Pozycjonowanie nowej strony internetowej – Jak długo trwa i jak się do tego zabrać?

Spis treści

Pozycjonowanie nowej strony internetowej – Jak długo trwa i jak się do tego zabrać?

Dzisiejszy artykuł będzie skierowany w głównej mierze do osób, które dopiero startują z promowaniem swojej strony internetowej. Postaram się w jak najdokładniejszy sposób przedstawić, jak należy przygotować „świeżą” stronę www do procesu jakim jest pozycjonowanie oraz jak właściwie rozpocząć ten proces.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Na samym początku chciałbym odpowiedzieć na kluczowe pytanie, z którym spotykamy się zawsze podczas rozpoczęcia procesu pozycjonowania dopiero co powstałej strony internetowej (ze świeżą domeną) – „Jak długo trzeba czekać na realne efekty w postaci pozycji w TOP 10?” Niestety bardzo ciężko odpowiedzieć na to pytanie, jednakże kierując się doświadczeniem, możemy dokonać wstępnych szacunków. W przypadku umiarkowanej konkurencyjności fraz jest to okres ~3-7 miesięcy, natomiast jeśli mamy do czynienia z frazami mocno konkurencyjnymi należy się liczyć nawet z okresem ~8-12 miesięcy. Warto podkreślić, że jeżeli istnieje taka możliwość,  to bardzo rozsądnym rozwiązaniem jest zaangażowanie agencji SEO lub pozycjonera już przy procesie tworzenia strony internetowej.

Pierwszym krokiem, który powinniśmy wykonać na naszej stronie internetowej jest instalacja narzędzi, które udostępnia nam firma Google – mam tutaj na myśli kolejno Google Analytics (narzędzie analityczne), Google Search Console (niesamowicie przydatne i rozbudowane narzędzie, które pozwoli nam sprawdzać stan indexowania witryny, wykrywać błędy, itp.) oraz Google Tag Manager (narzędzie umożliwiające m.in. wgrywanie dodatkowych tagów do kodu źródłowego strony). Jak krok po korku dokonać instalacji wcześniej wymienionych narzędzi Google, opisywałem już jakiś czas temu w poradniku – Obowiązkowe narzędzia Google, które musisz mieć na swojej stronie.

Podstawowe wtyczki do optymalizacji strony

Kiedy udało nam się już zainstalować narzędzia Google na stronie, warto przejść do kolejnej czynności, którą jest instalacja przydatnych wtyczek (zakładając, że strona powstała na którymś ze znanych CMS’ów takich jak np. WordPress, Joomla, Shoper, itd.). W przypadku najbardziej obecnie popularnego WordPress’a z pewnością warto zainstalować następujące wtyczki:

Yoast SEO – wtyczka z mnóstwem funkcji dotyczących optymalizacji strony (zmiana tytułów, opisów, generowanie mapy witryny itp.),

SEO Internal Links – wtyczka wspomagająca linkowanie wewnętrzne na stronie internetowej,

Media File Renamer – wtyczka umożliwiająca szybką edycję nazw plików graficznych,

WP Smush – wtyczka optymalizująca rozmiar wgrywanych na stronę grafik z jak najmniejszą utratą ich jakości.

Wszystkie wyżej wymienione wtyczki w bardzo dużym zakresie automatyzują pracę podczas optymalizacji strony. Prawdę mówiąc, wtyczek które mogą nam pomóc przy optymalizacji strony jest znacznie więcej, jednak moim zdaniem, te wymienione powyżej są jednymi z najważniejszych i najbardziej przydatnych.

Podstawowe elementy SEO on-site

Kolejnym krokiem jest już sama optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek, czyli popularne SEO (Search Engine Optimization). Poniżej lista kilku najważniejszych elementów z zakresu optymalizacji strony:

Tytuł strony  – praktycznie jeden z najważniejszych elementów optymalizacji dla wyszukiwarek, przedstawiający naszą witrynę,

Opis  strony – element widoczny dla użytkownika jedynie w wynikach wyszukiwania, który powinien zachęcać do przejścia na naszą stronę,

Nagłówki – warto, aby na  każdej stronie znalazły się przynajmniej 2 nagłówki (H1,H2), zawierające ważne dla danej strony  słowa kluczowe,

Treść – powinna być unikalna, wartościowa dla użytkowników oraz poprawnie sformatowana,

Adresy URL – powinny być możliwie krótkie, bez polskich znaków oraz znaków specjalnych,

Grafiki – zoptymalizowane pod względem rozmiaru, poprawnie nazwane, uzupełnione o atrybuty alt,

Linkowanie wewnętrzne – powinno nawigować użytkownika podczas przeglądania strony oraz zawierać odpowiednie słowa kluczowe, odpowiadające zawartości strony do której przejdzie użytkownik.

Poprawna optymalizacja wyżej wymienionych elementów z pewnością przełoży się na osiągnięcie sukcesu podczas procesu pozycjonowania strony internetowej. Naturalnie są to jedynie podstawowe elementy optymalizacyjne, jednakże mające bardzo istotny wpływ na widoczność naszej strony w wyszukiwarkach.

Ostatnim elementem, który należy omówić jest zdobywanie odnośników, tzw. „link building”. Metod dzięki którym możemy pozyskiwać linki do naszej strony jest dosłownie multum. Istotne jest jednak, jakie linki oraz jaką strategię linkowania powinniśmy obrać przy zupełnie nowej stronie internetowej ze świeżą domeną. W 1stplace.pl dbamy przede wszystkim o to, aby strona klienta nie była narażona na jakiekolwiek kary ze strony Google, a przynajmniej staramy się redukować takie zagrożenie do minimum. Pierwszy etap linkowania powinien odbyć się na dwóch następujących płaszczyznach:

*Popularne profile społecznościowe – zaufane, dobrej jakości, niestwarzającego żadnego ryzyka np. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Tumblr, itp.,

*Publikacje w portalach zewnętrznych – czasami warto zainwestować kilka złotych i zdobyć odnośnik z miejsca tematycznie powiązanego z naszą branżą (bardzo cenny link),

Obranie takiej strategii zdobywania linków jest bardzo bezpieczne i buduje grunt pod bardziej agresywne linkowanie strony w przyszłości. Uważam, że cenną wskazówką może być również zachowanie systematyczności i regularności linkowania strony (lepiej dodać kilka linków każdego miesiąca niż jednorazowo dodać ich całe mnóstwo). Sam proces link building’u jest na tyle rozbudowany, że z pewnością będzie to temat jeszcze wiele razy poruszany w naszych artykułach i poradnikach.

Ocena strony: 5/5 - (10 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza