Spis treści

Jak poprawić widoczność firmy w Google?

Jak poprawić widoczność firmy w Google? Przemyślane działania z zakresu marketingu internetowego sprawią, że firma zyska większą widoczność, a to pierwszy krok do rozpoznawalności i wyższej konwersji. Na jakie rozwiązania możemy się zdecydować? Zachęcamy do lektury! 

Profil Firmy w Google, czyli wizytówka Google Moja Firma 

Profil Firmy w Google, do niedawna wizytówka Google Moja Firma, to bezpłatna usługa od Google. Profil wyświetla się w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google. Dzięki takiej wizytówce możemy przekazać użytkownikom wybrane informacje na temat naszego biznesu.

Aby wizytówka była widoczna w sieci i pomogła zwiększyć naszą rozpoznawalność, powinna być w prawidłowy sposób zoptymalizowana. O czym tutaj pamiętać? 

  1. Nazwa wizytówki 

Podanie nazwy to jedna z pierwszych i najważniejszych czynności, jakie powinniśmy przeprowadzić, zakładając profil firmy. Nazwa powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Najlepiej, aby była to nazwa firmy oraz najważniejsze w przypadku naszego biznesu słowo kluczowe

  1. Adres firmy i dane kontaktowe 

Podanie dokładnego adresu firmy to krok numer dwa. Ważne, aby podany na profilu adres był taki sam, jak na stronie internetowej. Jeśli Twoja firma ma kilka siedzib, warto byś założył osobny profil dla każdego oddziału. Oprócz adresu należy też  podać szczegółowe dane kontaktowe: numer telefonu, adres e-mail, adres strony internetowej

  1. Zakres działania Twojej Firmy

Kolejna z czynności to określenie zakresu działania firmy. Wybierzmy z listy branże, które są w jak najlepszym stopniu zbliżone do naszej. 

  1. Opis firmy 

Zadbajmy także o stworzenie ciekawego opisu firmy. Opis powinien być zachęcający dla użytkowników, a jednocześnie opowiadać o naszej firmie, usługach, które świadczymy czy oferowanych produktach.

wieksza widocznosc strony 

5. Zdjęcia 

Estetyczne zdjęcia to kolejny, ważny element profilu firmy. Warto opublikować zdjęcia produktów, zrealizowanych usług, obiektu (z zewnątrz i wewnątrz), w którym znajduje się firma.

6. Wpisy 

Na profilu możemy publikować wpisy o różnej tematyce. Za pomocą takich postów przekażemy klientom informacje dotyczące usług i produktów, promocji oraz  nowości w ofercie. W treści możemy też zawrzeć różnego typu wskazówki i inspiracje oraz informacje na temat trendów.  

7. Komentarze 

Komentarze to kolejny element wizytówki Google. Użytkownicy mają możliwość oceny naszej firmy oraz zostawiania komentarzy. Właściciel wizytówki może odpowiadać na opinie ‒ na przykład podziękować za pozytywną ocenę lub odnieść się do negatywnej. 

Założenie i optymalizacja wizytówki ma wiele zalet. Potencjalny klient może zobaczyć informacje o Twojej firmie już z poziomu wyszukiwarki. Co więcej, dzięki Google Maps otrzyma wskazówki dotyczące lokalizacji Twojej firmy, trasy i możliwości dotarcia na miejsce. 

8. Audyt strony internetowej 

Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z widoczności strony w Google, z ruchu na naszej witrynie, z wysokiego współczynnika odrzuceń, warto, abyśmy pomyśleli o przeprowadzeniu audytu SEO. Podczas audytu sprawdzone zostaną aktualna widoczność witryny na najistotniejsze frazy, architektura strony,  jakość i unikalność treści, błędy techniczne, profil linków. 

Szczegółowa analiza witryny sprawi, że zyskamy informacje o najistotniejszych błędach na stronie www, kwestiach, które trzeba poprawić. Dzięki temu strona będzie bardziej przyjazna dla użytkowników i lepiej zoptymalizowana pod SEO, a to poskutkuje większą widocznością. 

Przygotowanie i wdrożenie audytu to ważny krok w stronę optymalizacji strony i lepszej widoczności w wyszukiwarce Google. 

9. Pozycjonowanie 

Jak zwiększenie widoczności strony w Google, to oczywiście pozycjonowanieRegularne działania on-site i off-site, korzystanie wyłącznie z uczciwych metod (white hat SEO), analiza efektów, to sposób, by nie tylko uzyskać, ale też zachować wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Proces pozycjonowania to działania o różnym charakterze, począwszy od optymalizacji technicznej, po przygotowanie i wdrożenie unikalnych treści czy budowę profilu linków. 

Dzięki pozycjonowaniu strona stanie się nie tylko widoczna w sieci, ale też bardziej przyjazna dla użytkowników. 

10. Kampanie Google Ads 

Pozycjonowanie to sposób, by  zdobyć widoczność w bezpłatnych wynikach Google, kampanie Google Ads to sposób na widoczność w płatnych wynikach. Płatne kampanie Google Ads pozwalają na uzyskanie praktycznie natychmiastowej widoczności w wynikach wyszukiwania, w karcie Zakupy, ale także na Youtube, na Mapach Google, na stronach partnerów, w sieci reklamowej Google, w aplikacjach. 

Aby kampanie przyniosły oczekiwane rezultaty, muszą być w odpowiedni sposób zoptymalizowane. Warto zdać się w tej kwestii na specjalistów. Nawet niewielki błąd może sprawić, że przepalimy budżet i nie osiągniemy zadowalających efektów. 

Widoczność w Google to w dzisiejszych czasach podstawa. Strony www, które nie się widoczne w TOP10 wyników wyszukiwania, praktycznie nie istnieją. Warto więc jak najszybciej rozpocząć odpowiednie działania i cieszyć się z większej rozpoznawalności i wyższej konwersji.

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza