Spis treści

Jak promować firmę w 2023 roku? Jakie działania wybrać?

Nowy rok to nowe wyzwania, także dla biznesu. Ale, to także nowe możliwości i sposoby, by zwiększyć konwersję. Jakie działania z zakresu e-marketingu pomogą Ci wypromować firmę w sieci? Za pomocą jakich działań dotrzesz do potencjalnych klientów?

Funkcjonalna strona internetowa – krok numer jeden

Tak jak w latach poprzednich, w 2023 roku, powinieneś zadbać o to, by Twoja strona www dostarczała użytkownikowi jak najlepszych wrażeń. Kwestie, które warto mieć na uwadze to:

  • Intuicyjna nawigacja, dzięki której klient bez problemu znajdzie interesujące go treści, będzie wiedział, w jakim miejscu w menu się znajduje.
  • Dostosowany do charakteru branży, miły dla oka design. Pamiętaj, że brak estetyki może błyskawicznie zniechęcić zainteresowanego. Od razu po załadowaniu strony użytkownik powinien wiedzieć, że to witryna profesjonalna, bezpieczna, że warto zostać na niej dłużej.
  • Na Twojej stronie nie może zabraknąć merytorycznych, oryginalnych, wartościowych dla użytkowników treści. Content w 2023 roku (zwłaszcza po aktualizacji Helpful Content), odgrywa jeszcze ważniejszą rolę w pozycjonowaniu i wysokości konwersji.
  • Zdjęcia, funkcjonalności i wszelkiego typu elementy, powinny być tak rozplanowane, aby wydłużyć czas sesji, zwiększyć zaangażowanie użytkownika, sprawić, że odwiedzi on różne zakładki.
  • Prędkość działania i responsywność. Koniecznie pamiętaj o tym, że Twoja strona musi działać sprawnie. Zbyt długi czas oczekiwania może skutecznie zniechęcić klienta. Istotne też, by witryna poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.
Promocja firmy 2023 pozycjonowanie strony
Promocja firmy w 2023 roku

Widoczność w internecie ‒ bez tego ani rusz

Widoczność w internecie to nadal priorytet ‒ i z pewnością nieprędko się to zmieni. Jeśli chcesz docierać do klientów, Twoja strona www musi zajmować miejsce na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Największym zaufaniem użytkowników cieszą się witryny z organicznych wyników wyszukiwania. Zadbaj więc o to, by zdobyć jak najwyższe pozycje.

Szczegółowe informacje na temat pozycjonowania stron i sklepów e-commerce znajdziesz tutaj: https://1stplace.pl/pozycjonowanie-stron/.

Oprócz pozycjonowania możesz też zdecydować się na kampanie Google & Facebook Ads ‒ to dobra opcja, jeśli zależy Ci na błyskawicznych rezultatach. O kampaniach Google Ads możesz przeczytać tutaj: https://1stplace.pl/kampanie-google-ads/.

Koniecznie też pamiętaj o optymalizacji Profilu Firmy w Google (dawniej wizytówka Google moja Firma) oraz o mediach społecznościowych.

Widoczność na rynku lokalnym

Użytkownicy bardzo często szukają usług i produktów, które dostępne są w pobliżu miejsca ich zamieszkania. W U.S.A fraza near me cieszy się ogromną popularnością. Zadbaj więc o to, by odbiorcy znajdujący się w pobliżu Twojej firmy, mogli Cię znaleźć. W jaki sposób? Przede wszystkim poprzez pozycjonowanie strony na frazy lokalne, optymalizację Profilu Firmy w Google, publikacje na lokalnych portalach.

Treści interaktywne – quizy, gry, kalkulatory

A gdyby tak nie ograniczać się do statycznych treści i postawić na interaktywność? Użytkownicy chętnie korzystają z różnego typu kalkulatorów, biorą udział w quizach i grach.

Prowadzisz sklep internetowy z kosmetykami? Test typu skóry może okazać się świetnym rozwiązaniem. Nie tylko ułatwi klientowi podjęcie decyzji, ale też zwiększy jego zaangażowanie, sprawi, że bardziej zainteresuje się ofertą, a to zwiększy szanse na konwersję.

To nie koniec, użytkownicy chętnie dzielą się linkami prowadzącymi do podstron ze wspomnianymi rozwiązaniami. A jak wiadomo, link building to istotny czynnik rankingowy Google.

Content wideo

Content wideo jest coraz bardziej doceniany ‒ wielu użytkowników woli obejrzeć nagranie niż przeczytać artykuł.

W 2023 roku warto więc postawić na treść wideo ‒ webinary (zarówno własne, jak i gościnne), wywiady, na przykład z klientami, instruktaże, filmiki o charakterze edukacyjnym, wizerunkowym, sprzedażowym to bardzo dobra droga.

Możesz przygotować nagranie, w którym opowiesz o wartościach i celach swojej firmy, studium przypadku, prezentacje produktów i realizacji ‒ możliwości jest dużo.

Własny kanał na YouTube pomoże w dotarciu do nowych odbiorców i rzecz jasna, w zwiększeniu konwersji. Dobrze też sprawdzą się krótkie filmiki zamieszczane w mediach społecznościowych, a także na Profilu Firmy w Google.

Publikacje na branżowych portalach

Publikacje na portalach branżowych to kolejne z zalecanych działań w 2023 roku. Dlaczego powinieneś rozważyć taki krok? Powodów jest wiele. Po pierwsze, linki zewnętrzne to istotny czynnik rankingowy. Google nagradza strony, do których prowadzą linki z tematycznych, mających autorytet źródeł.

Po drugie, treści publikowane na portalach zewnętrznych to dodatkowe źródło ruchu i większa szansa na konwersję.

Opinie, komentarze, recenzje

Poproś klienta o krótką recenzję, przesłanie opinii, zdjęcia, a nawet krótkiego nagrania. W zamian możesz zaproponować na przykład rabat na kolejne zakupy, punkty, które można sumować i wymieniać na zniżki.

Dlaczego opinie i komentarze są tak istotne? Potencjalni klienci ufają treściom generowanym przez innych użytkowników. Co więcej, ufają im bardziej niż treściom wygenerowanym przez samą markę. Chętnie zapoznają się z opiniami nie tylko na temat samego towaru, ale też poziomu obsługi klienta, szybkości realizacji. Wiarygodne opinie klientów mogą zadziałać zachęcająco i przełożyć się na wzrost konwersji.

Nawiąż kontakt ze swoimi odbiorcami

Nawiąż kontakt ze swoimi odbiorcami ‒ daj się im poznać. W jaki sposób? Odpowiadaj na komentarze i opinie. Pytaj i analizuj odpowiedzi. Dzięki temu nie tylko zyskasz szansę na budowę pozytywnego wizerunku, ale także lepiej poznasz oczekiwania i potrzeby klientów.

Analiza konkurencji – i nie tylko

Nigdy nie powinieneś zaniedbywać analizy konkurencji. Aby Twoje usługi, produkty wyróżniały się na tle rywali, musisz wiedzieć, co zrobić lepiej. Nie dowiesz się tego, bez odpowiednich danych.

W pierwszej kolejności sprawdź, kto jest Twoim konkurentem. Ale uważaj. Często zdarza się tak, że właściciele firm nie wiedzą, z kim tak naprawdę konkurują i jako największego rywala wskazują firmy, które nie należą do grona ich konkurentów. Na przykład takie, które zwiększają widoczność w sieci na zupełnie inne frazy kluczowe.

Promocja firmy w sieci ‒ też o tym zapominasz?

Promując firmę w sieci, pamiętaj, że w centrum działań znajduje się klient. Użytkownik chce szybko znaleźć interesujące go informacje, zdjęcia, elementy. Zależy mu na tym, by bez problemów zamówić produkt, dokonać szybkiego zwrotu.
Prowadząc działania w internecie, skup się na potrzebach odbiorców, przemyśl, co jest dla nich najważniejsze, jakie elementy warto wyeksponować się stronie głównej.

 

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?