Spis treści

Analiza słów kluczowych – jak przeprowadzić, na co zwrócić uwagę?

Analiza słów kluczowych to jeden z najważniejszych kroków w procesie pozycjonowania i promocji firmy w sieci. Celem wspomnianej analizy jest znalezienie, ocena, dobór słów kluczowych, na które będziemy zwiększać widoczność strony www bądź sklepu e-commerce. Z naszego artykułu dowiesz się,  w jaki sposób dobrać frazy, by nie tylko odnotować wzrost widoczności, ale także pomnożyć współczynnik konwersji i zyski. 

SEO – analiza słów kluczowych

Na co zwrócić uwagę, analizując frazy kluczowe? Wymienić możemy kilka najistotniejszych czynników. Są to: zgodność z tematyką strony www, dopasowane do potrzeb użytkowników, konkurencyjność.

Zgodność z intencją użytkowników

Zgodność z intencją użytkowników to kolejna kwestia. Analizując frazy kluczowe, należy sprawdzić, za pomocą jakich zapytań użytkownicy wyszukują Twoich produktów i usług. Potencjalni klienci mogą używać zupełnie innych fraz niż Ci się wydaje. Warto więc przeanalizować różne możliwości, synonimy.

Nieodzownym elementem analizy słów kluczowych jest weryfikacja i ocena średniej, miesięcznej liczby wyszukiwań. Pozycjonowanie fraz, których nikt nie szuka, nie jest dobrą drogą.

Podróż zakupowa klienta a frazy kluczowe 

Inne frazy kluczowe wpisywane będą w okno wyszukiwania przez użytkowników, którzy dopiero definiują swój problem. Z innych zapytań skorzystają osoby, które już dokładnie wiedzą, jakiego produktu bądź jakiej usługi szukają. 

Analizując słowa kluczowe, warto zwrócić uwagę na rodzaj i zróżnicowanie fraz. Dobrze uwzględnić frazy ogólne, informacyjne, produktowe. 

 

Analiza słów kluczowych, dobór fraz kluczowych
Analiza słów kluczowych – na co zwrócić uwagę?

Analiza frazy kluczowych konkurencji – narzędzia

Analiza i dobór słów kluczowych powinny przebiegać z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi. Dzięki temu zgromadzimy dane na temat fraz, które nas interesują, a także fraz, na które widoczność zwiększają konkurencyjne firmy.
Wśród narzędzi, z których warto skorzystać znajdują się:

Dobór i analiza fraz kluczowych – na co jeszcze zwrócić uwagę?

Analizując i dobierając frazy kluczowe, możemy też skorzystać z pomocy wyszukiwarki. Autouzupełnianie oraz wyszukiwania podobne (znajdujące się na dole strony wyników wyszukiwania), mogą być doskonałą inspiracją. 

Dobrze dobrane frazy kluczowe to sposób, by uzyskać widoczność w sieci, dotrzeć do potencjalnych klientów i powiększyć zyski. Warto więc zadbać o to, by analiza była przeprowadzona w prawidłowy sposób. 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza