Spis treści

Algorytm Google Pingwin – co to? Jak działa?

Algorytm Google Pingwin (Google Penguin Update, Penguin Update), wprowadzony został w życie w 2012 roku. Zadaniem Pingwina jest walka ze spamerskimi metodami link buildingu, redukcja widoczności stron www i sklepów e-commerce, do których prowadzą linki niskiej jakości. Jednocześnie Pingwin ma zwiększać widoczność witryn z wartościowym profilem linków.

Algorytm Google Pingwin – jak działa?

Algorytm analizuje linki przychodzące i obniża rankingi witryn, na które kierują odnośniki niskiej jakości. Podejrzane, szkodliwe linki zewnętrzne to:

  • odnośniki pozyskiwane z systemów wymiany linków,
  • linki ze stron spamerskich, z bezwartościowych zaplecz zbudowanych wyłącznie w celu linkowania,
  • linki pozyskane za pomocą botów,
  • odnośniki pochodzące z witryn całkowicie odbiegających pod kątem tematycznym od pozycjonowanej witryny,
  • czasem także odnośniki prowadzące z innych państw, z innego kontynentu, na przykład link z Azji kierujący na stronę firmy działającej w Polsce.

Pingwin zmniejsza także widoczność stron, które odnotowały nienaturalny przyrost dużej liczby nowych backlinków w krótkim czasie.

Algorytm Pingwin, algorytmy Google
Algorytmy Google – Pingwin

Algorytm Pingwin – jakie strony www nagradza?

Jakie strony www nagradza Pingwin? Przede wszystkim te, do których prowadzą wartościowe linki. Na wzrost widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania mogą więc liczyć witryny pozyskujące linki ze zróżnicowanych źródeł (najlepiej powiązanych tematycznie). Strony, których link building budowany jest w naturalny sposób – liczba linków zewnętrznych wzrasta regularnie.

Algorytm Pingwin Google – w jakim celu został wprowadzony?

Celem wprowadzenia algorytmu Pingwin jest zwiększanie widoczności stron www i sklepów internetowych mających wartościowy profil linków przychodzących. Kolejny cel to eliminowanie witryn z linkami spamerskimi, kiepskiej jakości.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza