Każdy kto dba o swój marketing i wizerunek w sieci z pewnością korzystał, a przynajmniej słyszał o takim wskaźniku jak URL Rating. Jest to wskaźnik określający jak „silny” jest dany adres url na podstawie linków wewnętrznych oraz zewnętrznych. URL Rating bardzo często jest wykorzystywany podczas tworzenia audytu SEO gdzie tworzący go specjalista zwraca uwagę na wartość poszczególnych podstron.
URL rating – definicja
URL Rating, czyli UR (na podstawie narzędzia ahrefs), to parametr, który określa jakość profilu linków konkretnego adresu URL, na przykład strony głównej czy poszczególnych podstron witryny. Pod uwagę brane są zarówno linki zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Profil linków oceniany jest w skali od 1 do 100. Im bardziej wartościowe linki, tym wskaźnik UR będzie wyższy, a widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania lepsza.
URL Rating (UR) vs Domain Rating (DR) – jakie są różnice?
URL Rating opiera się w głównej mierze na sprawdzeniu konkretnego adresu URL i to właśnie jego ocenia. Domain Rating ocenia natomiast wartość całej domeny, czyli wszystkich podstron na niej zawartych. Oba wskaźniki funkcjonują w skali od 0-100, a ich twórcami są inżynierowie narzędzia ahrefs.com.
URL Rating, a SEO i Pozycjonowanie
W pozycjonowaniu stron internetowych, wskaźnik URL Rating jest bardzo istotny. Daje on bowiem świetny pogląd jakie podstrony w obrębie domeny posiadają już jakąkolwiek moc i przełożenie na pozycjonowanie serwisu. Dobry specjalista SEO z pewnością zrobi duży użytek z URL Rating podczas tworzenia audytu SEO i pozycjonowania serwisu.