co to jest yandex

Spis treści

Wyszukiwarka internetowa Yandex – co to jest?

Yandex to rosyjska wyszukiwarka internetowa. Yandex wiedzie prym w Rosji, ale cieszy się też popularnością poza granicami wspomnianego państwa, na przykład na rynku tureckim czy białoruskim. Wyszukiwarka powstała w 1997 roku, zajmuje 5 miejsce wśród najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie, dostępna jest w wersji rosyjskiej: https://yandex.ru i międzynarodowej: https://yandex.com.

Yandex translate, disk, mail, maps, music, image – kluczowe funkcje

Wyszukiwarka Yandex podobnie jak inne konkurencyjne wyszukiwarki oferuje dodatkowe funkcjonalności dla swoich użytkowników. Możemy znaleźć tutaj duże podobieństwa względem wyszukiwarki Google. Yandex oferuje w swoich usługach takie funkcjonalności jak:

  • music (muzyka),
  • disk (dysk),
  • maps (mapy),
  • translate (tłumacz),
  • mail (poczta e-mail),
  • image (wyszukiwarka grafik).

Pozycjonowanie i SEO w wyszukiwarce Yandex

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Yandex jest praktycznie niezbędne dla każdej firmy działającej na rynku rosyjskojęzycznym. Yandex odpowiada za około 50% całego generowanego ruchu w rosyjskojęzycznym internecie.

Proces pozycjonowania w wyszukiwarce Yandex jest nieco inny niż w przypadku Google, natomiast obie wyszukiwarki mają cechy wspólne w swoich algorytmach.

Z pewnością kluczową rolę odgrywa tu techniczna optymalizacja strony pod względem SEO. W wyszukiwarce Yandex również należy zadbać o to, aby roboty wyszukiwarki mogły poprawnie ją indeksować i docierać do wszystkich treści znajdujących się w jej obrębie.

Tworzenie wartościowych treści jest kolejnym istotnym czynnikiem rankingowym. Przewagę mają tutaj strony, które posiadają jej więcej i bardziej szczegółowo odpowiadają na konkretne zapytania.

Istotne są również czynniki powiązane z lokalizacją użytkownika, a także jego zachowanie w obrębie witryny.

Czy warto korzystać z Yandexa?

Z pewnością jeśli działamy na rynku rosyjskojęzycznym powinniśmy zainwestować w zbudowanie widoczności w wyszukiwarce Yandex, ponieważ jest tam ona największym i najbardziej znaczącym graczem. Zdecydowanie polecam również skorzystać z wyszukiwarki Yandex zwykłym użytkownikom, aby mieć pogląd jak wygląda nieco inne spojrzenie na wyniki wyszukiwania.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza