lokalni przewodnicy Google lokalny przewodnik Google

Spis treści

Lokalny przewodnik Google – kim jest, jak nim zostać?

Opinie innych użytkowników, recenzje zawierające zdjęcie lub wideo, wiarygodne komentarze – takie treści cieszą się sporym zaufaniem i często wpływają na decyzje zakupowe. Dziś jednak nie będziemy skupiać się na wpływie wspomnianych treści na rozwój biznesów o różnym charakterze, ale na osobach, które chętnie dzielą się swoim zdaniem w sieci. Mowa o lokalnych przewodnikach Google. Kim jest lokalny przewodnik? Czy warto nim zostać? Jakie korzyści płyną z tego typu aktywności?

Kim są lokalni przewodnicy Google?

Lokalny przewodnik Google to określenie społeczności osób, które są najbardziej zaangażowane w pisanie opinii i inne działania na Profilu Firmy w Google różnych biznesów. To odkrywcy, dzięki którym inni użytkownicy uzyskują wiele wartościowych informacji. Główne działania wykonywane przez lokalnych przewodników to:

  • pisanie opinii
  • udostępnianie zdjęć i filmów
  • dodawanie nowych miejsc i dróg
  • weryfikacja miejsc już istniejących w mapach Google
  • odpowiadanie na pytania.

W dużym skrócie, lokalny przewodnik to osoba, która:

      • wyraziła chęć dołączenia do lokalnych przewodników,

      • prowadzi aktywne działania na Profilach Firm w Google: dodaje zdjęcia i filmy, pisze opinie o usługach, z których korzysta,

      • dodaje nowe informacje na temat miejsc, które zna, koryguje informacje.

    Google uruchomił program Lokalnych przewodników już w 2015 r. Wysoka aktywność opisywanej społeczności sprawia, że mapy Google rozwijają się bardzo dynamicznie. To dzięki przewodnikom Google możemy sprawnie znaleźć zdjęcia dań z konkretnej restauracji, fotografie miejsc, które warto odwiedzić w danym mieście, foto wystroju różnych lokali itp. 

    Lokalny przewodnik Google nie otrzymuje zarobków. Aktywne działanie w opisywanej społeczności nie generuje korzyści finansowych. Ale co ważne, przewodnicy Google zbierają punkty i po uzyskaniu odpowiedniej liczby, otrzymują specjalne plakietki zwiększające wiarygodność opinii. Przewodnicy mogą również liczyć na różnego rodzaju benefity i nagrody. 

    Lokalny przewodnik Google nagrody

    Za swoje wysiłki i dzielenie się wiedzą, Lokalni przewodnicy mogą otrzymać nagrody od Google i Partnerów. Są to nagrody w postaci wcześniejszego dostępu do nowych funkcji Google, dodatkowych zniżek, zaproszeń na różnego typu wydarzenia oraz innych benefitów.  

    lokalni przewodnicy Google
    Lokalni przewodnicy Google

    Jak już wspomniałam powyżej, lokalni przewodnicy zbierają punkty oraz uzyskują specjalne plakietki. Jak to wygląda w praktyce?

    Uczestnik programu, za każdą aktywność, uzyskuje określoną liczbę punktów: 

    • napisanie opinii -10 pkt,
    • przygotowanie opinii dłuższej niż 200 zzs – bonus w wysokości 10 pkt,
    • podpis zdjęcia – 10 pkt,
    • dodanie miejsca lub drogi – 15 pkt,
    • udostępnienie filmu – 7 pkt,
    • udostępnienie zdjęcia – 5 pkt, 
    • wprowadzanie zmian – 5 pkt za każdą edytowaną informację,
    • tagi zdjęć – 3 pkt,
    • odpowiedź – 1 pkt, odpowiedź na często zadawane pytanie – 3 pkt, 
    • zgłoszenie błędnego elementu – 1 pkt,
    • weryfikacja informacji 1 pkt,
    • ocena – 1 pkt.

    Plakietki przyznawane są od 4. poziomu, poszczególne poziomy mają inne plakietki. 

    Uwaga! 

    • Liczba punktów może się zmniejszyć, jeśli aktywność użytkownika, zostanie usunięta z powodu naruszenia zasad.
    • Aktualizacja dotycząca uzyskania przez przewodnika kolejnego poziomu może trwać nawet 24h.

    Jak rozpoznać lokalnego przewodnika w Google Moja Firma?

    Jak możesz sprawdzić, czy dana opinia pochodzi od lokalnego przewodnika Google? Tutaj wszystko jest bardzo proste. Wykonaj następujące kroki:

    • otwórz Profil Firmy w Google,
    • przejdź do sekcji opinie użytkowników,
    • jeśli dany użytkownik jest lokalnym przewodnikiem, pod jego imieniem i nazwiskiem umieszczona będzie odpowiednia informacja. 

    Możesz również uzyskać dodatkowe dane. Na profilu Przewodnika znajdziesz informacje na temat liczby uzyskanych przez niego  punktów oraz poziomu. 

    Lokalny przewodnik Google
    Lokalny przewodnik Google

    Kto może zostać lokalnym przewodnikiem Google?

    A kto może zostać lokalnym przewodnikiem? 

    • Lokalny przewodnik Google musi mieć ukończone 18 lat.
    • Konieczne jest oczywiście aktywne konto Google
    • Przewodnicy Google to osoby prywatne, aktywności z kont firmowych nie są punktowane. 
    • Każdy przewodnik musi przestrzegać regulaminu Google i zasad polityki treści. 

    Jak zostać lokalnym przewodnikiem Google?

    Jeśli masz konto w usłudze Google i chcesz zostać lokalnym przewodnikiem, wystarczy, że wejdziesz na stronę  https://maps.google.com/localguides i dokonasz rejestracji. Proces rejestracji jest bardzo intuicyjny i nie zajmuje wiele czasu.  

    • Kliknij przycisk Dołącz do lokalnych przewodników.
    • Wpisz miasto, w którym mieszkasz. 
    • Postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie www. 

    Rady dla nowych Przewodników 

    • Aktualnie wiele recenzji pisanych jest w sposób, który bardzo mało mówi o danym miejscu. Dla przykładu, recenzja restauracji brzmi: “restauracja na najwyższym poziomie. Polecam”. Tego typu opinia nie jest zbyt użyteczna. By treść była wartościowa dla odbiorców, warto dodać zdjęcie dania, napisać o menu, wystroju, obsłudze. 
    • USC, czyli user generated content, ma duże znaczenie dla osób szukających usług i produktów. Zadbaj więc o to, by Twoje opinie były obiektywne, pomagały w podjęciu decyzji zakupowych, 
    • Pamiętaj, że Twoje opinie mają wpływ na reputację danej firmy, skup się na tym, by były sprawiedliwe, unikaj personalnych ataków, zadbaj o konstruktywną krytykę.
    • Zdjęcia są tak samo ważne jak tekst. Zadbaj więc o ich jakość – powinny być wyraźne, odzwierciedlać prawdziwy wygląd miejsca czy produktu. Fotografuj różne elementy: wnętrze, jedzenie (jeśli to restauracja), dekorację, precyzję wykonania, poziom czystości itp. 
    • Wiele osób korzysta z funkcji pytań i odpowiedzi na Google Maps. Jeśli znasz odpowiedź na pytanie dotyczące miejsca, które odwiedziłeś, podziel się wiedzą. Możesz także uzupełniać brakujące informacje, takie jak godziny otwarcia, numer telefonu czy inne dane kontaktowe.
    • Jeśli odwiedziłeś miejsce ponownie i Twoje doświadczenia się zmieniły, zaktualizuj recenzję. Google promuje aktualne informacje, a Twoja nowa opinia może być bardziej pomocna dla innych użytkowników.

    Nowości w mapach Google

    Google przez cały czas dąży do tego, by dostarczać użytkownikom wysokiej jakości treści, wyniki, które będą dopasowane do oczekiwań odbiorców. Dotyczy to także Google Maps. Jakie działania, mające ułatwić realizację wspomnianego celu, prowadzi Gigant? 

    • Funkcja miesięcznych podsumowań, dzięki którym Lokalni Przewodnicy mogą na bieżąco weryfikować swoje osiągnięcia, liczbę zdobytych punktów, nowe odznaki itp. 
    • Google zaczęło testować funkcję, która na podstawie historii wyszukiwań i odwiedzonych miejsc, sugeruje Lokalnym Przewodnikom, gdzie mogą dodać swoją recenzję. Umożliwia to odkrywanie miejsc, które mogą być pominięte, a które warto zrecenzować.
    • Google dba o to, by dodawanie recenzji i zdjęć było intuicyjne i szybkie. Przewodnicy mogą dodawać kilka zdjęć naraz i automatycznie tagować je odpowiednimi kategoriami – ułatwia to organizację treści.

    Czy wiesz, że… ciekawostki o Lokalnych Przewodnikach Google 

    • Lokalni Przewodnicy Google to program, w którym uczestniczą miliony osób na całym świecie. Społeczność wciąż się powiększa, coraz więcej osób chce dzielić się swoimi doświadczeniami i wiedzą.
    • Lokalni Przewodnicy dodali już setki milionów opinii i zdjęć na Google Maps, a dzięki temu pomogli miliardom użytkowników znaleźć ciekawe miejsca i usługi spełniające wysokie standardy.
    • Program Lokalni Przewodnicy zrzesza użytkowników pochodzących z ponad 190 krajów. Jest to jedna z najbardziej zróżnicowanych społeczności.
    • Wiele lokalnych przedsiębiorstw korzysta z informacji i opinii dostarczanych przez Lokalnych Przewodników. Informacje zawarte w recenzjach są bardzo cenne, wskazują na elementy oferty, które warto poprawić. 
    • Google organizuje coroczne wydarzenie o nazwie „Connect Live”, na które zapraszani są najbardziej aktywni Lokalni Przewodnicy z całego świata. Wydarzenie to jest okazją do spotkania ciekawych osób, wymiany doświadczeń oraz udziału w warsztatach i sesjach z pracownikami Google.
    • Wielu Lokalnych Przewodników angażuje się również w działania społeczne, takie jak organizowanie lokalnych spotkań, promowanie małych biznesów w swoich społecznościach, czy udział w projektach związanych z ochroną środowiska.

    Podsumowanie 

    Program Lokalni przewodnicy Google to społeczność, która aktywnie dzieli się wiedzą i doświadczeniami na Profilach Firm w Google. Przewodnicy publikują opinie, zdjęcia, dodają i edytują informacje – działania nagradzane są punktami, a odpowiednia liczba punktów pozwala na zdobycie plakietki. Przewodnicy Google, choć nie czerpią ze swojej działalności korzyści finansowych, mogą liczyć na różnego rodzaju nagrody i bonusy. Trzeba także podkreślić, że lokalni przewodnicy to prawdziwi odkrywcy, którzy promują wartościowe miejsca i produkty. 

     

    Co to jest Google Maps?

    Google Maps to darmowa usługa oferowana przez Google. Dzięki mapom Google użytkownicy mogą przeglądać mapy, planować trasy, znajdować różne miejsca, oglądać zdjęcia satelitarne i zdjęcia w trybie Street View. Google Maps to również sposób, by sprawdzić aktualne natężenie ruchu drogowego, pozyskać informacje na temat transportu publicznego, sprawdzić recenzje i oceny różnych miejsc, takich jak restauracje, hotele, sklepy czy atrakcje turystyczne.

     

    Opinie zamieszczane w Google są ważne zarówno dla użytkowników, jak i dla  przedsiębiorstw. Taki content dostarcza informacji na temat doświadczeń klientów, jakości produktów i usług. Pozytywne komentarze mogą zwiększyć popularność firmy i pozytywnie wpłynąć na konwersję. W przypadku negatywnych komentarzy firma może odnieść się do zarzutów i zaproponować rozwiązanie problemu. 

    Moje opinie Google to sekcja w Google Maps, w której użytkownik może zobaczyć opinie, które do tej pory napisał na temat różnych miejsc i usług. Z poziomu omawianej sekcji użytkownik może zarządzać opiniami, edytować je, usuwać lub dodawać nowe.

    Zostanie Lokalnym Przewodnikiem Google może być wartościowym doświadczeniem, szczególnie dla osób, które lubią dzielić się swoimi opiniami. Lokalni przewodnicy zdobywają punkty za dodawanie recenzji, zdjęć, odpowiadanie na pytania i aktualizowanie informacji na mapach. W zamian mogą otrzymać różne nagrody, w tym wcześniejszy dostęp do nowych funkcji Google, a także zniżki i oferty specjalne. Dodatkowo, działalność ta pozwala na budowanie społeczności i wspieranie innych użytkowników w odkrywaniu nowych miejsc.

     

     

     

     

     

    Ocena strony: 5/5 - (15 głosów)
    Maciej Muchowski

    Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

    Zapisz się do naszego Newslettera

    bądź na bieżąco ze światem
    marketingu internetowego!

    4 Responses

    1. Fajnie mieć opinie od lokalnych przewodników. Jednak z tego co pamiętam każdy może zostać taką osobą, tylko aby zadbać o takie konto trzeba jednak się udzielać, dodawać zdjęcia i trochę popracować. Ale na pewno opinia z od lokalnego przewodnika pozytywnie wpływa to w opinii wizytówki firmy.

    2. Na profilu lokalnego przewodnika jest też licznik wyświetleń zdjęć, dlaczego mój od miesiąca milczy i wskazuje 980335. Po zdjęciach, które zamieszczam widzę cały czas szybko zmieniające się wyświetlenia, a główny licznik stoi. Dlaczego?

    3. Mój licznik również stanął tyle że na wartości 2 884 000. Cały czas wrzucam nowe zdjęcia i filmy a statystyka ani drgnie.
      Czy ktoś odkrył dlaczego tak się dzieje

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Picture of Karina Zielińska
    Karina Zielińska

    Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

    Podobne publikacje

    Chcesz odkryć potencjał
    swojej strony?

    Reklamy PPC
    Strony i sklepy
    Social Media
    Więcej z kategorii Wiedza