trust flow co to jest

Spis treści

Trust Flow – co to jest i jak zwiększyć ten wskaźnik? – poradnik

Trust Flow znany jest w branży SEO i pozycjonowania stron internetowych od wielu lat. Jest to autorski wskaźnik stworzony przez inżynierów narzędzia majstic.com. Co właściwie definiuje Trust Flow? W Jaki sposób można go wykorzystać? Co zrobić żeby go zwiększyć? Wszystkie te informacje znajdziesz w tym wpisie.

Trust Flow – definicja

Trust flow, czyli TF, to opracowany przez firmę Majestic wskaźnik, określający wiarygodność strony www. Trust flow wyliczany jest na podstawie profilu linków przychodzących, a określany jest w skali od 0 do 100. Im wyższy wynik, tym bardziej wartościowe odnośniki kierują na pozycjonowaną domenę, a szanse na uzyskanie wyższych pozycji wzrastają.

Do czego właściwie służy wskaźnik Trust Flow?

Jeśli zajmujesz się SEO lub pozycjonowaniem na co dzień, to z pewnością wskaźnik Trust Flow obił Ci się przynajmniej kilka razy o uszy. Jeśli nie, to powinieneś wiedzieć, że na prawdę wielu specjalistów SEO korzysta w swojej codziennej pracy z pomocy narzędzia majestic.com, a co za tym idzie również ze wskaźnika Trust Flow. Osobiście również lubię spojrzeć na ten wskaźnik w szczególności podczas odpowiednich etapów prac związanych ze zdobywaniem linków czyli link buildingiem.

Jakie to etapy pozycjonowania mam na myśli? Przede wszystkim, na samym początku kiedy staramy się oszacować jak wiele prac stoi przed nami w tym temacie. Trust Flow daje nam odpowiedni pogląd na to w jakim obecnie miejscu jest strona internetowa i jej wiarygodność w oczach wyszukiwarki.

Kolejnymi etapami są kwartały i okresy podsumowujące współpracę. Musimy mieć tutaj bieżący pogląd jak rozwija się sytuacja. Pamiętaj, że jeśli samemu zajmujesz się pozyskiwaniem linków dla swojej strony internetowej, to zwiększanie wskaźnika Trust Flow, może być czasochłonne i wymagać odpowiednich nakładów prac, a czasami także finansowych.

Jak zwiększyć wartość wskaźnika Trust Flow?

Zwiększenie wskaźnika Trust Flow jest elementem ważnym i potrzebnym w budowaniu wysokich pozycji w wyszukiwarce. Żeby tego dokonać warto nakreślić sobie przynajmniej mały plan w jaki sposób chcemy to zrobić. Poniżej przedstawię kilka wskazówek z których możesz skorzystać żeby maksymalnie szybko zwiększyć wartość wskaźnika Trust Flow:

  • wykorzystaj źródła konkurencji – narzędzia takie jak majestic.com czy ahrefs.com dają nam doskonały wgląd w linki konkurencyjnych firm. Wykorzystajmy te dane i postarajmy się linkować w podobnych miejscach, uwzględniając miejsca z najwyższym współczynnikiem Trust Flow.
  • twórz wartościowy content w obrębie swojej strony internetowej – poradniki, infografiki, rankingi to doskonałe materiały, które użytkownicy chętnie udostępniają. Jeśli postawisz na tworzenie wysokiej jakości contentu, możesz liczyć na to, że Twój link building będzie wspierany przez naturalne działania użytkowników.
  • skorzystaj z zasady „im trudniejszy do zdobycia link, tym lepszy link” – samo podglądanie konkurencji i naśladowanie jej działań, może nie być w pełni wystarczające. Według mnie w pozycjonowaniu, a w szczególności w procesie link buildingu, im ciężej zdobyć link, tym więcej jest on wart. Wyjdź z własną inicjatywą, odezwij się do wydawców i zaproponuj np. przygotowanie publikacji eksperckiej z danej tematyki w zamian za link w treści. Tutaj ogranicza Cię wyłącznie Twoja kreatywność i wyobraźnia.
  • artykuły sponsorowane – wiele na prawdę mocnych linków, które mogą pozytywnie wpłynąć na wskaźnik Trust Flow można po prostu kupić. Istnieje wiele portali takich jak Whitepress czy Linkhouse na których możesz w szybki sposób kupić publikacje wraz z linkiem. Ceny są oczywiście bardzo zróżnicowane i zależą od jakości i popularności serwisu.
  • wykorzystaj znajomości – jeśli posiadasz znajomych działających w podobnej branży, którzy posiadają strony internetowe, to może warto będzie się nimi zainteresować i w zamian za przyjacielską przysługę pozyskać wartościowy link. Oczywiście przed dodaniem linku, warto sprawdzić czy wskaźnik Trust Flow strony z której będziemy linkować jest na satysfakcjonująco wysokim poziomie.

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki będą pomocne i pozwolą na zwiększenie wskaźnika Trust Flow. Należy pamiętać, że ten wskaźnik nie będzie zwiększał się z dnia na dzień, dlatego nie zniechęcajmy się. Popularne witryny mają bardzo wysokie wskaźniki Trust Flow, ale osiągnięcie wyniku, powyżej 80/100 jest wynikiem wręcz wybitnym. Działajmy, więc systematycznie, a rezultaty w końcu się pojawią.

Trust Flow – jak sprawdzić swoją stronę internetową?

Żeby sprawdzić jaki poziom wskaźnika Trust Flow posiada dana strona internetowa, będziemy musieli zajrzeć do źródła czyli do narzędzia majestic.com. Praktycznie każda agencja SEO posiada na stanie płatną wersję narzędzia majestic.com, które posiada na prawdę wiele zastosowań i możliwości. Co ciekawe nawet w wersji darmowej każdy użytkownik może sprawdzić jaki poziom Trust Flow posiada jego strona internetowa. Jak to zrobić? Przechodzimy na stronę majestic.com i w polu „enter domain” po prostu wpisujemy nazwę domeny. Po chwili otrzymamy wyniki dotyczące podstawowych danych strony internetowej w tym wskaźniki Trust Flow oraz Citation Flow.

wskaźnik Trust Flow i Citation Flow

Wskaźniki Trust Flow a Citation Flow – czym się różnią

Wiemy już że wskaźnik Trust Flow wskazuje nam wiarygodność domeny internetowej poprzez określenie wartości linków, które do niej kierują. Czym właściwie różni się Trust Flow od Citation Flow? Citation Flow opiera się w głównej mierze na określeniu ilości linków przychodzących do strony internetowej.

Citation Flow podobnie jak Trust Flow w narzędzi majestic.com jest przedstawiany w formie graficznej, a także szczegółowej listy. Oba wskaźniki doskonale się uzupełniają. Jeśli zauważymy, że wskaźnik Citation Flow jest bardzo wysoki w porównaniu do Trust Flow, to powinniśmy dokładnie się przyjrzeć obecnej strategii pozycjonowania. Może to oznaczać, że spora część z naszych linków pochodzi z wątpliwej jakości źródeł.

Trust Flow – podsumowanie

Jak widać wskaźnik Trust Flow może być bardzo przydatny w procesie pozycjonowania stron internetowych. Daje nam on doskonały pogląd jaką wiarygodność posiada strona internetowa na podstawie linków przychodzących.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza