Spis treści

Google Ads – Case Study Amakuru / Salvatti

O kliencie: Amakuru to Sklep Charytatywny prowadzony przez Pallotyńską Fundację Misyjną Salvatti.pl. Fundacja kupuje u lokalnych, afrykańskich rzemieślników produkty, sprzedaje je w Polsce, a cały dochód ze sprzedaży przeznacza na pomoc potrzebującym z Afryki oraz Azji.

Problematyka: Nisza na rynku, małe zainteresowanie, niska świadomość społeczeństwa.

Cel: Zwiększenie świadomości marki, zwiększenie ruchu i zakupów.

Nasze wyzwanie: Prowadzenie działań reklamowych w taki sposób, aby zapełnić wszystkie etapy lejka sprzedażowego.

Główny cel: Sprzedaż.

Cele dodatkowe: Zwiększanie świadomości marki.

Kampanie Google Ads – przebieg współpracy

Pierwszym, niezwykle ważnym, a często pomijanym elementem każdej współpracy, jest przeprowadzenie szczegółowej rozmowy z klientem oraz analiza jego konkurencji.
Kolejny krok to ustalenie priorytetów, celów, a także oczekiwań odnośnie do wyników współpracy.
Gdy już wiedzieliśmy, czego potrzebuje i oczekuje nasz klient, zainstalowaliśmy na stronie wszystkie narzędzia, potrzebne do przeprowadzania analiz skuteczności działań oraz skupiliśmy się na opracowaniu strategii marketingowej.
Strona klienta przeszła audyt SEO/UX. Na tej podstawie wdrożyliśmy rozwiązania, które miały na celu dostosowanie strony pod powstające reklamy oraz oczekiwania użytkowników.
Zmianie został poddany nie tylko wygląd strony, ale także jej zaplecze.
Uzupełniliśmy także content na blogu, aby zapewnić użytkownikom dodatkową dawkę wiedzy. Opisy produktów zostały przeredagowane z pomocą Kariny – Liderki działu Copywritingu, a zmianami w kodzie zajął się Maciej – Lider zespołu SEO.
Gdy wszystko było gotowe, w końcu przeszliśmy do tego, co lubię najbardziej ‒ do tworzenia struktury konta oraz reklam.

Kanały działań – reklama płatna dla Amakuru

W przypadku Amakuru optymalne okazały się takie kanały działań, jak: kampanie w sieci wyszukiwania, kampania produktowa, kampania w sieci reklamowej, remarketing.

1. Kampanie w sieci wyszukiwania

Zadbaliśmy o to, aby uwzględnić w swoich działaniach wszystkie etapy lejka marketingowego.
Na tej podstawie powstały reklamy tekstowe z czysto sprzedażowymi hasłami, ale wzięliśmy pod uwagę także edukację potencjalnych klientów.
Przygotowaliśmy reklamy kierujące na pytania użytkowników, dotyczące m.in. sposobów na parzenie kawy czy wyboru tej, która najlepiej spełni nasze oczekiwania.
Efekt? Zdobyliśmy stałych klientów!
Osoby, którym pomogliśmy rozwiązać ich problemy i rozwiać wątpliwości, chętniej wybierały produkty Amakuru i często powracały ze względu na wysoką jakość produktów i ich niskie ceny. Czego chcieć więcej? Układ idealny :).

2. Kampania produktowa

Kampania produktowa to nierozłączny element biznesu e-commerce.Tak jest i w tym przypadku ‒ to właśnie dobrze skonfigurowana kampania produktowa przynosi nam najwięcej przychodów. Zadbaliśmy o to, aby podzielić produkty pod kątem ich kategorii, a następnie wykluczyliśmy te, których promowanie było nieopłacalne.Jeśli mamy taką możliwość, dobrze jest także zastanowić się, jaką maksymalną kwotę chcemy przeznaczyć za “kliki” w reklamę danego produktu, aby było to opłacalne dla naszego klienta. W ten sposób zapobiegniemy sytuacji, gdzie będziemy rywalizować o wyświetlenia asortymentu, na którym marża jest najniższa, a konkurencja na tyle duża, że za konwersję zapłacimy więcej, niż na niej zarobimy.

3. Kampania w sieci reklamowej

Swoje działania sprzedażowe uzupełniliśmy także o wyświetlanie banerów promocyjnych.
Dzięki funkcjonalności systemu Google Ads, możemy decydować o tym, komu takie banery pokażemy i co ważne, gdzie.
Stworzyliśmy kilka grup odbiorców, aby sprawdzić zależności między ich cechami, a zainteresowaniem kupnem produktów Amakuru.
Co ważne, warto klienta uświadomić, iż przy reklamach w sieci reklamowej często wyniki są znacznie słabsze niż w kampaniach sprzedażowych.
Co więcej, często wręcz nie chcemy, aby użytkownicy w nie klikali, przecież wtedy musimy za to zapłacić:). Jeśli wyświetlamy im banery, których celem jest rozpowszechnienie wizerunku marki, niekoniecznie oczekujemy kliknięć. Często oczekujemy tego, że gdy będą oni skorzy do zakupu kawy z Afryki czy dewocjonaliów prosto z Rwandy, odnajdą nasz sklep i kupią u nas – przecież świetnie nas znają z grafik rozrzuconych po czeluściach internetu.

4. Remarketing

Znasz to uczucie, gdy oglądasz jakiś produkt na stronie, a on później “chodzi” za Tobą przez kolejny tydzień, przypominając o sobie?
W przypadku Amakuru, zrezygnowaliśmy z tej formy działań. Postanowiliśmy jednak uruchomić standardową kampanię remarketingową.
Postawiliśmy na hasła motywujące do pomocy innym oraz grafiki z motywami scen z życia w najuboższych rejonach Afryki.

 

Wzrost ruchu i konwersji – podsumowanie współpracy

Odpowiadając na oczekiwania i potrzeby klienta, zadbaliśmy o to, aby struktura konta Google Ads została stworzona tak, aby zapewnić witrynie zarówno ruch, jak i konwersje.
Od 2020 roku dbamy o to, aby regularnie dowozić wyniki kampanii oraz realizować zaplanowane cele.

 

Ocena strony: 5/5 - (32 głosów)
Klaudia Gurbin

W 1stplace.pl przeszła drogę od działu handlowego do roli Lidera działu Performance. Zawsze żądna wiedzy i rozwoju. Nie zaśnie spokojnie dopóki nie znajdzie odpowiedzi na nurtujące ją pytania. Swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z klientem wykorzystuje do pogłębiania insightów konsumenckich. Jej kampanie poza świetnie zaplanowaną strukturą, odznaczają się kreatywnym spojrzeniem i ponadprzeciętnymi wynikami.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza