny dowód na to, że jakość treści jest niezwykle istotna. Google wprowadza do świata contentu i pozycjonowania nowe zasady. Jak więc tworzyć treści, by nie tracić widoczności w sieci? Jakie zmiany – zarówno w zakresie praktyk SEO, jak i codziennego eksplorowania treści internetowych są szczególnie ważne? 

Google March 2024 Core Update – czym jest?

Google March 2024 Core Update należy do grupy core updates, a więc do aktualizacji podstawowych, zmian rdzenia. Google ogłosiło wprowadzenie aktualizacji 5 marca 2024 roku. O zakończeniu procesu Gigant poinformował 26 kwietnia 2024 roku. 

Już 5 marca pojawiła się informacja, że będzie to aktualizacja bardziej złożona, niż poprzedzenie, a skutki zmian będą bardziej dotkliwe. I zdecydowanie są. Wiele witryn odnotowało spadki w wysokości od 40 do nawet 60%. W sieci, między innymi na tematycznych grupach w social mediach pojawiają się screeny, na których widoczny jest znaczny spodek ruchu. W wielu przypadkach widzimy linię pochyłą. 

Głównym celem aktualizacji jest wprowadzenie nowych zasad dotyczących contentu, minimalizacja spamu w sieci, zwiększenie wartości wyników wyszukiwania. Aktualizacja ma także zredukować widoczność treści, które stworzone były w celu manipulacji wynikami wyszukiwania. 

Jakie zasady wprowadza Google?

Google March 2024 Core Update wprowadza 3 nowe zasady dotyczące spamu, są to: 

Nadużycie wygasłej domeny

Zakup wygasłej domeny i wykorzystanie jej do publikacji treści o niskiej jakości. Chodzi tutaj o działania, w których wykorzystywany jest autorytet domeny zbudowany przez poprzedniego właściciela. 

Nadużywanie treści na dużą skalę

To bardzo ważny punkt, zwłaszcza dla copywriterów i kreatorów treści. Google nie toleruje treści, które tworzone są na dużą skalę, wyłącznie po to, by  generować ruch. Najważniejsza jest wartość dla użytkownika. Nie ma tutaj znaczenia czy treści przygotowane były przez człowieka czy z pomocą AI

Nadużywanie reputacji witryny

Chodzi tutaj o publikowanie treści, na przykład artykułów sponsorowanych, na stronach internetowych, portalach itp., które nie są tematycznie związane z daną branżą. 

google march 2024 core update (2)
Google March 2024 core update

Content i pozycjonowanie – o czym jeszcze musisz wiedzieć?  

W jaki więc sposób tworzyć content, by nie został uznany za spam? O czym pamiętać, wybierając temat, opracowując strukturę treści, czy podczas poszukiwań źródła publikacji zewnętrznych? 

  • Treści muszą mieć wartość dla użytkownika, wnosić coś nowego. Content słabej jakości będzie usuwany z wyników wyszukiwania.
  • Zanim zaczniesz opracowywać dany temat, dokładnie przeanalizuj, czy tekst będzie przydatny dla osób, które odwiedzają daną witrynę.  
  • Unikaj takich działań, jak maskowania treści, nadużywanie słów kluczowych, spam w linkach itp. Zapoznaj się z zasadami Google dotyczącymi spamu w sieci. 
  • Treści nie mogą naruszać ogólnych, przyjętych przez Google zasad. Gigant usuwa treści szerzące nienawiść, mające na celu wprowadzenie czytelnika w błąd, oszustwo, zawierających wulgaryzmy czy przekleństwa. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj
  • Dokładnie przeanalizuj źródła publikacji treści sponsorowanych, artykułów gościnnych itp. Autorytet danej witryny jest ważny, ale nie jest jedynym czynnikiem. Twoja treść musi tematycznie pokrywać się z tematyką danej domeny.  
  • Zadbaj o to, by Twoje treści były przynajmniej w pewnym stopniu oryginalne, dodaj coś od siebie, zawrzyj pierwiastek ekstra. Skup się na tym, by Twój content był inny niż content konkurencji. 
  • Jeśli wychwyciłeś błędy na swojej stronie, naruszenie zasad Google, sprawnie to napraw. 

Można tutaj przyjąć jedną, kluczową zasadę. Jakość treść, satysfakcja użytkowników są na pierwszym miejscu. 

 

Google March 2024 Core Update – blaski i cienie

Jakie głosy krążą po wprowadzeniu aktualizacji? Wiele firm stara się nadrobić straty. Spadek o jedną czy dwie pozycje w dół, zwłaszcza na ważną, konwertującą frazę, generować spore straty. Nie wspominając, o spadkach o 40 czy 50 pozycji czy frazach utraconych. Myślę, że wielu copywriterów, specjalistów do spraw pozycjonowania, właścicieli firm wpadło w panikę.  

A co z realizacją głównego celu Google, czyli zwiększeniu jakości wyników wyszukiwania? Sądzę, że wielu użytkowników doceni zmiany. W końcu niemal każdy z nas irytował się, gdy zamiast krótkiej informacji dotyczącej czasu gotowania kaszy gryczanej otrzymał długi referat na temat jej upraw, historii itp. To samo tyczyło przeglądania stron, na przykład dotyczących elektroniki, na których nagle pojawił się artykuł o trendach w ogrodnictwie. 

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza