Spis treści

Sieć wyszukiwania Google – wszystko, co musisz wiedzieć

Z sieci wyszukiwania Google korzysta praktycznie każdy z nas, w tym Twoi potencjalni klienci. Doskonałym przykładem jest chociażby wyszukiwanie produktów i klikanie w reklamy, które wyświetlają się na górze bądź po prawej stronie wyników wyszukiwania. Warto więc, byś jako właściciel firmy wiedział, czym  jest sieć wyszukiwania Google i jakie możliwości otwiera przed Twoją firmą. 

Sieć wyszukiwania Google – co to?

Sieć wyszukiwania Google, znana również jako Google Search Network, to zbiór stron internetowych i aplikacji, w obrębie których wyświetlane są reklamy Google Ads. Centralnym elementem sieci wyszukiwania jest sama wyszukiwarka Google, z której każdego dnia korzystają użytkownicy z całego świata. Do sieci wyszukiwania zaliczamy także Google Maps czy strony partnerskie Google. 

 

 Sieć Wyszukiwania Google
Sieci Wyszukiwania Google – co to? Definicja

Sieć wyszukiwania Google a sieć reklamowa

  • Reklamy w sieci wyszukiwania widoczne są na górze, na dole lub z boku listy wyników wyszukiwania, emitowane są także na stronach partnerów, na mapach Google, w karcie Zakupy. Najważniejsza jest tutaj intencja użytkownika, który aktywnie szuka określonych informacji lub produktów. Reklamy stanowią odpowiedź na konkretnie, wpisane przez szukającego zapytanie.
  • Sieć reklamowa Google (Display Network) obejmuje miliony witryn internetowych, na których wyświetlane są reklamy tekstowe, graficzne, wideo, produktowe. Reklamy są targetowane na podstawie poprzedniej aktywności online, preferencji oraz demografii grupy docelowej.

Sieć wyszukiwania Google pozwala dotrzeć do użytkowników aktywnie poszukujących konkretnych informacji lub produktów, podczas gdy sieć reklamowa pozwala na szeroko zakrojone działania brandingowe i retargetingowe. 

Kampanie w sieci wyszukiwania

Wyróżniamy różne rodzaje reklam w sieci wyszukiwania, są to: 

Reklamy tekstowe:

  • podstawowy typ reklamy
  • reklama składa się z nagłówka, opisu i adresu URL
  • wyświetlane są na górze, z boku lub na dole listy wyników wyszukiwania.

 Reklamy elastyczne:

  • ulepszona wersja reklam tekstowych
  • system automatycznie tworzy kombinacje nagłówków i opisów z podanych użytkownika elementów.

Reklamy graficzne:

  • oprócz tekstu zawierają obrazy lub zdjęcia
  • są atrakcyjne wizualnie, dzięki czemu mogą przyciągać większą uwagę 
  • wyświetlane są w różnych formatach, m.in. na stronie wyników wyszukiwania, w G-mailu i na stronach internetowych partnerów.

Reklamy wideo:

  • krótkie filmy promujące produkt lub usługę
  • wyświetlane są na YouTube, na stronie wyników wyszukiwania i w innych miejscach w sieci
  •  umożliwiają przekazanie informacji w bardziej angażujący sposób.

Reklamy produktowe:

  • zawierają zdjęcie produktu, nazwę, cenę
  • wyświetlane są w karcie Zakupy i w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik szuka konkretnych produktów
  • ułatwiają użytkownikom znalezienie i zakup produktów.

Remarketing:

  • reklamy wyświetlane są użytkownikom, którzy odwiedzili już Twoją stronę internetową lub aplikację
  • przypominają o ofercie i zachęcają do finalizacji zakupu.

Wybór odpowiedniego typu reklamy zależy od wielu czynników, takich jak cel kampanii, grupa docelowa i budżet.

Kampanie w sieci wyszukiwania – najważniejsze informacje 

  • Kampanie w sieci wyszukiwania są dobrym rozwiązaniem dla sklepów e-commerce, jak i dla firm usługowych. 
  • Specjalne rozszerzenia umożliwiają wzbogacenie standardowych reklam tekstowych o dodatkowe informacje. Rozszerzenia mogą obejmować linki do konkretnych podstron, numer telefonu firmy, opinie użytkowników. Zastosowanie takiego rozwiązania sprawia, że kampanie przyciągają większą uwagę,  to przekłada się na wyższe wskaźniki klikalności (CTR) oraz lepsze wyniki kampanii.

  • W przypadku reklam w sieci wyszukiwania możesz wybrać frazy, na które chcesz reklamować swoją firmę. Dzięki tej funkcjonalności, reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu przez użytkownika określonych słów lub fraz związanych z produktem, usługą. Reklama wyświetlana jest w momencie, w którym potencjalny klient aktywnie szuka informacji lub rozwiązań. Taka strategia nie tylko zwiększa szansę na kliknięcie i konwersję, ale pozwala też na optymalizację kosztów reklamowych.

  • Wykluczenia pozwalają na eliminowanie niepożądanych kliknięć i wyświetleń. Możesz wybrać frazy kluczowe, na które Twoja reklama nie będzie wyświetlana, np. jeśli sprzedajesz obuwie z górnej półki, możesz wykluczyć frazę tanie obuwie, tanie buty. Taka opcja umożliwia zwiększenie efektywności kampanii, redukuje marnowanie zasobów na nieefektywne interakcje.

  • Masz dużą kontrolę nad kreacją swoich reklam. Przygotowując treść reklamy, możesz skupić się na unikalnych cechach produktów lub usług, podkreślić, czym wyróżnia się Twoja oferta. 

  • Reklamodawcy mają dostęp do szczegółowych statystyk. Analiza liczby kliknięć, współczynnika klikalności (CTR), kosztu za kliknięcie (CPC), współczynnika konwersji umożliwia optymalizację, zwiększenie skuteczności bieżących kampanii oraz przyszłych działań reklamowych.

Sieć wyszukiwania Google Ads – podsumowanie 

Sieć wyszukiwania Google Ads to platforma reklamowa, która umożliwia emisję reklam tekstowych, graficznych, wideo i produktowych. Reklamy wyświetlane są w wynikach wyszukiwania Google, w karcie Zakupy, na stronach partnerów Google.  Sieć wyszukiwania Google Ads stanowi skuteczne narzędzie dla firm  o różnym profilu i wielkości, które chcą zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, pozyskać nowych klientów i pomnożyć sprzedaż.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza