Pozycjonowanie stron Internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to od wielu lat nieodłączny element promocji w internecie. Według badań przeprowadzonych przez CBOS w 2016 roku ponad 65% osób dorosłych w Polsce korzystało z internetu przynajmniej raz w tygodniu. Z najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej w Polsce (Google) korzysta ponad 96% internautów. Jak mówi stare marketingowe powiedzenie “musisz być tam, gdzie Twoi klienci” – w takim przypadku pozycjonowanie to jedno z najefektywniejszych rozwiązań.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to zbiór działań mających na celu wpływanie na ranking wyszukiwarki Google, która kierowana jest poprzez swoje unikalne oraz stale aktualizowane algorytmy. Często zdarza się, że pojęcie pozycjonowania przyrównywane zostaje z pojęciem SEO (Search Engine Optimization), jednak warto pamiętać, że popularne SEO, to jedynie część składowa całego procesu pozycjonowania. Strona internetowa, która osiąga wysokie pozycje w wyszukiwarce Google może liczyć na wiele profitów takich jak na przykład zwiększony przepływ użytkowników czy większą rozpoznawalność w internecie.

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych to skuteczna forma reklamy?

Internet oraz jego błyskawiczny rozwój zapoczątkował powstanie dodatkowych form reklamy i działań marketingowych. Pozycjonowanie stron internetowych plasuje się w chwili obecnej na czele tych działań, głównie za sprawą olbrzymiej i wciąż rosnącej ilości zapytań wprowadzanych do wyszukiwarki Google. W Polsce ponad 26 milionów obywateli korzysta z internetu, co samo z siebie wskazuje jak olbrzymi potencjał reklamowy posiada. Jeśli chcemy, aby nasz biznes się rozwijał i korzystał ze wszystkich najefektywniejszych kanałów sprzedaży, to absolutną koniecznością jest inwestycja w pozycjonowanie. Dzięki pozycjonowaniu w doskonały sposób możemy dotrzeć do użytkowników już zainteresowanych naszymi usługami lub produktami.

Poniżej przykładowa pierwsza strona wyników wyszukiwania dla słowa kluczowego “pozycjonowanie Poznań”:

pozycjonowanie stron internetowych wyniki wyszukiwania

Na powyższej grafice można zauważyć jak dużo przestrzeni na całej pierwszej stronie wyników wyszukiwania zajmują bezpłatne wyniki organiczne(zielona ramka) oraz lokalne(niebieska ramka). Jak widać na przykładzie naszej firmy, wykorzystujemy w maksymalnym stopniu możliwości, które dają nam bezpłatne wyniki wyszukiwania. Jeszcze jedną grupą wyników, która znajduje się na grafice są linki sponsorowane(pomarańczowa ramka), które możemy wygenerować poprzez system reklamowy Google Adwords (wyniki płatne).

Trzeba mieć na uwadze, że aż 90% użytkowników kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (10 wyników organicznych), dlatego tak ważne jest, aby nasza strona była tam obecna. Istnieje również spora różnica pomiędzy ilością wejść dla strony, która znajduje się na 1 miejscu w rankingu (~51% wejść), a tą która zajmuje 10 miejsce (~11%). Jeśli założymy więc, że dla frazy wyszukiwanej przez użytkowników 1000 razy w miesiącu znajdujemy się na 1 pozycji to uzyskamy ~510 wejść, a będąc na 10 pozycji ~110 wejść.

Ile czasu trwa pozycjonowanie?

Bardzo często przy wyrażeniu pozycjonowanie możemy zaobserwować towarzyszące mu słowo jakim jest proces. Pozycjonowanie to długotrwały oraz stały proces mający na celu w pierwszej kolejności umieszczenie naszej strony na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, a następnie ich utrzymanie. Czas który należy poświęcić w procesie pozycjonowania, aby osiągnąć wysokie pozycje bywa bardzo zróżnicowany. Google podczas ustalania rankingu wyników wyszukiwania bierze pod uwagę ponad 200 czynników, również takich jak na przykład wiek oraz historia domeny, na co nie zawsze mamy wpływ. Głównymi czynnikami wpływającymi na efektywność pozycjonowania stron internetowych są jednak konkurencyjność danej branży i słów kluczowych oraz obszar działania. Powszechnym błędem jest rezygnacja z procesu pozycjonowania po osiągnięciu satysfakcjonujących wyników w postaci wysokich pozycji oraz zwiększenia ruchu na stronie. Niestety zawsze należy pamiętać, że konkurencyjne firmy nie zasypiają gruszek w popiele i zrobią wszystko, aby wyprzedzić nas w rankingu Google – jest to oczywiście bardzo prawdopodobny scenariusz w przypadku zrezygnowania z usług pozycjonerskich.

Jak dużo kosztuje pozycjonowanie?

Cena pozycjonowania zawsze uzależniona jest od wielu czynników. Jako najważniejszy z pewnością możemy wymienić konkurencyjność słów kluczowych. Istotny jest również zakres działań oraz ilość słów kluczowych, które będziemy chcieli pozycjonować. W wielu agencjach SEO na cenę wpływ ma również okres na który zawiązywana jest umowa – w przypadku naszej firmy nie ma to najmniejszego znaczenia, ponieważ umowa zawsze jest zawierana na czas nieokreślony.

Dlaczego pozycjonowanie w wyszukiwarce Google?

Odpowiedź jest bardzo prosta – wyszukiwarka Google posiada aż ~96% udziału na polskim rynku wyszukiwarek internetowych. Kolejnymi w kolejności są: Bing – 1,4%, Yahoo 0,8%, Onet – 0,6%, Zapmeta – 0,2%, Yandex 0,1%, Interia 0,1%.

Ile kosztuje pozycjonowanie ?

Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie opierało się w głównej mierze na zdobywaniu linków do swojej strony, a dokładniej na ich ilości. Jakiś czas później branża SEO  doświadczyła aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google,(Pingwin, Panda) które w znacznym stopniu zmieniły oblicze pozycjonowania. 

Dziś nie można skupić się już tylko na ilości linków, najważniejsza jest ich jakość oraz dywersyfikacja. Trzeba również pamiętać o naturalnym „wizerunku” zdobywanych linków. Dzisiejsze pozycjonowanie wymaga przede wszystkim czasu, który należy poświęcić na wysokiej jakości działania promocyjne i linki. 

Co otrzymujesz w ramach kompleksowej obsługi marketingowej?

01 / Stałą opiekę doświadczonego specjalisty SEO, który przygotuje strategię pozycjonowania, dokona dokładnej analizy Twojej strony internetowej oraz branży w której działasz.

02 / Prosty model rozliczenia – opłata za wykonywane działania ustalana jest podczas rozpoczęcia współpracy, a co za tym idzie możesz dokładnie zaplanować wydatki na długi okres czasu.

03 / Pełny audyt strony – dokładna analiza Twojej strony wraz z wyeliminowaniem potencjalnie istniejących błędów to podstawa w drodze do sukcesu.

04 / Dobór oraz propozycję słów kluczowych – przygotujemy dla Ciebie zestawienie słów kluczowych, które mogą przyciągnąć jak największą ilość potencjalnych klientów na Twoja stronę internetową.

05 / Promocję marki – poprzez działania wykonywane na płaszczyznach zarówno PR jak i pozycjonowania Twoja marka zacznie być bardziej rozpoznawalna.

06 / Comiesięczne raporty – każdego miesiąca otrzymujesz od nas raport wykonanych działań.

Dlaczego wybrać 1stplace.pl ?

  • Skuteczność

    Odzwierciedlają to nasze wyniki oraz pozycje naszych klientów.

  • Efektywna Współpraca

    Ponad 90% klientów jest już z nami ponad rok.

  • Indywidualna Oferta

    Otrzymujesz indywidualnie dobraną ofertę specjalnie dla Twojego serwisu.

  • Bezpieczeństwo

    Stosujemy tylko dozwolone techniki pozycjonowania (White Hat SEO).

  • Bezpośredni Kontakt

    Dostajesz bezpośredni numer telefonu do opiekuna Twojej strony.

Zaufali nam

Wyślij zapytanie