komu opłaca się pozycjonowanie

Spis treści

Komu opłaca się pozycjonowanie?

Komu opłaca się pozycjonowanie? Kiedy pozycjonowanie witryny będzie strzałem w dziesiątkę, a kiedy strzałem w kolano? Nie ukrywajmy. W pewnych sytuacjach zwiększanie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania nie zdaje egzaminu. Kiedy konkretnie? O tym przeczytacie poniżej. Zachęcamy do lektury! 

Pozycjonowanie ‒ długofalowe cele

Pozycjonowanie to długotrwały proces, na który składa się wiele działań. Nie uzyskamy tutaj zadowalających efektów z tygodnia na tydzień. Musimy uzbroić się w cierpliwość i liczyć z tym, że przez pierwsze tygodnie działań strona może wcale nie zmienić swoich pozycji.

Właśnie dlatego pozycjonowanie strony będzie dobrym rozwiązaniem dla firm, które chcą działać długofalowo. Poświęcić czas na zdobycie wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i czerpać z tego korzyści.

Wśród najistotniejszych korzyści pozycjonowania wymienić możemy takie, jak: 

  • większa rozpoznawalność,
  • wzrost wartościowego ruchu,
  • wzrost konwersji,
  • ogólna poprawa kondycji strony,
  • zwiększenie przydatności witryny dla użytkownika,
  • przewaga nad konkurencją,
  • wizerunek eksperta w branży. 

Jeśli zależy Ci na błyskawicznym zwiększeniu widoczności w sieci, lepszą opcją będą kampanie Google Ads. Reklamy będą widoczne od razu po uruchomieniu. 

oplacalnosc pozycjonowania

Pozycjonowanie ‒ trwałe rezultaty

Pozycjonowanie to proces długotrwały, ale też dający długotrwałe efekty. Takie rozwiązanie będzie więc opłacalne dla firm, którym zależy na trwałych rezultatach. 

Jeśli działasz sezonowo bądź bardzo często zmieniasz ofertę, pozycjonowanie może nie spełnić Twoich oczekiwań. W przypadku takich biznesów ważne jest, by szybko zdobyć widoczność na daną frazę, ale zazwyczaj wyłącznie na pewien czas.

Załóżmy, że organizujesz ferie zimowe dla dzieci. Istotne tutaj będzie, aby strona była widoczna w sieci w miesiącach zimowych, w których ważne dla Ciebie frazy będą popularne (nikt nie szuka fraz typu ferie zimowe dla dziecka latem).

Jeśli natomiast prowadzisz salon kosmetyczny, dobra widoczności będzie ważna przez cały rok. W takim przypadku najbardziej opłacalne będzie pozycjonowanie. 

Widoczność w wynikach organicznych ‒ ekonomiczne rozwiązanie

Zarówno pozycjonowanie, jak i kampanie Google Ads związane są z kosztami, i to niemałymi. Różnica jest jednak taka, że prace wykonane w ramach pozycjonowania, na przykład optymalizacja struktury strony, wdrożenie wartościowych treści, optymalizacja nagłówków i grafik nie znikną, nawet jeśli zakończymy działania. Co więcej, uzyskane pozycje utrzymamy jeszcze przez pewien czas. 

W przypadku kampanii Google Ads emisja reklam zostanie wstrzymana od razu po wyczerpaniu biznesu. 

W dłuższej perspektywie pozycjonowanie jest bardziej opłacalnym rozwiązaniem. 

Pozycjonowanie ‒ dla kogo? 

Kiedy więc pozycjonowanie się opłaca? Pozycjonowanie będzie opłacalne dla firm działających lokalnie i na terenie całej Polski, mających różny profil działania. Pod warunkiem, że dana firma chce działać długofalowo i może poczekać na rezultaty działań. 

Pozycjonowanie plus kampanie Google ADS

Często dobrym rozwiązaniem jest połączenie pozycjonowania i kampanii Google Ads. W takim przypadku działamy dwutorowo ‒ małymi krokami budujemy długotrwałą widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jednocześnie, za pomocą kampanii Google Ads, w błyskawicznym tempie zwiększamy widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania i docieramy do interesującej nas grupy docelowej

Pozycjonowanie ‒ tak czy nie? 

Nie wiesz, czy pozycjonowanie będzie opłacalne dla Twojej firmy? Konsultacja ze specjalistą będzie bardzo pomocna. Fachowiec przeanalizuje Twoją stronę oraz specyfikę branży i zaproponuje optymalne rozwiązanie. 

W 1stplace.pl także proponujemy bezpłatne, niezobowiązujące konsultacje eksperckie. Zapraszamy!

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza