co to jest współczynnik konwersji

Spis treści

Współczynnik konwersji – co to jest?

Konwersja to wykonanie przez użytkownika określonej czynności. Może to być zakup, dodanie artykułu do koszyka, wysyłka zapytania ofertowego. Współczynnik konwersji to natomiast liczba osób, które dokonały konwersji w stosunku do liczby wszystkich interakcji z reklamą. Współczynnik konwersji nigdy nie powinien być przez nas pomijany podczas tworzenia strategii marketingowej.

Jak obliczyć współczynnik konwersji? – wzór

Poniżej przedstawiamy wzór na obliczenie Współczynnika konwersji:

Współczynnik konwersji obliczamy na podstawie wzoru:
CR = A/C * 100%

  • A (z ang. actions – akcje), to liczba akcji, które wykonane zostały przez użytkowników,
  • C (z ang. clicks – kliknięcia), to liczba kliknięć w reklamę.

Przy 60 konwersjach z 1000 interakcji, współczynnik konwersji wynosić będzie: 60 ÷ 1000 * 100 = 6%.

Obliczenie współczynnika konwersji pozwala określić efektywność prowadzonych działań z zakresu e-marketingu np. pozycjonowanie, Google Ads czy Facebook Ads.

Współczynnik konwersji w marketingu

Termin współczynnik konwersji w marketingu jest często używany i odnosi się do procentu użytkowników odwiedzających stronę internetową, którzy podejmują działania, takie jak na przykład dokonanie zakupu lub zapisanie się na newsletter. Współczynnik konwersji jest niezwykle istotną formą swojego rodzaju „miary” dla firm, ponieważ pozwala im ocenić, jak skuteczne są ich kampanie marketingowe i w jaki sposób przekładają się na wyniki sprzedażowe. Istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na współczynnik konwersji, takich jak jakość generowanego ruchu czy konstrukcja strony internetowej. Poprzez zrozumienie ciągłe testowanie ustawień kampanii i dostosowywanie swojej strony internetowej, każda firma może osiągnąć satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe, a współczynnik konwersji jest swojego rodzaju drogowskazem.

Współczynnik konwersji w kampaniach Google Ads (Adwords)

Współczynnik konwersji jest jedną z najważniejszych informacji i dostępnych metryk w Google Ads. Wskazuje on liczbę osób, które podejmują pożądane działania w Twojej witrynie po kliknięciu na reklamę. Wysoki współczynnik konwersji oznacza, że Twoja reklama jest skuteczna i odpowiednia dla Twojej grupy docelowej, podczas gdy niski współczynnik konwersji wskazuje, że istnieje możliwość jej poprawy. Istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na współczynnik konwersji, takich jak jakość reklamy, dobór słów kluczowych i dostosowanie strony www pod względem UX. Monitorując współczynnik konwersji i wprowadzając sporadyczne poprawki, możesz sprawić, że Twoje reklamy Google Ads będą naprawdę bardzo skuteczne.

Współczynnik konwersji w kampaniach Facebook Ads

Kampanie w systemie reklamowym Facebook Ads są potężnym narzędziem dla każdej firmy. Pozwalają one kierować odbiorców z olbrzymią dokładnością, i są dobrym sposobem na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Skąd natomiast mamy wiedzieć, czy nasza kampania reklamowa na Facebooku jest udana i przynosi oczekiwane efekty? Jednym z kluczowych wskaźników, który pomoże nam to zweryfikować jest współczynnik konwersji, który odnosi się do odsetka osób, które podejmują pożądane przez nas działania. Na przykład, jeśli prowadzisz kampanię reklamową w celu promowania nowego produktu, Twój współczynnik konwersji będzie bazował na liczbie osób, które klikną w reklamę, a następnie zakupią produkt.

Pamiętaj, aby stale monitorować współczynnik konwersji i dokonywać ważnych modyfikacji w kampanii. Jeśli współczynnik konwersji będzie zbyt niski, powinieneś dokonać zmian w zakresie doboru grupy docelowej, treści reklamy czy wyglądu samej strony docelowej.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza