Liczby nie kłamią. Dziś nieco więcej na temat liczb i rzecz jasna, SEO. Jak wyglądają statystyki dotyczące zwiększania widoczności stron www w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jakie frazy zyskują na popularności? Na jakie korzyści mogą liczyć właściciele stron www zajmujących miejsce w TOP 10 wyników organicznych?
SEO – dane, statystyki, smaczki – znasz je wszystkie?
- Liczba konwersji dokonanych przez użytkowników odwiedzających strony www z poziomu bezpłatnych wyników jest o 59% większa w porównaniu do liczby konwersji użytkowników trafiających na stronę www z płatnych wyników wyszukiwania.
- SEO prowadzone z uwzględnieniem wskazówek dla webmasterów, w sposób regularny i prawidłowy to zwrot inwestycji (ROI), na poziomie 748%. Przy działaniach prowadzonych przez 36 miesięcy.
- Pierwsze efekty działań SEO widoczne są po około 4-6 miesiącach. Przy czym, zmiany wprowadzone na stronie procentują przez cały czas, nie znikają po zakończeniu działań.
- Firmy z różnych sektorów gospodarują coraz większe budżety na e-marketing.
- CTR witryny, która zajmuje pierwsze miejsce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, to aż 31-32% wszystkich kliknięć.
- Największy budżet na SEO, przeznaczają następujące branże:
- medyczna,
- beauty,
- e-commerce,
- meblarska,
- transport i logistyka,
- szkolnictwo wyższe,
- prawo.
- Użytkownicy odwiedzający witryny z poziomu bezpłatnych wyników wyszukiwania spędzają na stronie około 2-3 minut.
- Średni współczynnik odrzuceń stron zoptymalizowanych pod kątem SEO to 36%.
- Aż 90% użytkowników przyznaje, że największym zaufaniem darzy strony zajmujące pozycje w TOP 10 bezpłatnych wyników wyszukiwania.
- Aż 54% całościowego ruchu na stronie www pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania.
- Zaledwie 0,75% użytkowników zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania.
- Większość użytkowników szuka usług, produktów, informacji za pomocą urządzeń mobilnych.
- 83% użytkowników, zanim odwiedzi sklep stacjonarny, odwiedza stronę www danej firm, sprawdza opinie, zapoznaje się z asortymentem.
- Około 50% użytkowników, którzy dokonali zakupu, przyznaje, że w podjęciu decyzji pomogły im grafiki, zdjęcia, video content.
- Coraz większą popularnością cieszą się frazy lokalne typu: sklep z elektryką Polanka Poznań, warzywniak Sielawy, dentysta Bemowo, warsztat samochodowy Toruń. Popularność niektórych fraz zawierających lokalizację wzrosła nawet o 200%.
- Około 70% marketerów uważa, pozycjonowanie i SEO za najskuteczniejsze działania z zakresu e-marketingu.
- O kilkadziesiąt procent w porównaniu do ostatnich lat, zwiększa się liczba wyszukiwań fraz zawierających takie słowa jak proste i pomysły.
- Wysoki współczynnik konwersji odnotowują różnego rodzaju raporty dotyczące trendów branżowych.
To zaledwie 18 faktów ze świata SEO. Chcesz uzyskać więcej wartościowych informacji w odniesieniu do Twojej strony www? Skontaktuj się z nami! Agencja SEO 1stplace.pl zweryfikuje Twoją stronę www i udzieli niezbędnych wskazówek optymalizacyjnych.
Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)