link baiting

Spis treści

Link baiting – czy jest skuteczną przynętą i sprawi, że pozycje strony w rankingu Google będą wyższe?

Wartościowy link zewnętrzny to wiele korzyści. Właśnie dlatego często podejmowane są działania, których celem jest pozyskanie linków zewnętrznych od wielu użytkowników. To tytułowy link baiting. Na czym dokładnie polega? Zachęcamy do lektury! 

Link baiting tłumaczymy jako link przynęty, przynęta do linkowania. Skupiamy się tutaj na pozyskaniu dużej liczby darmowych linków, które prowadzić będą na naszą stronę www. Dążymy do tego, by użytkownicy umieścili link prowadzący na naszą stronę, na przykład w swoich mediach społecznościowych, na swoim blogu lub w innym miejscu. 

Oczywiście, aby użytkownik chciał udostępnić nasz link, znajdująca się pod nim treść musi być atrakcyjna, merytoryczna, wywoływać emocje, intrygować, bawić, być  z jakichś powodów przydatna i warta tego, by podzielić się nią z innymi. Nasza strona, powinna natomiast być dostosowana pod SEO.

Link baiting może przybierać różne formy, są to: 

  • Infografiki – infografiki cieszą się dużym powodzeniem wśród użytkowników. Atrakcyjna wizualnie grafika, zawierająca konkretne informacje, wartościowe dane, wypunktowane wskazówki może przyciągnąć zainteresowanie wielu osób. Użytkownicy chętnie dzielą się takimi perełkami.  
  • Konkursy – chyba każdy z nas choć raz natknął się na konkurs, w którym jednym z zadań było udostępnienie wpisu. Jak wiadomo, każde udostępnienie sprawia, że o naszym konkursie, ale też o naszej firmie dowie się większa liczba użytkowników – część z nich być może zdecyduje się na dołączenie do konkursu i udostępnienie wpisu. 
  • Artykuły – merytoryczne artykuły, w przystępny sposób omawiające istotne dla użytkownika zagadnienia, to kolejny sposób na uzyskanie ważnej w budowie profilu linków cegiełki. Z pewnością nieraz sam widziałeś pod artykułem zachętę do udostępnienia linku.  
  • Wywiad – wywiad z osobą, która cieszy się zaufaniem, rozmowa z właścicielem popularnej firmy lub ze specjalistą w danym temacie, zawsze przykuwają uwagę. Jeśli wywiad jest udany, ciekawy, pojawiają się w nim konkretne informacje, dlaczego ktoś miałby go nie udostępnić? 
  • Wideo – fajne nagrania także cieszą się powodzeniem. Youtube znajduje się na liście najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. Możesz nakręcić co nieco o swojej firmie, jej wartościach i celach, w kreatywny sposób zaprezentować produkty i usługi,  możliwości jest wiele.

Inne metody stosowane w link baiting to: 

  • Widżety – to elementy graficzne interfejsu użytkownika, które odsyłają do konkretnych treści, przekazują informacje, ułatwiają korzystanie z aplikacji lub strony internetowej. Wśród najpopularniejszych widgetów wymienić możemy zegar, kalendarz, informacje o pogodzie, formularz kontaktowy, licznik wejść na stronę www. 
  • Crowdfunding – crowdfunding, inaczej finansowanie społecznościowe. Organizator kieruje do użytkowników prośbę o wsparcie danego projektu, może zaoferować w zamian konkretny produkt, rabat. 

link baiting o czym pamietac

Współcześni użytkownicy są bardzo wymagający. Nie tracą czasu na wątpliwą jakość strony www, zakupy w podejrzanych sklepach e-commerce, tym bardziej nie będą udostępniać treści, których nie uznają za wartościowe. 

Zanim więc spróbujemy swoich sił w link baitingu, dokładnie przeanalizujmy, do kogo chcemy dotrzeć, jakie potrzeby mają nasi użytkownicy i jaka wiedza będzie dla nich przydatna. Czy tworzymy content dla seniorów, rodziców, młodych przedsiębiorców, osób prowadzących lokalne biznesy, studentów? Gdy już przeprowadzimy taką analizę i zabierzemy się do pracy, zadbajmy o każdy szczegół. Zarówno treść, jak i szata graficzna muszą być atrakcyjne, przyciągać uwagę. 

Linki zewnętrzne są ważnym czynnikiem rankingowym. Gdy Google zobaczy, że nasze treści podobają się użytkownikom, że odbiorcy są nimi na tyle zainteresowani, że dzielą się nimi, z pewnością to doceni i pozycjonowanie strony www będzie znacznie bardziej skuteczne. Poskutkuje to wyższą pozycją w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wartościowe linki od osób, które doceniły naszą pracę mogą przełożyć się również na zwiększenie rozpoznawalności, stać do dodatkowym źródłem ruchu. 

Jeśli potrzebujesz wsparcia z zakresu szeroko pojętego linkowania, zapraszamy do skorzystania z usług jakie świadczy agencja seo 1stplace.pl – Powodzenia!

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza