Spis treści

Analiza słów kluczowych – jak przeprowadzić, na co zwrócić uwagę?

Analiza słów kluczowych to jeden z najważniejszych kroków w procesie pozycjonowania i promocji firmy w sieci. Celem wspomnianej analizy jest znalezienie, ocena, dobór słów kluczowych, na które będziemy zwiększać widoczność strony www bądź sklepu e-commerce. Z naszego artykułu dowiesz się,  w jaki sposób dobrać frazy, by nie tylko odnotować wzrost widoczności, ale także pomnożyć współczynnik konwersji i zyski. 

SEO – analiza słów kluczowych

Na co zwrócić uwagę, analizując frazy kluczowe? Wymienić możemy kilka najistotniejszych czynników. Są to: zgodność z tematyką strony www, dopasowane do potrzeb użytkowników, konkurencyjność.

Zgodność z ofertą, tematyką strony www

Frazy powinny być zgodne z tematyką strony, w 100% pasować do Twojej oferty. Nawet drobne nieścisłości mogą wprowadzić użytkownika w błąd. A to poskutkuje natychmiastowym zamknięciem witryny, czyli bardzo krótkimi sesjami, które mogą przyczynić się do spadku widoczności strony.

Zgodność z intencją użytkowników

Zgodność z intencją użytkowników to kolejna kwestia. Analizując frazy kluczowe, należy sprawdzić, za pomocą jakich zapytań użytkownicy wyszukują Twoich produktów i usług. Potencjalni klienci mogą używać zupełnie innych fraz niż Ci się wydaje. Warto więc przeanalizować różne możliwości, synonimy.

Nieodzownym elementem analizy słów kluczowych jest weryfikacja i ocena średniej, miesięcznej liczby wyszukiwań. Pozycjonowanie fraz, których nikt nie szuka, nie jest dobrą drogą.

Podróż zakupowa klienta a frazy kluczowe 

Inne frazy kluczowe wpisywane będą w okno wyszukiwania przez użytkowników, którzy dopiero definiują swój problem. Z innych zapytań skorzystają osoby, które już dokładnie wiedzą, jakiego produktu bądź jakiej usługi szukają. 

Analizując słowa kluczowe, warto zwrócić uwagę na rodzaj i zróżnicowanie fraz. Dobrze uwzględnić frazy ogólne, informacyjne, produktowe. 

Konkurencyjność fraz

Pod uwagę należy wziąć także konkurencyjność fraz. Przez konkurencyjność rozumiemy liczbę oraz jakość optymalizacji i profilu linków stron www, które ubiegają się o miejsce w TOP10 na daną frazę. Im bardziej konkurencyjna fraza, tym uzyskanie widoczności w wynikach organicznych będzie trudniejsze i bardziej czasochłonne.
Niestety, w przypadku niektórych fraz kluczowych, przede wszystkim fraz ogólnych, uzyskanie zadowalających rezultatów może nie być możliwe. Mowa o sytuacji, w której topowe pozycje zajmuje silna konkurencja. Konkurencja, która inwestuje ogromne środki w e-marketing. Wtedy warto znaleźć swoją niszę, pozycjonować frazę bliskoznaczną synonimiczną – nawet jeśli miesięczna liczba wyszukiwań będzie niższa, zyskasz szansę na konwersję.

Analiza słów kluczowych, dobór fraz kluczowych
Analiza słów kluczowych – na co zwrócić uwagę?

Analiza frazy kluczowych konkurencji – narzędzia

Analiza i dobór słów kluczowych powinny przebiegać z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi. Dzięki temu zgromadzimy dane na temat fraz, które nas interesują, a także fraz, na które widoczność zwiększają konkurencyjne firmy.
Wśród narzędzi, z których warto skorzystać znajdują się:

  • Keyword Planner, czyli Planer słów kluczowych
  • Google Search Console
  • Ahrefs
  • Senuto
  • Answer the public.

Dobór i analiza fraz kluczowych – na co jeszcze zwrócić uwagę?

Analizując i dobierając frazy kluczowe, możemy też skorzystać z pomocy wyszukiwarki. Autouzupełnianie oraz wyszukiwania podobne (znajdujące się na dole strony wyników wyszukiwania), mogą być doskonałą inspiracją. 

Dobrze dobrane frazy kluczowe to sposób, by uzyskać widoczność w sieci, dotrzeć do potencjalnych klientów i powiększyć zyski. Warto więc zadbać o to, by analiza była przeprowadzona w prawidłowy sposób. 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza