Spis treści

Algorytm Google Medical Update – co to jest?

Algorytm Google Medical Update to aktualizacja z sierpnia 2018 roku. Aktualizacja, która przyczyniła się do spadku widoczności witryn zaliczanych do Y-M-Y-L.

Y-M-Y-L oznacza Your Money, Your Life, co tłumaczymy, jako pieniądze albo życie. Są to strony związane ze zdrowiem i samopoczuciem użytkowników, finansami, prawem, bezpieczeństwem. Do Y-M-Y-L zaliczamy także witryny, na których przeprowadzane są transakcje finansowe.

Medical Update w szczególności jednak dotknął branżę medyczną, stąd jego nazwa.

Google Medical Update – jak działa?

Zdrowie, samopoczucie, bezpieczeństwo użytkowników jest niezwykle ważne. Osoby odwiedzające strony www o takiej tematyce powinny więc otrzymywać wyłącznie wartościowe informacje.

Medical Update ogranicza widoczność stron, na których znajdują się nieprawdziwe i niewiarygodne informacje. Witryny zawierające treści, które mogą wprowadzać użytkownika w błąd, znajdują się na dole rankingu. 

Google Medical Update a pozycjonowanie

Wprowadzenie algorytmu Medical Update poskutkowało spadkiem widoczności stron medycznych oraz związanych ze zdrowiem. Spadek odnotowały witryny, które zawierały słabej jakości content, niespełniające oczekiwań użytkowników, z niskim autorytetem. Wzrost widoczności uzyskały natomiast witryny mające autorytet z wartościowymi treściami.

Algorytm Google Medical Update, algorytmy Google
Algorytm Google Medical Update, E-E-A-T i Y-M-Y-L

Y-M-Y-L i E-E-A-T

Pozycjonowanie stron Y-M-Y-L łączone jest z E-E-A-T, czyli Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, co tłumaczymy, jako wrażenia, ekspertyza, autorytet i zaufanie.

Jak E-E-A-T wpływa na SEO witryny? Na miejsce w TOP10 mogą liczyć:

  • Strony www i sklepy e-commerce, które są przyjazne dla użytkownika, dostarczają mu jak najlepszych wrażeń.
  • Witryny zawierające merytoryczne, przygotowane przez ekspertów bądź osoby współpracujące z ekspertami treśi.
  • Strony mające wysoki autorytet – budowa autorytetu to na przykład wysokiej jakości linki zewnętrzne, a także, jeśli treści tworzone są przez specjalistów, boksy autora.
  • Witryny bezpieczne dla użytkownika, mające wdrożony ważny certyfikat SSL, działające bezawaryjnie, w prawidłowy sposób zabezpieczone.
Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza