Czy warto pozycjonować stronę www? Oczywiście. Pozycjonowanie to widoczność w sieci, która w dzisiejszych czasach jest niezbędna. Wiemy jednak, że wiele osób zmaga się z różnego typu obiekcjami. Właśnie dlatego omówimy dziś najistotniejsze zalety wspomnianego procesu. Zachęcamy do lektury!
Dlaczego warto pozycjonować stronę www ‒ 8 powodów
Pozycjonowanie a wartościowy ruch na stronie www
Jedną z największych zalet pozycjonowania jest zwiększenie wartościowego ruchu na stronie www. Wartościowy ruch oznacza, że coraz więcej klientów zainteresowanych jest Twoją ofertą, że stronę odwiedza coraz więcej osób. Wszystko to bardzo często idzie w parze z większą konwersją.
Największy ruch odnotowują witryny znajdujące się w TOP10 wyników wyszukiwania. Warto więc jak najszybciej rozpocząć działania, dzięki którym nasza strona znajdzie się na szczycie rankingu Google.
Pozycjonowanie a wzrost współczynnika konwersji
Strony, które nie konwertują, nie przynoszą zysków. Współczynnik konwersji obliczamy, dzieląc liczbę konwersji przez liczbę wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili stronę. W zależności od celów biznesowych konwersję stanowić mogą:
- zakup produktu lub usługi,
- wysłanie zapytania ofertowego,
- zapis do newslettera,
- połączenie telefoniczne.
Zwiększenie współczynnika konwersji umożliwiają takie działania, jak: docieranie do właściwych klientów, optymalizacja strony zgodna ze standardami UX, intuicyjna ścieżka zakupowa, wartościowe treści.
Podczas pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego przeprowadzane są zarówno wspomniane powyżej, jak i inne działania, które mają wpływ na zwiększenie współczynnika konwersji.
Pozycjonowanie a przewaga nad konkurencją
Bez względu na to, w jakiej branży działasz, z całą pewnością zależy Ci na tym, by prześcignąć konkurencję. Świadomość, że klienci wybierają naszą ofertę i są z niej zadowoleni, dodaje skrzydeł.
Pozycjonując stronę www, zyskujemy przewagę nad konkurentami, którzy nie troszczą się o działania z zakresu marketingu internetowego, robią to w nieprawidłowy sposób lub po prostu przeznaczają na działania mniej czasu, energii i środków.
Pozycjonowanie a docieranie do klientów z okolicy
W ogromnej większości przypadków, użytkownicy szukają usług i produktów w jak najmniejszej odległości od miejsca, w którym aktualnie się znajdują. Co więcej, Google, dzięki geolokalizacji, automatycznie, w pierwszej kolejności wyświetla użytkownikowi witryny firm znajdujących się w jak najmniejszej odległości. Właśnie dlatego, osoby z Łodzi i Poznania, które wpiszą taką samą frazę, na przykład firma remontowa, otrzymają inne wyniki wyszukiwania.
Zyskując widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania, mamy szanse na dotarcie do klientów, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo, że skorzystają z naszych usług.
Pozycjonowanie a zaufanie klientów
Zdobycie zaufania potencjalnych klientów jest niezmiernie ważne. Klient, który darzy zaufaniem daną firmę, to klient, który korzysta z usług, wraca, poleca ofertę innym. Użytkownicy największym zaufaniem darzą witryny, które zajmują wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Strony z TOP10 wyników organicznych uznawane są za mające największy autorytet, najbardziej wartościowe.
Pozycjonowanie a rozpoznawalność w sieci
Użytkownicy skupiają się na wynikach z pierwszej strony wyszukiwarki Google. Strony www i sklepy e-commerce z dalszych pozycji praktycznie nie istnieją. Na dalsze strony przeklikuje się bardzo niewielki odsetek. Siłą rzeczy strony, które zajmują pozycję w TOP10, są najbardziej rozpoznawalne, ich nazwy i oferty zapadają w pamięć. Ma to rzecz jasna bardzo dobry wpływ na rozwój biznesu, pomaga w budowaniu świadomości marki.
Jakie jeszcze zalety ma pozycjonowanie?
Przedstawione powyżej kwestie to dopiero część powodów, dla których warto pozycjonować stronę internetową. Przejdźmy teraz do zalet samego pozycjonowania.
Mierzalność efektów
Pozycjonowanie stron umożliwia nam dokładną analizę efektów działań on-site i off-site. Dzięki specjalistycznym narzędziom sprawnie sprawdzimy, jakie pozycje w wyszukiwarce zajmuje nasza strona, jaki wygląda ruch itd. Jeśli zdecydujemy się na współpracę z agencją SEO, pod koniec każdego miesiąca otrzymamy szczegółowy raport, zawierający informacje na temat przeprowadzonych działań i ich efektów.
Trwałe rezultaty
Pozycjonowanie to gwarancja trwałych efektów. Działania w postaci wdrożenia unikalnych treści na stronę, optymalizacji grafik, nagłówków meta danych nie znikną, nawet jeśli zakończymy proces pozycjonowania.
Tak samo frazy kluczowe, na które uzyskamy pozycje w rankingu Google. Jeśli przerwiemy działania, nie stracimy od razu zdobytych pozycji.
Dla porównania, w przypadku kampanii Google Ads, reklamy przestają być widoczne od razu po wyczerpaniu budżetu.
Ekonomia
W porównaniu z innymi formami promocji witryny w internecie pozycjonowanie okazuje się jednym z najbardziej ekonomicznych rozwiązań.
Pozycjonowanie strony ‒ tak, czy nie?
Wracając do postawionego w tytule pytania, warto pozycjonować stronę www. Prawidłowo prowadzone działania sprawią, że strona stanie się przyjazna dla użytkownika i będzie dostosowana do wytycznych wyszukiwarki Google. Pozwoli to na zwiększenie rozpoznawalności, zysków i oczywiście rozwój biznesu.