Analiza słów kluczowych to jeden z najważniejszych kroków w procesie pozycjonowania i promocji firmy w sieci. Celem wspomnianej analizy jest znalezienie, ocena, dobór słów kluczowych, na które będziemy zwiększać widoczność strony www bądź sklepu e-commerce. Z naszego artykułu dowiesz się, w jaki sposób dobrać frazy, by nie tylko odnotować wzrost widoczności, ale także pomnożyć współczynnik konwersji i zyski.
SEO – analiza słów kluczowych
Na co zwrócić uwagę, analizując frazy kluczowe? Wymienić możemy kilka najistotniejszych czynników. Są to: zgodność z tematyką strony www, dopasowane do potrzeb użytkowników, konkurencyjność.
Zgodność z ofertą, tematyką strony www
Frazy powinny być zgodne z tematyką strony, w 100% pasować do Twojej oferty. Nawet drobne nieścisłości mogą wprowadzić użytkownika w błąd. A to poskutkuje natychmiastowym zamknięciem witryny, czyli bardzo krótkimi sesjami, które mogą przyczynić się do spadku widoczności strony.
Zgodność z intencją użytkowników
Zgodność z intencją użytkowników to kolejna kwestia. Analizując frazy kluczowe, należy sprawdzić, za pomocą jakich zapytań użytkownicy wyszukują Twoich produktów i usług. Potencjalni klienci mogą używać zupełnie innych fraz niż Ci się wydaje. Warto więc przeanalizować różne możliwości, synonimy.
Nieodzownym elementem analizy słów kluczowych jest weryfikacja i ocena średniej, miesięcznej liczby wyszukiwań. Pozycjonowanie fraz, których nikt nie szuka, nie jest dobrą drogą.
Podróż zakupowa klienta a frazy kluczowe
Inne frazy kluczowe wpisywane będą w okno wyszukiwania przez użytkowników, którzy dopiero definiują swój problem. Z innych zapytań skorzystają osoby, które już dokładnie wiedzą, jakiego produktu bądź jakiej usługi szukają.
Analizując słowa kluczowe, warto zwrócić uwagę na rodzaj i zróżnicowanie fraz. Dobrze uwzględnić frazy ogólne, informacyjne, produktowe.
Konkurencyjność fraz
Pod uwagę należy wziąć także konkurencyjność fraz. Przez konkurencyjność rozumiemy liczbę oraz jakość optymalizacji i profilu linków stron www, które ubiegają się o miejsce w TOP10 na daną frazę. Im bardziej konkurencyjna fraza, tym uzyskanie widoczności w wynikach organicznych będzie trudniejsze i bardziej czasochłonne.
Niestety, w przypadku niektórych fraz kluczowych, przede wszystkim fraz ogólnych, uzyskanie zadowalających rezultatów może nie być możliwe. Mowa o sytuacji, w której topowe pozycje zajmuje silna konkurencja. Konkurencja, która inwestuje ogromne środki w e-marketing. Wtedy warto znaleźć swoją niszę, pozycjonować frazę bliskoznaczną synonimiczną – nawet jeśli miesięczna liczba wyszukiwań będzie niższa, zyskasz szansę na konwersję.
Analiza frazy kluczowych konkurencji – narzędzia
Analiza i dobór słów kluczowych powinny przebiegać z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi. Dzięki temu zgromadzimy dane na temat fraz, które nas interesują, a także fraz, na które widoczność zwiększają konkurencyjne firmy.
Wśród narzędzi, z których warto skorzystać znajdują się:
- Keyword Planner, czyli Planer słów kluczowych
- Google Search Console
- Ahrefs
- Senuto
- Answer the public.
Dobór i analiza fraz kluczowych – na co jeszcze zwrócić uwagę?
Analizując i dobierając frazy kluczowe, możemy też skorzystać z pomocy wyszukiwarki. Autouzupełnianie oraz wyszukiwania podobne (znajdujące się na dole strony wyników wyszukiwania), mogą być doskonałą inspiracją.
Dobrze dobrane frazy kluczowe to sposób, by uzyskać widoczność w sieci, dotrzeć do potencjalnych klientów i powiększyć zyski. Warto więc zadbać o to, by analiza była przeprowadzona w prawidłowy sposób.