18 faktów dotyczących seo w 2022

Spis treści

18 faktów dotyczących SEO w 2022 roku

Liczby nie kłamią. Dziś nieco więcej na temat liczb i rzecz jasna, SEO. Jak wyglądają statystyki dotyczące zwiększania widoczności stron www w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jakie frazy zyskują na popularności? Na jakie korzyści mogą liczyć właściciele stron www zajmujących miejsce w TOP 10 wyników organicznych? 

SEO – dane, statystyki, smaczki – znasz je wszystkie? 

  1. Liczba konwersji dokonanych przez użytkowników odwiedzających strony www z poziomu bezpłatnych wyników jest o 59% większa w porównaniu do liczby konwersji użytkowników trafiających na stronę www z płatnych wyników wyszukiwania.
  2. SEO prowadzone z uwzględnieniem wskazówek dla webmasterów, w sposób regularny i prawidłowy to zwrot inwestycji (ROI), na poziomie 748%. Przy działaniach prowadzonych przez 36 miesięcy. 
  3. Pierwsze efekty działań SEO widoczne są po około 4-6 miesiącach. Przy czym, zmiany wprowadzone na stronie procentują przez cały czas, nie znikają po zakończeniu działań. 
  4. Firmy z różnych sektorów gospodarują coraz większe budżety na e-marketing. 
  5. CTR witryny, która zajmuje pierwsze miejsce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, to aż 31-32% wszystkich kliknięć.  
  6. Największy budżet na SEO, przeznaczają następujące branże:

  • medyczna, 
  • beauty,
  • e-commerce
  • meblarska,
  • transport i logistyka, 
  • szkolnictwo wyższe, 
  • prawo.

  1. Użytkownicy odwiedzający witryny z poziomu bezpłatnych wyników wyszukiwania spędzają na stronie około 2-3 minut. 
  2. Średni współczynnik odrzuceń stron zoptymalizowanych pod kątem SEO to 36%. 
  3. Aż 90% użytkowników przyznaje, że największym zaufaniem darzy strony zajmujące pozycje w TOP 10 bezpłatnych wyników wyszukiwania. 
  4. Aż 54% całościowego ruchu na stronie www pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. 
  5. Zaledwie 0,75% użytkowników zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. 
  6. Większość użytkowników szuka usług, produktów, informacji za pomocą urządzeń mobilnych. 
  7. 83% użytkowników, zanim odwiedzi sklep stacjonarny, odwiedza stronę www danej firm, sprawdza opinie, zapoznaje się z asortymentem. 
  8. Około 50% użytkowników, którzy dokonali zakupu, przyznaje, że w podjęciu decyzji pomogły im grafiki, zdjęcia, video content
  9. Coraz większą popularnością cieszą się frazy lokalne typu: sklep z elektryką Polanka Poznań, warzywniak Sielawy, dentysta Bemowo, warsztat samochodowy Toruń. Popularność niektórych fraz zawierających lokalizację wzrosła nawet o 200%. 
  10. Około 70% marketerów uważa, pozycjonowanie i SEO za najskuteczniejsze działania z zakresu e-marketingu. 
  11.  O kilkadziesiąt procent w porównaniu do ostatnich lat, zwiększa się liczba wyszukiwań fraz zawierających takie słowa jak proste i pomysły. 
  12. Wysoki współczynnik konwersji odnotowują różnego rodzaju raporty dotyczące trendów branżowych. 

To zaledwie 18 faktów ze świata SEO. Chcesz uzyskać więcej wartościowych informacji w odniesieniu do Twojej strony www? Skontaktuj się z nami! Agencja SEO 1stplace.pl zweryfikuje Twoją stronę www i udzieli niezbędnych wskazówek optymalizacyjnych.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?