Pozycjonowanie stron w Częstochowie, wiąże się z szeregiem prac, które należy wykonać, aby zacząć osiągać jakąkolwiek widoczność na rynku lokalnym. Częstochowa jest miastem, które dynamicznie się rozwija, a to oznacza, że Twoja firma będzie musiała mierzyć się z narastającą konkurencją.
Wybierz słowa kluczowe dla firmy w Częstochowie
Nie możesz rozpocząć procesu pozycjonowania bez wyboru odpowiednich słów kluczowych. Słowa kluczowe są bardzo istotne dla SEO oraz widoczności Twojej strony internetowej. Wybór słów kluczowych powinien być dobrze przemyślany. Przed rozpoczęciem dodawania fraz kluczowych w obrębie strony internetowej stwórz plan, dzięki któremu wybierzesz najlepsze i najbardziej trafne określenia. W zależności od sytuacji, powinieneś dobrać odpowiednio konkurencyjne słowa kluczowe. Jeśli dopiero zaczynasz rywalizację z konkurencją na rynku pozycjonowania lokalnego, powinieneś zacząć od większej ilości fraz kluczowych z mniejszą konkurencyjnością. Posłużę się przykładem opartym na naszej agencji.
Zamiast frazy „pozycjonowanie Częstochowa” możemy wybrać „dobre pozycjonowanie Częstochowa” lub „pozycjonowanie dla firm Częstochowa”.
Oczywiście powyższy przykład ma zastosowanie przeważnie w chwili kiedy dopiero rozpoczynamy naszą przygodę z SEO i pozycjonowaniem.
Zoptymalizuj treści i meta tagi pod Twoje miasto
Jeśli nigdy nie słyszałeś o meta tagach, to musisz wiedzieć, że są to elementy niesamowicie istotne z punktu widzenia SEO. Opis strony internetowej w głównej mierze skupia się na opisaniu zawartości witryny i nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję w rankingu wyszukiwarki Google. Pamiętaj natomiast, że wpływa on na współczynnik CTR, na którym zdecydowanie powinno Ci zależeć.
Tag tytułowy strony www powinien zawierać w sobie najważniejsze dla danej podstrony słowa kluczowe, które chcemy pozycjonować. Tytuł strony ma bezpośrednie przełożenie na ranking i pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Nigdy nie powinieneś go pomijać podczas optymalizacji.
Opatrz dane teleadresowe w mikrodane / mikroformaty
Dane teleadresowe w postaci numeru telefonu, nazwy firmy, adresu siedziby to tzw. NAP’y. W pozycjonowaniu lokalnym, jest to jeden z czynników rankingowych na który trzeba zwracać szczególna uwagę. Pamiętaj, aby w odpowiedni sposób oznaczyć swój NAP na stronie internetowej za pomocą mikrodanych, których schemat możesz pozyskać na stronie schema.org.
Zdobywanie NAP dla strony internetowej
Jeśli mowa o NAP’ach powinieneś wiedzieć, że należy je systematycznie zdobywać w lokalnych portalach zewnętrznych. Jest to skuteczna strategia, która zapewni Ci wysokie pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania oraz mapach Google. Jeśli będzie istniała taka możliwość możesz dodawać tzw. NAP+W tzn. Name, Adress, Phone + Website. Mówiąc wprost, dodajemy dane teleadresowe firmy oraz link do naszej strony internetowej.
Rozpoczęcie pozycjonowania w Częstochowie – podsumowanie
Częstochowa jest specyficznym rynkiem. Nie oznacza to, że pozycjonowanie w Częstochowie jest szczególnie trudne, jednak wymaga dużego doświadczenia oraz zaangażowania w przygotowanie odpowiedniej strategii. Jeśli potrzebujesz wsparcia z zakresu usług takich jak marketing internetowy, pozycjonowanie, pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie sklepów internetowych, Facebook Ads czy Google Ads to serdecznie zapraszam do współpracy. Agencja SEO 1stplace.pl zaopiekuje się Twoją stroną, tak aby zdobywała najwyższe pozycje w rankingu wyszukiwarki Google.