W ostatnich latach branża ślubna przeżywa prawdziwy renesans. Młode pary dbają o każdy szczegół, chcą, by ten ważny dzień był prawdziwie wyjątkowy. W sieci pojawiają się więc zapytania o dekoracje, różnego typu dodatki, upominki dla gości itp. A czego najczęściej szukają narzeczeni i jaki jest wolumen wyszukiwania poszczególnych fraz? Jakie portale ślubne zyskały największą widoczność w sieci? Dziś weźmiemy to wszystko pod lupę. Zachęcamy do zapoznania się z naszym raportem.
Branża ślubna w Internecie 2024
Jak już wspomnieliśmy we wstępie, dziś zajmujemy się analizą branży ślubnej. Za pomocą specjalistycznych narzędzi, takich jak Ahrefs czy Senuto, przeanalizujemy, które firmy najlepiej poradziły sobie w promocją w sieci. Zweryfikujemy ruch organiczny oraz frazy kluczowe, które zajmują najwyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Celem raportu jest dostarczenie informacji, które, jeśli działasz lub planujesz rozpoczęcie działań w branży ślubnej, mogą okazać się przydatne. Na przykład podczas określania zakresu usług czy wdrażania prac z zakresu optymalizacji strony internetowej.
Zajmiemy się portalami i stronami internetowymi, które generują najwyższy ruch organiczny, są to: Wesele z klasą, Wedding.pl, Planujemy wesele, ABC ślubu.
Wesele z klasą
Wesele z klasą to portal, dzięki któremu nowożeńcy mogą sprawnie wyszukać i porównać oferty produktów i usług ślubnych. Witryna ułatwia znalezienie prezentów dla rodziców, obrączek, zaproszeń, sukienek i garniturów, pozwala też na sprawne wyszukanie sali weselnej, zespołu, fotografa itp. Użytkownicy mogą również utworzyć konto, które sprawi, że portal stanie się prawdziwym centrum dowodzenia, sposobem, by w jednym miejscu zgromadzić wszelkiego typu informacje i inspiracje.
Wedding
Wedding.pl to portal, który także stanowi wsparcie w organizacji ślubu i wesela. Za pomocą kilku kliknięć, przyszli nowożeńcy mogą wyszukać różnego typu produkty i usługi, np. salę weselną w dowolnej lokalizacji, wymarzone dekoracje ślubne, zespół weselny.
Planujemy wesele
To rozbudowany portal, który sprawia, że organizacja wesela staje się nieco prostsza. Na portalu można znaleźć katalogi usługodawców ślubnych, w tym sal weselnych, fotografów, kamerzystów, zespołów muzycznych, florystów. Użytkownicy mogą przeglądać oferty, porównywać ceny oraz opinie. Witryna to także źródło inspiracji i moc wskazówek dla narzeczonych.
Abc ślubu
To kolejny portal, który pomaga parom w każdym etapie przygotowań – od wyboru sukni ślubnej, przez organizację przyjęcia, aż po dekoracje i atrakcje weselne.
Portale ślubne -widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania
Jak popularne portale ślubne prezentują się w liczbach? Która z witryn uzyskała największą widoczność w sieci i odnotowuje najwyższy ruch organiczny? Przeanalizujmy wybrane portale, pomoże nam w tym Ahrefs – narzędzie SEO, które jest prawdziwym kombajnem informacji na temat różnych stron internetowych. Korzystać także będziemy z SENUTO, narzędzia, które dostarcza wielu wskazówek, wspiera analizę ruchu i kondycji stron www.
Wesele z klasą
Wesele z klasą to portal, który cieszy się największym ruchem organicznym wśród omawianych dziś portali. O jakich liczbach tutaj mówimy?
- Szacowana wartość miesięcznego ruchu organicznego: 325 K
- Liczba fraz kluczowych w TOP 100: 127K (Ahrefs)
- Liczba fraz kluczowych na pozycjach 4-10: 18 040 K
- Liczba fraz kluczowych w TOP 3: 5646 K
- Liczba fraz kluczowych w TOP 2: 5694 K
- Liczba fraz kluczowych w TOP 1: 8764 K.
Portal uzyskał bardzo dobrą widoczność, na kaloryczne frazy kluczowe. Zajmuje topowe pozycje na zapytania, które w okno wyszukiwania wpisują praktycznie wszyscy przyszli nowożeńcy, np.:
- sala weselna, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 33.1K, pozycja: TOP1
- dom weselny, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 12.1K, pozycja: TOP1
- garnitur ślubny, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 12.1K, pozycja: TOP2
piosenki weselne, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 9,9 K, pozycja: TOP1 - fryzury na wesele, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 40,5 K, pozycja: TOP 4
- kamerzysta na wesele, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 1,6K, pozycja: 1.
- piosenka o miłości, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 27K, pozycja: 5.
Wesele z klasą – nasz komentarz
Nie dziwi nas, że weselezklasa.pl cieszy się tak dużą popularnością.
- Portal jest przyjazny dla użytkownika i bardzo intuicyjny w obsłudze. Ma przemyślane menu, a etykiety i nagłówki zawierają słowa kluczowe – dzięki temu można bez trudu znaleźć konkretne informacje. Dodatkowym wsparciem są wyszukiwarki wewnętrzne.
- Na stronie www znajdują się zoptymalizowane pod kątem fraz kluczowych nagłówki i wartościowy content. Mowa tutaj zarówno o opisach i artykułach, jak i o zdjęciach czy grafikach. Zdjęcia są wyraźnie, estetyczne, wyglądają profesjonalnie.
- Kolejny plus to duża prędkość ładowania. Mimo tego że portal jest rozbudowany, działa sprawnie i bezawaryjnie.
- Nie możemy pominąć estetyki, witryna jest przejrzysta, kolory współgrają ze sobą, a fonty są wyraźne.
Jeśli chodzi o wysokość ruchu, to od końcówki 2023 portal rośnie w siłę – nasze gratulacje! W branży ślubnej musimy też uwzględnić sezonowość – w przypadku Wesela w klasą największe natężenie przypada na czas od kwietnia do września.
Wedding.pl
Kolejny portal ślubny, który bierzemy pod lupę, to Wedding.pl. Jeśli chodzi o wysokość ruchu organicznego, portal znajduje się zaraz po weselezklasa.pl. Różnica dotycząca ruchu organicznego jest jednak dość duża, wynosi 115 k.
- Szacowana wartość miesięcznego ruchu organicznego: 210 K
- Liczba fraz kluczowych w TOP100: 66.5K (Ahrefs)
- Liczba fraz kluczowych na pozycjach 4-10: 10 362 K (Ahrefs)
- Liczba fraz kluczowych w TOP 3: 3896 K (SENUTO)
- Liczba fraz kluczowych w TOP 2: 2762 K (SENUTO)
- Liczba fraz kluczowych w TOP 1: 1897 K (SENUTO)
Wedding.pl, podobnie, jak poprzedni portal, zajmuje topowe pozycje na wiele konwertujących fraz kluczowych, są to np.
- sala weselna, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 33.1K, pozycja: TOP2
- fryzura na wesele, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 49,5, pozycja: TOP1
- przyśpiewki weselne, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 9,9, pozycja: TOP1
- makijaż na wesele, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 14.8K, pozycja: 1
- fryzury na wesele jako gość, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 4,4K, pozycja: TOP 1.
Wesele z klasą a Wedding
Mamy małe porównanie. Wesele z klasą na frazę sala weselna, zajmuje miejsce na pierwszej pozycji w wynikach organicznych Google. Wedding na taką samą frazę zajmuje miejsce pozycję numer dwa. Oba portale uzyskały doskonały wyniki. Różnica w ruchu, jaki generują na frazę sala weselna podstrony obu portali, jest dość duża:
SENUTO pokazuje nam następujące dane:
- Wesele z klasą: 11 784 K,
- Weeding : 5799 K.
Każda pozycja w dół, to zwykle spory spadek ruchu generowanego przez daną frazę – dotyczy to nie tylko portali ślubnych.
Wedding – nasz komentarz
Portal jest funkcjonalny, estetyczny i działa bezawaryjnie. Wedding ma dobrze przemyślane menu, etykiety z najważniejszymi słowami kluczowymi oraz wyszukiwarkę wewnętrzną. Nie brakuje też wyczerpującego contentu i estetycznych zdjęć. Jeśli chodzi o ruch organiczny tendencja jest zwyżkowa, największe natężenie także możemy odnotować do kwietnia do września.
Planujemy wesele
I kolejny z portali, czyli Planujemywesele.pl. Jak prezentuje się w liczbach i jak wypada na tle poprzedników?
- Szacowana wartość miesięcznego ruchu organicznego: 29.2K
- Liczba fraz kluczowych w TOP100: 43.6K (Ahrefs)
- Liczba fraz kluczowych na pozycjach 4-10: 4556 K(Ahrefs)
- Liczba fraz kluczowych w TOP 3: 2786 K (SENUTO)
- Liczba fraz kluczowych w TOP 2: 2863 K (SENUTO)
- Liczba fraz kluczowych w TOP 1: 1730 K (SENUTO).
Na jakie frazy wyświetla się omawiany portal?
- wesele w plenerze, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 1k, pozycja: top1
- zespół muzyczny, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 2,9 k , pozycja: top3
- auta do ślubu, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 3,9 k, pozycja: top5
- dj wodzirej, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 480, pozycja: top1.
Planujemy wesele – nasz komentarz
Na Planujemy wesele znajdziemy planer weselny, katalog firm, poradniki i katalogi. Dostępna jest także wyszukiwarka wewnętrzna – wystarczy wpisać, jakiej usługi i w jakiej miejscowości szukamy i gotowe. Menu także jest intuicyjne, linki do ważnych sekcji znajdują się także w stopce witryny.
ABC ślubu
I ostatni z omawianych dziś portali ślubnych, czyli abcslubu.pl.
- Szacowana wartość miesięcznego ruchu organicznego: 2K
- Liczba fraz kluczowych w TOP100: 10,2 K(Ahrefs)
- Liczba fraz kluczowych na pozycjach 4-10: 375 (Ahrefs)
- Liczba fraz kluczowych w TOP 3: 102 (SENUTO)
- Liczba fraz kluczowych w TOP 2: 134(SENUTO)
- Liczba fraz kluczowych w TOP 1: 118(SENUTO).
Na jakie, kaloryczne frazy kluczowe portal zyskał widoczność?
- fryzurka ślubna wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 8.1 K, pozycja:6
- alleluja na ślub, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 480, pozycja: 1
- warkocze ślubne, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 720, pozycja:6
- druhny, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 5.4K, pozycja:5
- pijani na weselu, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca:110, pozycja:1
bukiet ślubny piwonie, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 1000, pozycja: 6 - pierwszy taniec pary młodej, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 170, pozycja: 2.
ABC ślubu – nasz komentarz
Ciekawym, zastosowanym na portalu rozwiązaniem są osobne sekcje dedykowane pannie młodej i panu młodemu. ABC ślubu to również rozbudowany conten i liczne wskazówki dla przyszłej pary młodej. Na przestrzeni lat: 2019-2024 ruch organiczny portalu niestety się zmniejszył, tak samo, jak liczba fraz kluczowych na topowych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania.
Branża ślubna a trendy i potrzeby użytkowników
W branży ślubnej nie brakuje konkurencji, co więcej wymaga dużego zaangażowania. Ważne jest pozycjonowanie – jak wszystkim wiadomo, użytkownicy zainteresowani się wyłącznie witrynami w topie. Istotne jest także nadążanie za trendami, nieaktualny content, proponowanie kreacji, które zostały zastąpione przez inne outfity to prosta droga do zwiększenia współczynnika odrzuceń.
- Pary młode oczekują spersonalizowanych treści oraz produktów przygotowywanych na zamówienie. Na znaczeniu zyskują też indywidualizacja uroczystości oraz śluby tematyczne.
- Wiele par szuka ekologicznych rozwiązań, np. dekoracji z materiałów naturalnych i biodegradowalnych, zaproszeń ślubnych z wykonanych z materiałów z recyklingu.
- Rośnie też popularność ślubów plenerowych i ceremonii organizowanych w nieco mniejszym gronie.
- Użytkownicy chętnie też korzystają z narzędzi pomagających w organizacji (np. kalkulatorów budżetu, listy zadań).
- Dużym zaufaniem cieszą się recenzje innych par i ucg.
Czy wiesz, że… ciekawostki o portalach ślubnych i ich widoczności w sieci
- Największe natężenie ruchu na portalach ślubnych przypada na miesiące kwiecień – wrzesień, jest to główny sezon weselny. W tym czasie wyszukiwanie fraz związanych z weselami, w porównaniu do innych miesięcy, wzrasta nawet o 30-50%.
- Od listopada do lutego ruch na portalach ślubnych jest nieco mniejszy, często jednak to właśnie w tym czasie pary zaczynają myśleć uroczystości. Zaręczyny często mają miejsce podczas świąt.
- Coraz więcej portali ślubnych wzbogacanych jest o e-commerce.
- Zgodnie ze statystykami, około 90% par korzysta podczas planowania ślubu z internetu, a ponad 50% narzeczonych przynajmniej jedną usługę zarezerwowało online.
- Źródłem ponad 70% ruchu na portalach ślubnych są urządzenia mobilne, pokazuje to, jak ważna jest optymalizacja pod kątem smartfonów i tabletów.
- Użytkownicy zazwyczaj spędzają od 5 do 10 minut na stronach ślubnych, przeglądają różne oferty usługodawców, szukają inspiracji i porad. Content wizualny znacząco zwiększa zaangażowanie użytkowników.
Podsumowanie
Przyszli nowożeńcy szukają w sieci sali weselnej, orientują się w kwestii stylizacji, dekoracji czy prezentów dla gości. Narzeczeni chcą sprawnie znaleźć potrzebne informacje i inspiracje, zależy im, by z jednego miejsca zarządzać całą organizacją. Portale ślubne doskonale się spisują – zainteresowani mogą szybko znaleźć usługodawców i produkty, skorzystać z pomocy ekspertów i zapoznać się z ciekawym contentem. Portale muszą jednak dbać o to, by treści były aktualne, zgodne z obecnymi trendami, a cała witryna – i to bez względu na urządzenie, działała bez zarzutu.