Praktycznie każdy budżet na marketing internetowy w roku 2016 obejmuje wydatki zarówno na SEO, jak i na content marketing. Jeśli chcesz, aby ostateczny efekt jakiejkolwiek kampanii był doskonały, włączenie w Twoje działania influence marketingu jest koniecznością. Właściwe osoby wpływające (tak zwani influencerzy) poprawią rozpoznawalność marki oraz poszerzą grono odbiorców, a także wpłyną na lepsze wyniki, wyższe pozycje oraz ROI. Przedstawiamy sześć powodów, aby poszerzyć dotychczasowe działania w obrębie SEO oraz content marketingu poprzez zastosowanie influencerów.
1. Już inwestujesz w marketing
Niezależnie od tego, czy Twoja kampania skupia się przede wszystkim na wyszukiwaniu organicznym, płatnym czy obydwu tych rzeczach, content marketing jest sednem. Prawdę mówiąc, gdy już określisz swoją strategię i jesteś gotowy, aby przyciągnąć wzrok odbiorów do Twojej obecności w sieci, aby wzbudzić zainteresowanie, działania w obrębie SEO, PPC, reklam natywnych, emaili itd. są wyłącznie technikami, w które inwestujesz, aby dotrzeć do grona odbiorców. Dodanie influence marketingu jest efektywnym sposobem na zwiększenie wyników dotychczasowej kampanii, ale również na dotarcie do nowego źródła konsumentów.
W niedawnej ankiecie przeprowadzonej przez gShift, marketingowcy zostali zapytani, czy na dzień dzisiejszy influence marketing jest częścią ich strategii marketingowej. Na 250 ankietowanych 40% (100 osób) przyznało, że włączyli do swojej strategii influence marketing, podczas gdy 60% (150 osób) odparło, że jeszcze z niego nie skorzystali . Jeśli w tym miejscu dodamy, że influence marketing został potwierdzony jako najbardziej opłacalna i efektywna metoda na zdobycie klientów, obejmująca jednocześnie wyszukiwanie płatne i organiczne (badanie Tomoson 2015), okaże się, że warto poznać tę taktykę, a co za tym idzie, dodać influencerów do istniejących kampanii za które i tak już płacisz.
2. Influencerzy dzierżą klucze do Twoich odbiorców
Będąc marketingowcami jednym z naszych głównych celów jest przyciągnąć grupę docelową do naszej aktywności w sieci poprzez treść – pomoże to im w podjęciu decyzji o zakupie naszych produktów lub usług. Proste. Zainteresować daną grupę docelową naszymi treściami wcale nie jest takie łatwe, więc zawsze rozglądamy się za nowymi i ciekawszymi sposobami, aby dotrzeć do odbiorcy.
Zazwyczaj każdy potencjalny klient lub odbiorca, czyli ogólnie rzecz biorąc rynek, do którego chcesz kierować swój przekaz, ma konto na portalu społecznościowym – na Facebooku, Twitterze, LinkedIN’ie, YouTubie, Pintereście, Instagramie itp. Co więcej, za pomocą tych kont najczęściej kogoś obserwują – influencera.
Za pomocą odpowiedniego oprogramowania martketingowcy mogą znajdować grupy ludzi poprzez wyznaczanie przykładowej grupy docelowej. Przykładowo: kobiety między 30 a 45 rokiem życia z Zachodu Polski, mężczyźni powyżej 35 roku życia w Północnej Polsce, którzy uwielbiają łowić ryby, czy też kadra kierownicza firm B2B.
Jeśli influencerzy mają klucze, musisz wpierw wzbudzić ich zaufanie, aby później dotrzeć do ich obserwatorów. Powinieneś budować silne relacje z właściwie zidentyfikowanymi influencerami. Tak jak nie ma szybkich rezultatów działań SEO, tak efektywny influence marketing zajmuje nieco czasu. Niezależnie od tego, w jaki sposób współpracujesz z influencerami, zawsze bądź pewien, że masz możliwość zmierzenia ich aktywności poprzez powiązania z Twoją stroną internetową, a co za tym idzie, ze sprzedażą.
3. Rozpowszechnianie treści
Rozpowszechnianie treści w jakiejkolwiek kampanii reklamowej jest najważniejsze, jeżeli chcemy odnieść sukces. Inwestowanie w content marketing i późniejsze nie wkładanie wystarczającego wysiłku oraz czasu, aby pokazać ludziom swojej treści jest jak próba złowienia ryby w przydomowym stawie, podczas gdy mieszkasz tuż przy oceanie.
Przemyślana dystrybucja oraz nagłośnienie na wszystkie możliwe sposoby (np. SEO, płatne wyszukiwanie, emaile, social media) to klucz.
Influence marketing jest bardzo ważnym aspektem dystrybucji zawartości. Pomyśl o tym w ten sposób: każda osoba w każdym serwisie społecznościowym jest potencjalnym punktem dystrybucji dla treści Twojej marki. Praktyczna zasada mówi, aby zainwestować minimum 25% Twojego budżetu i zasobów w dystrybucję.
W ankiecie gShift 250 marketingowców zostało zapytanych o to, jaką część swojego budżetu na działania marketingowe inwestują w rozpowszechnianie treści. 17% odpowiedziało, że wydają 0 dolarów na dystrybucję treści. Przykładowo, jeśli piszą bloga, to informują o tym tylko na swojej stronie. 1% inwestuje około 25% swojego budżetu, podczas gdy niemalże połowa (54%) przeznacza na to zaledwie 10% swojego budżetu. Rozpowszechnianie treści jest jedną z głównych przeoczonych szans przy tworzeniu kampanii marketingowej.
Wdrożenie do Twoich działań Influence Marketingu może naturalnie zwiększyć Twoje grono odbiorców.
4. Szeptanki są potężne i wiarygodne
Influence marketing może być wykorzystany jako rozwinięcie marketingu szeptanego. Jako marketingowcy doskonale rozumiemy siłę szeptanek. Raport Nielson’s 2015 Global Trust in Advertising pokazał, że najbardziej wiarygodne reklamy pochodziły wprost od ludzi, których znamy i którym ufamy. Ośmiu na dziesięciu respondentów mówi, że wierzą częściowo lub całkowicie rekomendacjom przyjaciół i rodziny, ale ta wiara nie jest zarezerwowana tylko dla najbliższych nam osób. Dwie trzecie mówi, że wierzą opiniom innych konsumentów.
Influence marketing pozwala na wprowadzenie marketingu szeptanego na wyższy poziom, toteż czemu mielibyśmy nie wykorzystać tej szansy? Powołując się na dane McKinsey, szeptanki są główną cechą wpływu od 20 do 50% podejmowanych decyzji o zakupie. To sprawia, że dodanie marketingu wpływu do istniejącej kampanii marketingowej jest oczywistą rzeczą.
5. Twoje dłuższe frazy kluczowe SEO odkryją konkretnych influencerów
Pomyśl o długich frazach kluczowych, które pozwoliły wytworzyć wyniki wyszukiwania, ruch i konwersje. Użyj tego samego sposobu myślenia i wprowadź te same słowa kluczowe do bazy danych influencera. Chcesz znaleźć influencerów, którzy regularnie rozmawiają na temat „czerwonych butów na wysokim obcasie ze sprzączkami”, a nie tylko na temat „czerwonych butów”, których publika uważnie słucha, a w szczególności konkretnych używanych przez nich fraz. Influence marketing jest zbudowany na mówieniu do niszy.
Nie zapomnij zmierzyć i zachować danych o wpływie, jaki każdy influencer wywiera na obecność Twojej marki w sieci w połączeniu z Twoimi treściami.
6. Twoi konkurenci to robią
Musisz w to uwierzyć! Jeśli nadal nie jesteś przekonany do tego, aby influence marketing stał się częścią Twoich działań, oto prosty, nieodparty powód, aby zacząć: Twoja konkurencja już to robi. I jeśli przypadkiem jednak tego nie robią, to dlaczego by nie wyjść przed szereg i rozpocząć wpływanie na influence marketing wobec nich?
Artykuł został opracowany na podstawie http://searchengineland.com/6-reasons-boost-seo-content-investments-influencer-marketing-250320