Spis treści

Reklama w internecie ‒ skuteczne metody

Reklama w internecie ‒ jakie są skuteczne metody? Jakie działania wykonać, by każdego docierać do klientów i zwiększać współczynnik konwersji? Do dyspozycji mamy różne rozwiązania, są to pozycjonowanie, kampanie Google Ads, content marketing, optymalizacja profilu Firmy w Google, działania w mediach społecznościowych. Poniżej więcej informacji na ten temat. Zachęcamy do lektury!

Reklama w internecie         

Pozycjonowanie 

Jak reklama w internecie, to oczywiście pozycjonowanie. Widoczność strony www lub sklepu internetowego w bezpłatnych wynikach wyszukiwania to w dzisiejszych czasach konieczność. Dlaczego? 

  • Zaufanie klientów ‒ użytkownicy największym zaufaniem darzą właśnie strony www z TOP 10 bezpłatnych wyników wyszukiwania.
  • Wartościowy ruch ‒ pozycja na pierwszej stronie wyszukiwarki to większy,  wartościowy ruch na stronie www. Dla użytkowników liczą się wyłącznie domeny z najwyższych pozycji w rankingu, to właśnie takie strony są najczęściej odwiedzane. 
  • Wyższa konwersja ‒ widoczność i wartościowy ruch to także wyższa konwersja. Konwersję stanowić mogą wysyłka zapytania ofertowego, zakup produktu lub usługi, zostawienie danych kontaktowych. 
  • Przewaga nad konkurencją ‒ im wyższe pozycje zajmujemy, tym zyskujemy większą przewagę nad konkurencją. Budujemy także wizerunek eksperta w branży. 

Jak widać, korzyści jest wiele. Pamiętajmy jednak, że na efekty pozycjonowania będziemy musieli zaczekać kilka miesięcy. Warto więc byśmy zaczęli działać jak najszybciej.   

Kampanie Google Ads 

Kampanie Google Ads to reklama płatna. Opłata pobierana jest za jedno kliknięcie ‒ PPC, za 1000 kliknięć ‒ PPM lub za obejrzenie minimum 30 sekund nagrania ‒ PPV. Google nie ustala minimalnej kwoty za kliknięcie, mamy tutaj pełną dowolność. W zależności od celów biznesowych zdecydować się możemy na kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie w sieci partnerów, kampanie w sieci produktowej, kampanie wideo, kampanie lokalne. Kampanię można w dowolnym momencie edytować lub wyłączyć. 

Co ważne, reklamy widoczne są od razu po uruchomieniu. W ciągu kilku godzin możemy zyskać widoczność w sieci i dotrzeć do klientów. 

Google Ads będzie dobrym rozwiązaniem dla firm działających sezonowo, często wprowadzających zmiany do oferty, organizujących promocje, chcących w błyskawicznym tempie dotrzeć do klientów. 

reklama internetowa

Content marketing 

Wysokiej jakości, unikalne treści to konieczność. Prowadzenie bloga firmowego będzie doskonałym wsparciem w pozycjonowaniu. Co więcej, sprawi, że dostarczymy użytkownikom ważnych dla nich informacji, pomożemy rozwiązać problem, zainspirujemy ich. W artykułach blogowych możemy umieścić linki do podstron produktowych, a to zwiększy szanse na konwersje. 

Oprócz artykułów blogowych pamiętać także musimy o wyczerpujących opisach produktów i kategorii. Użytkownicy, zanim zakupią produkt bądź usługę, chcą poznać wszelkie informacje na ich temat, zalety, skład, parametry. 

Warto też zdecydować się publikację artykułów na portalach zewnętrznych. Artykuły na portalach zewnętrznych to sposób na budowę profilu linków zewnętrznych, dodatkowe źródło ruchu, zyskanie rozpoznawalności.  

Profil firmy w Google 

Profil Firmy w Google, do niedawna wizytówka Google Moja Firma, to kolejny sposób na reklamę w internecie. Profil firmy to bezpłatna usługa od Google, dzięki której możemy dotrzeć do wielu klientów. Wizytówka stanowi dodatkowe źródło ruchu, dzięki niej informacje o firmie widoczne są już z poziomu wyszukiwarki oraz na Mapach Google. 

Na profilu możemy publikować wpisy, zdjęcia, opisy usług, możemy też wchodzić w interakcje z użytkownikami, na przykład odpisywać na ich komentarze

Działania w mediach społecznościowych 

Działania w mediach społecznościowych to doskonały sposób na zwiększanie rozpoznawalności. Warto więc prowadzić profil na Facebooku, LinkedInie, Twitterze. Ciekawy content z pewnością zostanie doceniony przez użytkowników. Pamiętajmy jednak, by sposób komunikacji był dostosowany do rodzaju platformy i grupy docelowej

Reklama w internecie to w dzisiejszych czasach konieczność. Użytkownicy szukają w sieci niemal wszystkiego, począwszy od inspiracji po różnego typu specjalistów, produkty, usługi, odpowiedzi na pytania. Dobrze zadbać o to, by trafili właśnie na naszą stronę. A będzie to możliwe tylko wtedy, gdy strona www będzie widoczna w wynikach wyszukiwania.

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?