Blog

Case Study Amakuru / Salvatti

Problematyka: Nisza na rynku, małe zainteresowanie, niska świadomość społeczeństwa. 

Cel: Zwiększenie świadomości marki, zwiększenie ruchu i zakupów.

Rozwiązanie: prowadzenie działań reklamowych w taki sposób, aby zapełnić wszystkie etapy lejka sprzedażowego. 

O kliencie: Amakuru to Sklep Charytatywny prowadzony przez Pallotyńską Fundację Misyjną Salvatti.pl. Fundacja kupuje u lokalnych rzemieślników produkty, sprzedaje je w Polsce, a cały dochód ze sklepu przeznacza na pomoc najbardziej potrzebującym osobom z Afryki i Azji. 

Główny cel: Sprzedaż. 

Cele dodatkowe: Zwiększanie świadomości marki. 

Przebieg współpracy: 

  1. Pierwszym, niezwykle ważnym, a często pomijanym elementem każdej współpracy, jest przeprowadzenie szczegółowej rozmowy z klientem oraz analiza jego konkurencji. 
  2. Kolejny krok to ustalenie z klientem priorytetów, celów, a także oczekiwań odnośnie do wyników współpracy. 
  3. Gdy już wiedzieliśmy, czego potrzebuje i oczekuje nasz klient, zainstalowaliśmy na stronie wszystkie narzędzia, potrzebne do przeprowadzania analiz skuteczności naszych działań oraz skupiliśmy się na opracowaniu strategii marketingowej.
  4. Strona klienta przeszła audyt SEO/UX. Na tej podstawie wdrożyliśmy rozwiązania, które miały na celu dostosowanie strony pod powstające reklamy oraz oczekiwania użytkowników. 
  5. Uzupełniliśmy także content na stronie i blogu, aby zapewnić użytkownikom wystarczającą dawkę wiedzy, potrzebną do podjęcia decyzji zakupowej. 
  6. Gdy wszystko było gotowe, w końcu przeszliśmy do tego, co lubię najbardziej ‒ do tworzenia struktury konta oraz reklam 🙂

Kanały działań: 

  • kampanie w sieci wyszukiwania, 
  • kampania produktowa, 
  • kampania w sieci reklamowej, 
  • remarketing.  

1. Kampanie w sieci wyszukiwania ‒ zadbaliśmy o to, aby uwzględnić w swoich działaniach wszystkie etapy lejka marketingowego. 

Na tej podstawie powstały reklamy tekstowe z czysto sprzedażowymi hasłami, ale wzięliśmy pod uwagę także edukację potencjalnych klientów. 

Przygotowaliśmy reklamy kierujące na pytania użytkowników, dotyczące m.in. sposobów na parzenie kawy czy wyboru tej, która najlepiej spełni nasze oczekiwania. 

Efekt? Zdobyliśmy stałych klientów! 

Osoby, którym pomogliśmy rozwiązać ich problemy i rozwiać wątpliwości, chętniej wybierały produkty Amakuru i często powracały ze względu na wysoką jakość produktów i ich niskie ceny. Czego chcieć więcej? Układ idealny :). 

2. Kampania produktowa ‒ często nierozłączny element biznesu e-commerce. 

Tak jest i w tym przypadku ‒ to właśnie dobrze skonfigurowana kampania produktowa przynosi nam najwięcej przychodów. Zadbaliśmy o to, aby podzielić produkty pod kątem ich kategorii, a następnie wykluczyliśmy te, których promowanie było nieopłacalne. 

Jeśli mamy taką możliwość, dobrze jest także zastanowić się, jaką maksymalną kwotę chcemy przeznaczyć za “kliki” w reklamę danego produktu, aby było to opłacalne dla naszego klienta. W ten sposób zapobiegniemy sytuacji, gdzie będziemy rywalizować o wyświetlenia asortymentu, na którym marża jest najniższa, a konkurencja na tyle duża, że za konwersję zapłacimy więcej, niż na niej zarobimy.

3. Kampania w sieci reklamowej – swoje działania sprzedażowe uzupełniliśmy także  o wyświetlanie banerów promocyjnych.

Dzięki funkcjonalności systemu Google Ads, możemy decydować o tym, komu takie banery pokażemy i co ważne,  gdzie. 

Stworzyliśmy kilka grup odbiorców, aby sprawdzić zależności między ich cechami, a zainteresowaniem kupnem produktów prosto z Afryki. 

Co ważne, warto klienta uświadomić, iż przy reklamach w sieci reklamowych często wyniki są znacznie słabsze niż w kampaniach sprzedażowych. 

Co więcej, często wręcz nie chcemy, aby użytkownicy w nie klikali, przecież wtedy musimy za to zapłacić:). Jeśli wyświetlamy im banery, których celem jest rozpowszechnienie wizerunku marki, niekoniecznie oczekujemy kliknięć. Często oczekujemy tego, że gdy będą oni skorzy do zakupu kawy z Afryki czy dewocjonaliów prosto z Rwandy, odnajdą nasz sklep i kupią u nas – przecież świetnie nas znają z grafik rozrzuconych po czeluściach internetu 🙂 

4. Remarketing ‒ znasz to uczucie, gdy oglądasz jakiś produkt na stronie, a on później “chodzi” za Tobą przez kolejny tydzień, przypominając o sobie? 

W przypadku Amakuru, zrezygnowaliśmy z tej formy działań. Postanowiliśmy jednak uruchomić standardową kampanię remarketingową. 

Postawiliśmy na hasła motywujące do pomocy innym oraz grafiki z motywami scen z życia w najuboższych rejonach Afryki. 

Podsumowanie: 

Odpowiadając na oczekiwania i potrzeby klienta, zadbaliśmy o to, aby struktura konta Google Ads została stworzona tak, aby zapewnić witrynie zarówno ruch, jak i konwersje

Od 2020 roku dbamy o to, aby regularnie dowozić wyniki kampanii oraz realizować zaplanowane cele. 

Wykresy z Google Analytics – ilość odsłon: 

Ocena strony: 5/5 - (32 głosów)
Klaudia Gurbin

Klaudia Gurbin

Lider Zespołu PPC

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?