Firma Pozycjonująca ? – jak wybrać najlepszą.

Home / ciekawostki / Firma Pozycjonująca ? – jak wybrać najlepszą.

Firma Pozycjonująca ? – jak wybrać najlepszą.

Bardzo często przed rozpoczęciem współpracy z firmą lub agencją pozycjonującą mamy możliwość przejrzenia dziesiątek przygotowanych ofert i przedstawionych w nich rozwiązań. Chciałbym przybliżyć najważniejsze kryteria, którymi powinniśmy się kierować podczas wyboru najlepszej firmy pozycjonującej.

Oferta

Pierwszą rzeczą, którą otrzymamy od firmy pozycjonującej jest z pewnością oferta przygotowana specjalnie dla naszego serwisu (zdarzają się firmy przesyłające uniwersalny cennik poprzez, który sami powinniśmy sobie wyliczyć i sprawdzić ile będziemy płacić… takie firmy polecam omijać szerokim łukiem, ponieważ od razu widać, że nie podejdą do naszej strony indywidualnie). Oferta powinna być przygotowana typowo pod nasz serwis oraz branżę, w której działamy. Zawartość oferty jest naturalnie sprawą dowolną, najważniejszymi elementami są z pewnością cena(należy pamiętać, że niska cena niestety bardzo często przekłada się również na niską jakość wykonywanych działań…), zakres wykonywanych usług oraz długość umowy. Warto wysłać zapytania ofertowe do co najmniej kilku firm, aby mieć możliwość porównania.

Kontakt i obsługa

Gdy otrzymamy już oferty od firm pozycjonujących do których się zgłosiliśmy, nadchodzi czas na ich porównanie oraz kontakt z tymi firmami, których oferty szczególnie nas zainteresowały.

Kontakt i obsługa w firmie pozycjonującej mają wbrew pozorom duże znaczenie. Warto przygotować listę pytań dotyczących danej oferty oraz przyszłej współpracy. Podczas rozmowy telefonicznej lub spotkania bez problemu powinniśmy być w stanie “wyłapać” czy rozmawiamy z kimś znającym się na rzeczy czy ze zwykłym sprzedawcą obiecującym złote góry i najwyższe pozycje po 2 tygodniach od rozpoczęcia współpracy. Warto również zapytać czy nad naszą stroną będzie czuwał doświadczony specjalista SEO, stażysta czy zwykły klepacz linków… Doświadczony specjalista SEO z pewnością będzie w stanie udzielić nam pełnego wsparcia w zakresie optymalizacji witryny oraz kierunku jej rozwoju.

Możliwość spotkań

Jeżeli mamy zamiar przeznaczać znaczne środki na działania SEO oraz pozycjonowanie to warto również dowiedzieć się czy istnieje możliwość odbywania spotkań z osobami odpowiedzialnymi za wykonywanie działań dla naszego serwisu. Wbrew pozorom często zdarza się, że to co wydaję się oczywiste nie jest takie w rzeczywistości… Spotkania są często ważnym elementem współpracy, dają możliwość kontroli oczekiwanych efektów oraz osiągania zamierzonych celów. Podczas spotkań możemy również dokładnie przedstawić specjalistom SEO danej firmy w jakim kierunku chcemy, aby podążał nasz serwis.

Prezencja firmy pozycjonującej

Kolejnym kryterium, które powinniśmy mieć na uwadze jest prezencja firmy pozycjonującej. Naturalnie wygląd strony czy oferty danej firmy może zupełnie nie mieć przełożenia na jakość prowadzonych działań pozycjonerskich jednak z doświadczenia wiem, że jeśli dana firma starannie dba o swoją prezencję to będzie w stanie zadbać również o naszą.

Wskazówki dotyczące rozwoju

Firma/Agencja pozycjonująca strony internetowe powinna być również rzetelna – w jakimś stopniu można to ocenić po podejściu do nas jako klienta. Oprócz pozycjonowania interesujących nas słów kluczowych powinniśmy otrzymywać informację czy istnieje możliwość zwiększenia ruchu na naszej stronie internetowej poprzez pozycjonowanie dodatkowych słów kluczowych. Jak wiadomo wartościowy ruch na stronie zawsze przekłada się na zwiększenie sprzedaży i zapytań ofertowych, warto więc otrzymywać wskazówki jak dalej rozwijać swój serwis żeby tego dokonać.

Osiągnięcia

Ważnym elementem podczas wybierania firmy pozycjonującej są jej osiągnięcia – dowiedzmy się w jakich sektorach biznesu specjalizuje się dana firma SEO oraz jakie frazy udało im się wypozycjonować na najwyższe pozycje w wyszukiwarce.

Paweł Kapłan
Paweł Kapłan
Pasjonat marketingu internetowego i boksu. Specjalista w zakresie pozycjonowania lokalnego oraz budowania długotrwałych strategii marketingowych. Członek zarządu w 1stplace.pl.
Recent Posts

Zostaw komentarz

specjalista seo poznańtanie pozycjonowanie poznań