komu opłaca się pozycjonowanie

Spis treści

Komu opłaca się pozycjonowanie? Czy jest dla Ciebie?

Przez ponad 12 lat w branży pozycjonowania i marketingu internetowego, naprawdę często zdarza mi się słyszeć pytania w stylu “czy pozycjonowanie jest opłacalne?” “komu opłaca się pozycjonowanie?”. W tym wpisie postanowiłem odpowiedzieć na te pytania oraz wytłumaczyć jak to wygląda w praktyce.

Czy pozycjonowanie jest opłacalne?

Tak, pozycjonowanie stron internetowych jest opłacalne, a w wielu branżach można powiedzieć, że jest bardzo opłacalne. W 2020 roku firma Forester ze Stanów Zjednoczonych przeprowadziła badanie, które wykazało, że każdy wydany dolar na pozycjonowanie (SEO), potrafi generować zwrot z inwestycji na poziomie przynajmniej 15 dolarów. Jeśli użyjemy tutaj odpowiedniej skali, możemy zobaczyć jak gigantyczne korzyści może przynieść pozycjonowanie strony www. Opłacalność pozycjonowania stron jest również zauważalna na polskim rynku, gdzie wszystkie nowoczesne firmy stawiają na skuteczne pozycjonowanie stron i walczą o najwyższe miejsce w rankingu wyszukiwarki Google. dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Komu opłaca się pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony opłaca się praktycznie każdemu. Osobiście nie znam branży w której pozycjonowanie jest zbędne. Oczywiście możemy tutaj wziąć pod lupę takie branże jak np. nieruchomości gdzie pozycjonowanie nie jest, aż tak skuteczne, natomiast w dalszym ciągu może przynosić bardzo dobre efekty sprzedażowe, dlatego każde biuro i agencja nieruchomości powinny inwestować w tak skuteczną formę reklamy. Pozycjonowanie stron internetowych będzie zdecydowanie najbardziej opłacalne dla takich biznesów i firm jak:

Pozycjonowanie firm w Google – promocja lokalna

Świetnym przykładem firm, dla których pozycjonowanie strony www będzie bardzo opłacalne, są firmy usługowe i produkcyjne działające na konkretnym obszarze. Do promowania takich stron, doskonałym narzędziem jest pozycjonowanie lokalne. Jest to działanie mające na celu budowanie widoczności strony w wynikach wyszukiwania rankingu Google oraz w mapach Google gdzie istnieje możliwość pozycjonowania wizytówki Google. Pozycjonowanie lokalne strony nie różni się zbyt mocno od tradycyjnego pozycjonowania. Jest również nieco łatwiejsze ze względu na ograniczony poziom konkurencji. Jeśli chodzi o pozycjonowanie wizytówki firmy w mapach Google, to wykonuje się to poprzez odpowiednią optymalizację wizytówki (teraz profilu firmy Google) w mapach oraz za pomocą tak zwanych napów (z ang. name, adress, phone). Zdobywanie napów nie jest kwestią bardzo wymagającą, ale kluczową rolę gra tutaj baza miejsc, gdzie nap będzie mógł zostać dodany. Ze swojej strony mogę zapewnić, że agencja SEO 1stplace.pl posiada prawdopodobnie najlepszą bazę napów wśród wszystkich agencji w polsce. 

Pozycjonowanie sklepów internetowych e-commerce – przyszłość sprzedaży

Kolejną fantastyczną branżą, która bardzo mocno korzysta z rankingu wyszukiwarki Google i jego dobrodziejstw są sklepy internetowe. W wyszukiwarce Google wszyscy są równi, każdy sklep ma szansę znaleźć się wysoko w rankingu wyszukiwarki Google i zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe. Poprzez odpowiednią optymalizację i działania z zakresu pozycjonowania sklepów internetowych każda firma działająca w e-commerce może rozwinąć skrzydła i zostać liderem w swojej branży. 

Pozycjonowanie stron to przyszłość

Handel, usługi, serwisy informacyjne, wszystko to przenosi swoje zasoby do internetu, a w szczególności do wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie to element konieczny, który musi się znaleźć w każdej strategii marketingowej. Jeśli zastanawiasz się czy pozycjonowanie jest opłacalne i czy na pewno jest dla Ciebie i Twojej firmy, to mam nadzieje, że udało mi się rozwiać te wątpliwości. Serdecznie zapraszam do kontaktu z naszą agencją.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?