Remarketing to nie magia, to skrupulatnie opracowana strategia, wykorzystywana przez firmy na całym świecie. Kojarzysz sytuację, w której podążała za Tobą reklama ostatnio oglądanego produktu? To właśnie remarketing. Celem takiej strategii jest przypominanie użytkownikom o danej firmie lub konkretnym produkcie, a co za tym idzie, zwiększenie konwersji. Jak działają kampanie remarketingowe i jakie korzyści przynoszą firmom o różnym profilu działania?
Remarketing – co to?
Remarketing to sposób, by dotrzeć do użytkowników, którzy już w pewnym stopniu zainteresowali się Twoim biznesem. Mowa tutaj o klientach, którzy odwiedzili Twoją witrynę, zapoznali się z ofertą, wykazali aktywność na profilu w mediach społecznościowych, zareagowali na reklamę. Remarketing wykorzystywany jest zarówno w systemie Google Ads, jak i Facebook Ads.
Jak działa remarketing?
Remarketing pozwala na emisję trafnych i angażujących reklam – zwiększa to szansę na konwersję. Jak działają takie kampanie?
Remarketing a pliki cookies
Kiedy użytkownik odwiedza daną witrynę, na jego urządzeniu zostaje zapisany plik cookie. Ów plik zawiera informacje dotyczące takich działań, jak odwiedzone podstrony, oglądane produkty, długość sekcji, interakcja. Wspomniane dane pozwalają na śledzenie działań użytkownika na różnych stronach internetowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które przypominają o oglądanych produktach i usługach.
Listy remarketingowe
Listy remarketingowe zawierają informacje na temat użytkowników, którzy wykonali konkretne działanie, na przykład oglądali dany produkt, ale nie sfinalizowali zakupu. Takie listy umożliwiają tworzenie segmentowanych kampanii reklamowych, które docierają do odpowiednich osób.
Narzędzia do remarketingu
Google Ads remarketing
W przypadku Google Ads reklamy emitowane są na podstawie list remarketingowych. Listy remarketingowe tworzone są na podstawie konkretnych, podjętych przez użytkowników działań, np. takich, jak przeglądanie określonych podstron.
Kampanie remarketingowe w Google Ads emitowane są w sieci reklamowej Google, która obejmuje miliony stron internetowych, aplikacje, a także platformę YouTube. Wyróżniamy kilka rodzajów remarketingu, np.:
- remarketing standardowy
- remarketing dynamiczny
- remarketing aplikacji mobilnych
- remarketing wideo
- Remarketingu RLSA (Remarketing List for Search Ads).
Efektywność tego narzędzia jest dodatkowo wzmacniana przez możliwość testowania i optymalizacji kampanii w czasie rzeczywistym.
Facebook remarketing
Facebook Ads to kolejne z narzędzi remarketingowych. W zależności od potrzeb i specyfiki biznesu zdecydować się możesz na:
- Remarketing dynamiczny – działanie remarketingu dynamicznego opiera się o Piksel Facebooka bądź API konwersji. Emitowane są spersonalizowane reklamy -użytkownik widzi oglądane przez siebie produkty. Takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku sklepów e-commerce.
- Remarketing statyczny – reklamy, które emitowane są danej grupie odbiorców, nie różnią się od siebie. Reklamodawca samodzielnie ustala treści reklam. Remarketing statyczny będzie dobrym rozwiązaniem w przypadku mało rozbudowanych ofert.
Remarketing – czy to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy?
Czy remarketing to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy? Przyjrzyjmy się zaletom takiej strategii.
- Budowa rozpoznawalności marki – remareting to sposób, by przypomnieć klientom o swojej firmie, zwiększyć rozpoznawalność marki.
- Przypominanie o ofercie i produktach – za pomocą kampanii remarketingowych przypomnisz klientom o oglądanych przez nich produktach – zwiększy to szansę na powtórne odwiedziny Twojej witryny i finalizację zakupu.
- Uzupełnienie innych działań e-marketingowych – remarketing to doskonałe uzupełnienie innych działań e-marketingowych, sposób na docieranie do klientów różnymi drogami.
- Kierowanie reklam do odpowiednich użytkowników – remarketing to gwarancja, że Twoje reklamy trafią do użytkowników, którzy wyrazili już zainteresowanie danym produktem, usługą.
Podsumowanie
Remarketing to zaawansowana strategia marketingowa, która pozwala na dotarcie do użytkowników, którzy mieli już styczność z Twoją marką: odwiedzili stronę www, oglądali konkretne produkty, wykazali aktywność w mediach społecznościowych. Wśród najpopularniejszych narzędzi remarketingowych znajdują się Google Ads i Facebook Ads. Kampania remarketingowa to wyjątkowo skuteczna metoda, ponieważ umożliwia zaangażowanie osób, które już wyraziły zainteresowanie produktem. Remarketing pozwala także na precyzyjne targetowanie reklam oraz optymalizację budżetu reklamowego. Dodatkowo, zaawansowane narzędzia analityczne Facebooka i Google umożliwiają analizę i optymalizację kampanii, zwiększając tym samym skuteczność realizacji celów marketingowych.