Potencjał słów kluczowych to pojęcie związane z analizą i doborem fraz do pozycjonowania strony internetowej czy też podczas planowania płatnych kampanii PPC, na przykład Google Ads. Chodzi o to, aby dobierać takie słowa kluczowe, które dają szansę na sprowadzenie wartościowego ruchu na stronę internetową. Potencjał słów kluczowych wiąże się zazwyczaj z popularnością danych fraz w ujęciu czasowym, czyli z tym, jak często dana fraza jest wyszukiwana przez użytkowników w określonym przedziale czasowym, na przykład w skali miesiąca. Ich potencjał określa się więc między innymi za pomocą parametru, jakim jest średnia miesięczna liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego. Frazy z potencjałem to takie, które warto zastosować ze względu na ich duży potencjał wyszukiwań, a więc możliwość ściągnięcia na stronę możliwie jak największego, wartościowego ruchu, który przełoży się na odpowiedni poziom konwersji. Analiza potencjału słów kluczowych ma na celu dobranie fraz, które są wyszukiwane przez użytkowników oraz wyeliminowanie takich, których odbiorcy z naszej grupy docelowej nigdy by nie wpisali w wyszukiwarkę. Do analizy potencjału słów kluczowych wykorzystywane są między innymi takie narzędzia jak Planer słów kluczowych Google, Ahrefs, Semstorm, Senuto.
Praca copywritera – pierwsze zlecenia i codzienne trudności. Poznaj historie copywriterów
Dziś będzie nieco inaczej, ponieważ napiszę o swojej pracy. Ale uwaga, nie będzie to artykuł o tym, na czym polega praca copywritera. Skupię się raczej