co to jest url rating

Spis treści

URL Rating co to jest? (wskaźnik ahrefs)

Każdy kto dba o swój marketing i wizerunek w sieci z pewnością korzystał, a przynajmniej słyszał o takim wskaźniku jak URL Rating. Jest to wskaźnik określający jak „silny” jest dany adres url na podstawie linków wewnętrznych oraz zewnętrznych. URL Rating bardzo często jest wykorzystywany podczas tworzenia audytu SEO gdzie tworzący go specjalista zwraca uwagę na wartość poszczególnych podstron.

URL rating – definicja

URL Rating, czyli UR (na podstawie narzędzia ahrefs), to parametr, który określa jakość profilu linków konkretnego adresu URL, na przykład strony głównej czy poszczególnych podstron witryny. Pod uwagę brane są zarówno linki zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Profil linków oceniany jest w skali od 1 do 100. Im bardziej wartościowe linki, tym wskaźnik UR będzie wyższy, a widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania lepsza.

URL Rating (UR) vs Domain Rating (DR) – jakie są różnice?

URL Rating opiera się w głównej mierze na sprawdzeniu konkretnego adresu URL i to właśnie jego ocenia. Domain Rating ocenia natomiast wartość całej domeny, czyli wszystkich podstron na niej zawartych. Oba wskaźniki funkcjonują w skali od 0-100, a ich twórcami są inżynierowie narzędzia ahrefs.com.

URL Rating, a SEO i Pozycjonowanie

W pozycjonowaniu stron internetowych, wskaźnik URL Rating jest bardzo istotny. Daje on bowiem świetny pogląd jakie podstrony w obrębie domeny posiadają już jakąkolwiek moc i przełożenie na pozycjonowanie serwisu. Dobry specjalista SEO z pewnością zrobi duży użytek z URL Rating podczas tworzenia audytu SEO i pozycjonowania serwisu.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza