Opinie Google

Spis treści

Opinie Google: jak dodać i dlaczego są ważne?

Opinie Google – wszyscy je znamy, wielu z nas regularnie je weryfikuje. Nie brakuje też osób, które chętnie dzielą się spostrzeżeniami na temat różnych firm. Opinie, choć to zwykle kilka zdań, są cenną wskazówką dla użytkowników zainteresowanych konkretną usługą, miejscem, lokalem czy restauracją. Takie treści zwiększają także wiarygodność biznesu. Choć możliwość wystawiania opinii mamy od dawna, nadal pewne kwestie nie są do końca jasne. Dziś się nimi zajmiemy. 

Opinie Google – czym są?

Opinie w Google to recenzje, które użytkownicy zamieszczają na Profilu Firmy w Google danego biznesu. Opinie mogą dotyczyć firmy, produktów, usług, różnego typu miejsc. Dodane gwiazdki i komentarze widoczne są w wynikach wyszukiwania Google oraz na Google Maps. Opinie może opublikować każdy użytkownik, o ile ma on aktywne konto Gmail. Tekst opinii nie może naruszać zasad Google. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat ? Przede wszystkim:

  • na recenzje składają się: ocena w postaci gwiazdek (od 1 do 5), krótki tekst, ewentualnie zdjęcie lub wideo, 
  • dodane opinie są udostępniane publicznie, każdy użytkownik może je odczytać,
  • inni odbiorcy widzą podstawowe informacje na Twój temat, np. imię, nazwisko, lokalizację, dodane przez Ciebie opinie, zdjęcia, nagrania. 

Jak dodać opinie na Google?

Zacznijmy od samego procesu dodawania opinii w Google. W jaki sposób możesz to zrobić? Wszystko jest bardzo proste. 

  • Zaloguj się na swoje konto na Gmailu (to warunek konieczny).
  • Otwórz mapy Google.
  • Znajdź firmę, sklep, restaurację – miejsce, które chcesz ocenić.
    W menu po lewej stronie, widoczny będzie przycisk Dodaj opinie. Wystarczy kliknąć.
opinie google, jak dodac opinie w google
Jak dodać opinie w Google?

 

 

  • W przypadku opinii Google możesz ocenić daną firmę za pomocą gwiazdek – możesz przyznać od 1 do 5 gwiazdek, napisać komentarz, dodać zdjęcia i wideo.
Opinie Google, jak dodać opinie w Google
Opinie Google, jak dodać opinie w Google

Oczywiście, im bardziej szczegółowa opinie, tym większa wartość dla innych użytkowników. Warto też pamiętać, że oceniana firma może odnieść się do Twoich komentarzy – w przypadku miłych słów, podziękować, w przypadku krytyki zaproponować rozwiązanie problemu. Jeśli prowadzisz firmę, wygospodaruj czas na takie działania, dzięki temu pokażesz, że zależy Ci na opiniach użytkowników oraz, że chcesz naprawić ewentualne skuchy.

Moje opinie Google – jak możesz sprawdzić i edytować własne komentarze?

Wystawiasz sporo opinii? Wszystkie swoje wpisy możesz bez problemów sprawdzić, a jeśli będzie taka potrzeba, edytować. W jaki sposób?

  • Zaloguj się na swoje konto Google.
  • Wejdź na mapy Google.
  • W lewym, górnym rogu – w oknie wyszukiwania, kliknij ikonę hamburgera (trzy poziome kreski).
  • Wyświetli się menu.
  • Znajdź sekcję Twój wkład.
  • W poziomym pasku kliknij Opinie.
  • Gotowe, teraz możesz zweryfikować dodane wpisy, edytować je lub usunąć.

Negatywne opinie w Google, czy można usunąć?

Zdarza się także tak, że na profilach pojawiają się negatywne opinie, które są niezgodne z prawdą. Czy firmy mogą w jakikolwiek sposób zareagować? Do takiej opinii można odnieść się w komentarzu – wyjaśnić sprawę, zaproponować autorowi konkretne rozwiązanie, zaproponować inną formę kontaktu.

Zareagować mogą również inni użytkownicy. W jaki sposób? Jeśli stwierdzą, że opinia jest nieprawdziwa, mogą zgłosić ją Google. W tym celu należy kliknąć Więcej, a następnie, Zgłoś jako nieodpowiednie.

Ograniczenia w dodawaniu opinii

Gigant usuwa opinie, które są sprzeczne z przyjętymi zasadami, zawierają nieodpowiednie treści. Takie komentarze usuwane są trwale i nie można ich odzyskać. Właśnie dlatego, jeśli zdecydujesz się na publikację opinii, upewnij się, że nie narusza ona zasad Google. Na stronie Giganta dostępne są szczegółowe informacje na temat zabronionych treści, są to na przykład:

  • treści, które mają na celu nękanie odbiorcy,
  • treści obraźliwe, szerzące nienawiść i okrucieństwo, wulgarne,
  • treści niejasne, nie na temat,
  • treści niezgodne z prawem,
  • treści dla dorosłych, o charakterze pornograficznym,
  • wpisy nie powinny też zawierać linków, np. prowadzących na strony produktowe,
  • zabronione jest również umieszczanie w treści adresów, nr telefonu, e-maili itp.

Zabronione jest także:

  • publikowanie fałszywych treści, takich, które nie oddają prawdziwych doświadczeń,
  • publikowanie opinii w zamian za różnego typu korzyści, np. finansowe,
  • manipulacja opiniami, np. publikowanie opinii z różnych kont,
  • zachęcanie innych użytkowników do wystawienia opinii.
Opinie Google, jak dodać opinie, jak usunąć
Opinie Google: jak dodać? jak usunąć? co warto wiedzieć?

Jak napisać opinie na Google?

Wiesz już, w jaki sposób dodać opinie, ale pozostaje jeszcze jedna kwestia, napisanie komentarza. Istotne, by taki komentarz był wartościowy i zawierał konkretne informacje. Co warto zamieścić w opinii? mamy kilka wskazówek: 

  • Krótko opisz, z jakiego produktu lub usługi korzystałeś. 
  • Napisz o swoich osobistych doświadczeniach, odczuciach związanych z korzystaniem z usługi lub produktu. Czy obsługa klienta była pomocna? Czy produkt spełnił Twoje oczekiwania?
  • Co zrobiło na Tobie największe wrażenie? Czy była to jakość produktu? Profesjonalizm personelu? Szybka realizacja zamówienia, a może atrakcyjna cena?
  • Jeśli coś nie spełniło Twoich oczekiwań, także o tym wspomnij. Staraj się być rzeczowy. 
  • Jeśli to możliwe, dołącz zdjęcia. Taki content zwiększy wiarygodność Twojej opinii.
  • Jeśli recenzujesz restaurację, hotel lub sklep, opisz atmosferę miejsca – czy było czysto, cicho, czy przyjemnie spędziłeś czas.
  • Na końcu możesz podać swoje rekomendacje dla innych osób. Czy polecasz ten produkt/usługę? Na co warto zwrócić uwagę?

Opinie Google a rozwój i widoczność w sieci biznesu

Pozyskiwanie opinii ma duże znaczenie dla firm, w szczególności firm działających lokalnie.


  • Pozytywne opinie mogą mieć dobry wpływ na widoczność biznesu w wynikach wyszukiwania. Większa widoczność może przełożyć się na wartościowy ruch na stronie, pomnożenie liczby odwiedzin, liczby umówionych wizyt itp.
  • User generated content, w tym opinie innych klientów, uznawane są za wiarygodne źródło informacji. Potencjalni klienci często weryfikują opinie i darzą większym zaufaniem firmy z wysokimi ocenami i pozytywnymi recenzjami. Negatywne opinie mogą natomiast zniechęcać potencjalnych nabywców.
  • Google umożliwia firmom odpowiadanie na opinie klientów. Regularne i profesjonalne reagowanie na recenzje, zarówno pozytywne, jak i negatywne, pokazuje, że firma ceni swoich klientów i dba o ich satysfakcję.
  • Opinie Google są także cennym źródłem informacji i inspiracji. To feedback klientów, wskazówki dotyczące zmian, które warto wprowadzić.

Czy wiesz, że… ciekawostki na temat opinii Google

  • Aż 93% konsumentów twierdzi, że opinie w sieci wpływają na ich decyzje zakupowe. 
  • 68% konsumentów ufa opiniom online tak samo jak osobistym rekomendacjom.
  • Firmy, które uzyskały co najmniej 5 pozytywnych recenzji, uznawane są za bardziej atrakcyjne. 
  • Firmy, które odpowiadają na opinie w ciągu 24 godzin, zyskują większe zaufanie klientów. Regularne odpowiadanie na opinie może zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 33%.
  • 53% konsumentów oczekuje, że firmy odpowiedzą na negatywną recenzję w ciągu tygodnia, a 45% osób twierdzi, że jest bardziej skłonna odwiedzić firmę, jeśli widzi, że aktywnie odpowiada ona na negatywne opinie.
  • Średnio firma ma około 39 opinii w Google. Jednak firmy z większą liczbą opinii często pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania, co prowadzi do większej widoczności i większego ruchu.
  • Każda dodatkowa gwiazdka w ocenie Google może zwiększyć przychody firmy nawet o 5-9%.
  • Firmy z oceną 4,5 gwiazdek lub wyższą są znacznie bardziej skłonne do przyciągania nowych klientów.
  • Google Reviews to rozwiązanie dostępne w ponad 150 krajach, co czyni je jednym z najbardziej uniwersalnych narzędzi do zbierania opinii na świecie.
  • 68% recenzji w Google jest czytanych na urządzeniach mobilnych, co pokazuje, jak ważne jest posiadanie mobilnie przyjaznej strony internetowej oraz szybki dostęp do odpowiedzi na opinie.

Podsumowanie

Opinie Google umożliwiają użytkownikom dzielenie się wrażeniami dotyczącymi różnych miejsc, firm, produktów. Merytoryczne opinie są przydatne dla użytkowników, pomagają im w podjęciu decyzji zakupowych. Są także istotne dla firm – wspierają budowę wizerunku, mają pozytywny wpływ na proces pozycjonowania. Warto także podkreślić, że opinie są moderowane i- jeśli naruszają zasady Google, są trawle usuwane. Google nie toleruje fałszywych opinii, treści wulgarnych i obraźliwych. 

Ocena strony: 5/5 - (2 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza