Branża ślubna w Internecie

Spis treści

Branża ślubna w sieci w 2024 roku – lubiane portale i popularne frazy kluczowe. Sprawdź nasz raport

W ostatnich latach branża ślubna przeżywa prawdziwy renesans. Młode pary dbają o każdy szczegół, chcą, by ten ważny dzień był prawdziwie wyjątkowy. W sieci pojawiają się więc zapytania o dekoracje, różnego typu dodatki, upominki dla gości itp. A czego najczęściej szukają narzeczeni i jaki jest wolumen wyszukiwania poszczególnych fraz? Jakie portale ślubne zyskały największą widoczność w sieci? Dziś weźmiemy to wszystko pod lupę. Zachęcamy do zapoznania się z naszym raportem.

Branża ślubna w Internecie 2024

Jak już wspomnieliśmy we wstępie, dziś zajmujemy się analizą branży ślubnej. Za pomocą specjalistycznych narzędzi, takich jak Ahrefs czy Senuto, przeanalizujemy, które firmy najlepiej poradziły sobie w promocją  w sieci. Zweryfikujemy ruch organiczny oraz frazy kluczowe, które zajmują najwyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Celem raportu jest dostarczenie informacji, które, jeśli działasz lub planujesz rozpoczęcie działań w branży ślubnej, mogą okazać się przydatne. Na przykład podczas określania zakresu usług czy wdrażania prac z zakresu optymalizacji strony internetowej. 

Zajmiemy się portalami i stronami internetowymi, które generują najwyższy ruch organiczny, są to:  Wesele z klasą, Wedding.pl, Planujemy wesele, ABC ślubu.

Wesele z klasą

Wesele z klasą to portal, dzięki któremu nowożeńcy mogą sprawnie wyszukać i porównać oferty produktów i usług ślubnych. Witryna ułatwia znalezienie prezentów dla rodziców, obrączek, zaproszeń, sukienek i garniturów, pozwala też na sprawne wyszukanie sali weselnej, zespołu, fotografa itp. Użytkownicy mogą również utworzyć konto, które sprawi, że portal stanie się prawdziwym centrum dowodzenia, sposobem, by w jednym miejscu zgromadzić wszelkiego typu informacje i inspiracje.

Wedding

Wedding.pl to portal, który także stanowi wsparcie w organizacji ślubu i wesela. Za pomocą kilku kliknięć, przyszli nowożeńcy mogą wyszukać różnego typu produkty i usługi, np. salę weselną w dowolnej lokalizacji, wymarzone dekoracje ślubne, zespół weselny. 

Planujemy wesele

To rozbudowany portal, który sprawia, że organizacja wesela staje się nieco prostsza. Na portalu można znaleźć katalogi usługodawców ślubnych, w tym sal weselnych, fotografów, kamerzystów, zespołów muzycznych, florystów. Użytkownicy mogą przeglądać oferty, porównywać ceny oraz opinie. Witryna to także źródło inspiracji i moc wskazówek dla narzeczonych.

Abc ślubu

To kolejny portal, który pomaga parom w każdym etapie przygotowań – od wyboru sukni ślubnej, przez organizację przyjęcia, aż po dekoracje i atrakcje weselne.  

portal ślubny a widoczność w sieci
Portal ślubny a promocja w sieci: o co zadbać?

Portale ślubne -widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania

Jak popularne portale ślubne prezentują się w liczbach? Która z witryn uzyskała największą widoczność w sieci i odnotowuje najwyższy ruch organiczny? Przeanalizujmy wybrane portale, pomoże nam w tym Ahrefs – narzędzie SEO, które jest prawdziwym kombajnem informacji na temat różnych stron internetowych. Korzystać także będziemy z SENUTO, narzędzia, które dostarcza wielu wskazówek, wspiera analizę ruchu i kondycji stron www.

Wesele z klasą

Wesele z klasą to portal, który cieszy się największym ruchem organicznym wśród omawianych dziś portali. O jakich liczbach tutaj mówimy? 

  • Szacowana wartość miesięcznego ruchu organicznego: 325 K
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 100: 127K (Ahrefs)
  • Liczba fraz kluczowych na pozycjach 4-10: 18 040 K
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 3: 5646 K
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 2: 5694 K
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 1: 8764 K. 

Portal uzyskał bardzo dobrą widoczność, na kaloryczne frazy kluczowe. Zajmuje topowe pozycje na zapytania, które w okno wyszukiwania wpisują praktycznie wszyscy przyszli nowożeńcy, np.: 

  • sala weselna, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 33.1K, pozycja: TOP1
  • dom weselny, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 12.1K, pozycja: TOP1
  • garnitur ślubny, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 12.1K, pozycja: TOP2
    piosenki weselne, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 9,9 K, pozycja: TOP1
  • fryzury na wesele, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 40,5 K, pozycja: TOP 4
  • kamerzysta na wesele, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 1,6K, pozycja: 1.
  • piosenka o miłości, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 27K, pozycja: 5.

Wesele z klasą – nasz komentarz

Nie dziwi nas, że weselezklasa.pl cieszy się tak dużą popularnością. 

  • Portal jest przyjazny dla użytkownika i bardzo intuicyjny w obsłudze. Ma przemyślane menu, a etykiety i nagłówki zawierają słowa kluczowe – dzięki temu można bez trudu znaleźć konkretne informacje. Dodatkowym wsparciem są wyszukiwarki wewnętrzne.
  • Na stronie www znajdują się zoptymalizowane pod kątem fraz kluczowych nagłówki i wartościowy content. Mowa tutaj zarówno o opisach i artykułach, jak i o zdjęciach czy grafikach. Zdjęcia są wyraźnie, estetyczne, wyglądają profesjonalnie.
  • Kolejny plus to duża prędkość ładowania. Mimo tego że portal jest rozbudowany, działa sprawnie i bezawaryjnie. 
  • Nie możemy pominąć estetyki, witryna jest przejrzysta, kolory współgrają ze sobą, a fonty są wyraźne.  

 

Jeśli chodzi o wysokość ruchu, to od końcówki 2023 portal rośnie w siłę – nasze gratulacje! W branży ślubnej musimy też uwzględnić sezonowość – w przypadku Wesela w klasą największe natężenie przypada na czas od kwietnia do września. 

Wedding.pl

Kolejny portal ślubny, który bierzemy pod lupę, to Wedding.pl. Jeśli chodzi o wysokość ruchu organicznego, portal znajduje się zaraz po weselezklasa.pl. Różnica dotycząca ruchu organicznego jest jednak dość duża, wynosi 115 k. 

  • Szacowana wartość miesięcznego ruchu organicznego: 210 K
  • Liczba fraz kluczowych w TOP100: 66.5K (Ahrefs)
  • Liczba fraz kluczowych na pozycjach 4-10: 10 362 K (Ahrefs)
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 3: 3896 K (SENUTO)
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 2: 2762 K (SENUTO)
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 1: 1897 K (SENUTO)

Wedding.pl, podobnie, jak poprzedni portal, zajmuje topowe pozycje na wiele konwertujących fraz kluczowych, są to np. 

  • sala weselna, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 33.1K, pozycja: TOP2
  • fryzura na wesele, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 49,5, pozycja: TOP1
  • przyśpiewki weselne, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 9,9, pozycja: TOP1
  • makijaż na wesele, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 14.8K, pozycja: 1
  • fryzury na wesele jako gość, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 4,4K, pozycja: TOP 1.

Wesele z klasą a Wedding 

Mamy małe porównanie. Wesele z klasą na frazę sala weselna, zajmuje miejsce na pierwszej pozycji w wynikach organicznych Google. Wedding na taką samą frazę zajmuje miejsce pozycję numer dwa. Oba portale uzyskały doskonały wyniki. Różnica w ruchu, jaki generują na frazę sala weselna podstrony obu portali, jest dość duża:

SENUTO pokazuje nam następujące dane:

  • Wesele z klasą: 11 784 K,
  • Weeding : 5799 K.

Każda pozycja w dół, to zwykle spory spadek ruchu generowanego przez daną frazę – dotyczy to nie tylko portali ślubnych. 

Wedding – nasz komentarz 

Portal jest funkcjonalny, estetyczny i działa bezawaryjnie. Wedding ma dobrze przemyślane menu, etykiety z najważniejszymi słowami kluczowymi oraz wyszukiwarkę wewnętrzną. Nie brakuje też wyczerpującego contentu i estetycznych zdjęć. Jeśli chodzi o ruch organiczny tendencja jest zwyżkowa, największe natężenie także możemy odnotować do kwietnia do września.  

Planujemy wesele

I kolejny z portali, czyli Planujemywesele.pl. Jak prezentuje się w liczbach i jak wypada na tle poprzedników?

  • Szacowana wartość miesięcznego ruchu organicznego: 29.2K
  • Liczba fraz kluczowych w TOP100: 43.6K (Ahrefs)
  • Liczba fraz kluczowych na pozycjach 4-10: 4556 K(Ahrefs)
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 3: 2786 K (SENUTO)
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 2: 2863 K (SENUTO)
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 1: 1730 K (SENUTO).

Na jakie frazy wyświetla się omawiany portal?

  • wesele w plenerze, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 1k, pozycja: top1
  • zespół muzyczny, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 2,9 k , pozycja: top3
  • auta do ślubu, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 3,9 k, pozycja: top5
  • dj wodzirej, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 480, pozycja: top1.

Planujemy wesele – nasz komentarz

Na Planujemy wesele znajdziemy planer weselny, katalog firm, poradniki i katalogi. Dostępna jest także wyszukiwarka wewnętrzna – wystarczy wpisać, jakiej usługi i w jakiej miejscowości szukamy i gotowe. Menu także jest intuicyjne, linki do ważnych sekcji znajdują się także w stopce witryny. 

ABC ślubu

I ostatni z omawianych dziś portali ślubnych, czyli abcslubu.pl.

  • Szacowana wartość miesięcznego ruchu organicznego: 2K
  • Liczba fraz kluczowych w TOP100: 10,2 K(Ahrefs)
  • Liczba fraz kluczowych na pozycjach 4-10: 375 (Ahrefs)
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 3: 102 (SENUTO)
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 2: 134(SENUTO)
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 1: 118(SENUTO).

Na jakie, kaloryczne frazy kluczowe portal zyskał widoczność?

  • fryzurka ślubna wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 8.1 K, pozycja:6
  • alleluja na ślub, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 480, pozycja: 1
  • warkocze ślubne, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 720, pozycja:6
  • druhny, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 5.4K, pozycja:5
  • pijani na weselu, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca:110, pozycja:1
    bukiet ślubny piwonie, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 1000, pozycja: 6
  • pierwszy taniec pary młodej, wolumen wyszukiwań w skali miesiąca: 170, pozycja: 2.

ABC ślubu – nasz komentarz 

Ciekawym, zastosowanym na portalu rozwiązaniem są osobne sekcje dedykowane pannie młodej i panu młodemu. ABC ślubu to również rozbudowany conten i liczne wskazówki dla przyszłej pary młodej. Na przestrzeni lat: 2019-2024 ruch organiczny portalu niestety się zmniejszył, tak samo, jak liczba fraz kluczowych na topowych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania. 

widoczność portali ślubnych w internecie
Widoczność portali ślubnych w organicznych wynikach wyszukiwania

Branża ślubna a trendy i potrzeby użytkowników 

W branży ślubnej nie brakuje konkurencji, co więcej wymaga dużego zaangażowania. Ważne jest pozycjonowanie – jak wszystkim wiadomo, użytkownicy zainteresowani się wyłącznie witrynami w topie. Istotne jest także nadążanie za trendami, nieaktualny content, proponowanie kreacji, które zostały zastąpione przez inne outfity to prosta droga do zwiększenia współczynnika odrzuceń. 

  • Pary młode oczekują spersonalizowanych treści oraz produktów przygotowywanych na zamówienie. Na znaczeniu zyskują też indywidualizacja uroczystości oraz śluby tematyczne.
  • Wiele par szuka ekologicznych rozwiązań, np. dekoracji z materiałów naturalnych i biodegradowalnych, zaproszeń ślubnych z wykonanych z materiałów z recyklingu.
  • Rośnie też popularność ślubów plenerowych i ceremonii organizowanych w nieco mniejszym gronie.
  • Użytkownicy chętnie też korzystają z narzędzi pomagających w organizacji (np. kalkulatorów budżetu, listy zadań).
  • Dużym zaufaniem cieszą się recenzje innych par i ucg. 

Czy wiesz, że… ciekawostki o portalach ślubnych i ich widoczności w sieci 

  • Największe natężenie ruchu na portalach ślubnych przypada na miesiące kwiecień – wrzesień, jest to główny sezon weselny. W tym czasie wyszukiwanie fraz związanych z weselami, w porównaniu do innych miesięcy, wzrasta nawet o 30-50%.
  • Od listopada do lutego ruch na portalach ślubnych jest nieco mniejszy, często jednak to właśnie w tym czasie pary zaczynają myśleć uroczystości. Zaręczyny często mają miejsce podczas świąt.
  • Coraz więcej portali ślubnych wzbogacanych jest o e-commerce
  • Zgodnie ze statystykami, około 90% par korzysta podczas planowania ślubu z internetu, a ponad 50% narzeczonych przynajmniej jedną usługę zarezerwowało online.
  • Źródłem ponad 70% ruchu na portalach ślubnych są urządzenia mobilne, pokazuje to, jak ważna jest optymalizacja pod kątem smartfonów i tabletów.
  • Użytkownicy zazwyczaj spędzają od 5 do 10 minut na stronach ślubnych, przeglądają różne oferty usługodawców, szukają inspiracji i porad. Content wizualny znacząco zwiększa zaangażowanie użytkowników. 

Podsumowanie 

Przyszli nowożeńcy szukają w sieci sali weselnej, orientują się w kwestii stylizacji, dekoracji czy prezentów dla gości. Narzeczeni chcą sprawnie znaleźć potrzebne informacje i inspiracje, zależy im, by z jednego miejsca zarządzać całą organizacją. Portale ślubne  doskonale się spisują – zainteresowani mogą szybko znaleźć usługodawców i produkty, skorzystać z pomocy ekspertów i zapoznać się z ciekawym contentem. Portale muszą jednak dbać o to, by treści były aktualne, zgodne z obecnymi trendami, a cała witryna – i to bez względu na urządzenie, działała bez zarzutu. 

Ocena strony: 5/5 - (2 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza