subdomena co to jest

Spis treści

Subdomena – co to jest?

Subdomeny to często spotykane w sieci rozszerzenia domen internetowych. Bardzo często możemy w ich zawartości znaleźć blogi czy inne wersje językowe stron internetowych. Czym właściwie są subdomeny i w jaki sposób można je wykorzystać dowiesz się z tego wpisu,.

Subdomena – definicja

Subdomena to adres internetowy utworzony w ramach domeny głównej, to rozszerzenie jej adresu. Adres subdomeny oddzielony jest od domeny głównej kropką. Utworzenie subdomeny umożliwia wyodrębnienie konkretnej treści, na przykład bloga, aplikacji, panelu klienta, wersji językowych. Posłużmy się przykładem, domena główna to sklepdanuta.pl, utworzona od niej subdomena brzmieć będzie blog.sklepdanuta.pl.

Jak działa subdomena w praktyce?

Dla każdej domeny internetowej możemy stworzyć subdomeny. W praktyce wygląda to tak, że tworząc subdomenę kierujemy ją do konkretnego katalogu na hostingu internetowym. Dzięki temu subdomena może wyświetlać inną zawartość strony niż domena główna.

Najczęściej subdomeny tworzone są dla takich zawartości jak blog, wersja językowa czy sklep internetowy.

Subdomena w postaci prefiksu www

W SEO i pozycjonowaniu stron internetowych unikamy praktyki podczas której strona internetowa może występować pod dwoma adresami url. Dzieje się tak kiedy strona wyświetla zawartość zarówno z wpisanym prefiksem www jak i bez niego. W takim przypadku wykorzystuje się przekierowania 301, aby ustalić jedną konkretną wersję strony internetowej. Należy pamiętać, że adres url z prefiksem www to również subdomena.

Ile kosztuje subdomena?

Dużą zaletą tworzenia subdomen jest to, że są one zupełnie darmowe. Musimy jedynie pamiętać o tym, żeby w terminie opłacić ważność naszej głównej domeny.

Subdomena, a widoczność w Google i pozycjonowanie

Jeśli wykorzystamy subdomenę do stworzenia osobnej zawartości strony, to wyszukiwarka Google potraktuje ją jako zupełnie inną stronę www. Zawartość publikowana na subdomenie w żadnym stopniu nie przyczyni się do zwiększenia widoczności i pozycjonowania głównej domeny. Dlatego obecnie częstym zjawiskiem w pozycjonowaniu stron www jest tworzenie bloga w obrębie głównej domeny, dzięki czemu możemy uzyskać większy autorytet tematyczny.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza