znacznik strong co to jest

Spis treści

Znacznik strong – co to jest?

Podczas projektowania strony internetowej musimy zadbać o wiele aspektów. Jednym z nich jest umieszczenie oraz odpowiednie formatowanie treści. Dziś przyjrzę się znacznikowi strong, który stanowi efekt wizualny przedstawianej na stronie www treści.

Znacznik strong – definicja

Znacznik strong to znacznik umieszczany w kodzie HTML. Zastosowanie znacznika strong sprawia, że widoczny na stronie internetowej tekst jest pogrubiony. Dzięki temu treść staje się bardziej czytelna dla odbiorców. Znacznik strong w praktyce prezentuje się następująco:

<strong>pogrubiony tekst</strong>

Znacznik strong – definicja

Co właściwie robi znacznik strong w języku HTML?

Funkcja znacznika strong jest w zasadzie bardzo prosta. Znacznik strong umieszczony w html sprawia, że umieszczony w tym znaczniku tekst jest pogrubiony, wytłuszczony. Dzięki temu znacznikowi możemy ograniczyć ilość nagłówków na stronie, ponieważ wskazujemy w kodzie strony istotne elementy, poprzez właśnie znacznik strong.

Dlaczego warto używać znacznika strong i co właściwie robi?

Choć wcale nie musi być to oczywiste to używanie znacznika stron niesie za sobą przynajmniej kilka korzyści o których chciałbym wspomnieć.

Lepsza widoczność tekstu

Poprzez wykorzystanie znaczników strong możemy znacznie polepszyć widoczność tekstu na stronie internetowej. W pewnych sytuacjach chcemy, aby przygotowana przez nas treść w danym fragmencie strony po prostu się wyróżniała. Poprzez znacznik strong możemy osiągnąć satysfakcjonujący efekt.

Wpływ na pozycjonowanie strony www

Roboty wyszukiwarek każdego dnia odwiedzają miliony stron internetowych. Co istotne, roboty wyszukiwarek skupiają się przede wszystkim na kodzie źródłowym strony internetowej – właśnie tak ją czytają. Znaczniki strong są w stanie wskazać robotom, które fragmenty treści są bardziej istotne w obrębie danej strony. Poprzez wykorzystanie tych znaczników możemy oznaczać fragmenty treści zawierające ważne dla nas słowa kluczowe dzięki czemu osiągniemy korzyści w kontekście pozycjonowania. Oczywiście należy mieć na uwadze, że nie powinniśmy nadużywać znaczników strong. Wystarczy jeden „strong” dla ważnych słów kluczowych, aby nie zaburzyć wyglądu treści.

Możliwość wykorzystania zasady copywriterskiej

Stara zasada copywriterska głosi, że po samym przeczytaniu pogrubionego tekstu na stronie powinniśmy wyciągać wszystkie najważniejsze informacje. Jest to szczególnie przydatne kiedy treści na stronie jest po prostu dużo, a użytkownicy nie mają zbyt wiele czasu, aby szczegółowo się z nią zapoznać. Taki trick pozwoli na szybkie zrozumienie zawartości strony.

Znacznik strong – podsumowanie

Mimo, że znaczniki strong są pozornie mało istotne i często pomijane w procesie jakim jest tworzenie stron internetowych to z pewnością nie powinniśmy z nich rezygnować. Odpowiednie zastosowanie znaczników stron może przynieść wiele korzyści.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza