Przygotuj swój e-commerce na święta (masz o wiele mniej czasu niż Ci się wydaje) 

Co roku w październiku i listopadzie zauważamy wzrost zainteresowania usługami pozycjonowania. Zgłaszają się do nas właściciele sklepów e-commerce, którzy jeszcze przed zbliżającym się świętami chcieliby poprawić widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Celem każdego z zainteresowanych jest zwiększenie ruchu, i oczywiście sprzedaży, w okresie świątecznym. 

Niestety, w październiku i listopadzie już niedużo można zrobić, by uzyskać efekty na święta. Jest za późno. Wiele osób mylnie sądzi, że wystarczy kilka tygodni, by poprawić widoczność i kondycję sklepu. W rzeczywistości potrzebnych jest około 4-5 miesięcy. 

Nie czekaj więc aż liście opadną ‒ zacznij działać już dziś. Wyprzedź konkurencję i ciesz się z efektów. W 1stplace.pl jeszcze w miesiącach wakacyjnych przeprowadzimy bezpłatną analizę, sprawdzimy kondycję Twojego sklepu i jego potencjał. Podpowiemy, jak przygotować sklep e-commerce na nadchodzące święta.

Jak to jest z zakupami świątecznymi? 

Choć Wigilia Bożego Narodzenia jest 24 grudnia, zakupowy szał zaczyna się szybciej. Wiele osób rozpoczyna świąteczne zakupy już w listopadzie ‒ to właśnie wtedy mamy Black Friday i Cyber Monday, a co za tym idzie, liczne promocje, z których grzech nie skorzystać. Co ciekawe, świąteczne zakupy to nie tylko prezenty. To także zakupy sezonowe, między innymi dekoracje świąteczne, świąteczne kreacje, produkty spożywcze i wiele innych. Wszystko to sprawia, że wartość koszyków zakupowych jest wysoka. 

Jakie daty warto mieć na uwadze? Kiedy rozpocząć SEO? 

Chcąc zwiększyć widoczność sklepu i poprawić jego kondycję na czas, w którym użytkownicy aktywnie robią zakupy, powinieneś mieć na uwadze poniższe daty: 

  • 24 listopada – Black Friday,
  • 27 listopada – Cyber Monday,
  • 6 grudnia – Mikołajki, 
  • 24 ‒ Wigilia Bożego Narodzenia.

A kiedy rozpocząć działania z zakresu pozycjonowania sklepu e-commerce? Efekty działań powinny być widoczne przed Black Friday, a najlepiej już na początku listopada. Aby cieszyć się takim wynikiem, działania powinny ruszyć w lipcu. Aby działania ruszyły w lipcu, myśleć o nich warto już w czerwcu. 

Dlaczego z aż takim wyprzedzeniem? 

  1. Wybór agencji SEO (polecamy 1stplace.pl:)), ustalenie zakresu działań, rozmowy z handlowcami, oszacowanie budżetu, podpisanie umowy ‒ wszystkie te działania wymagają czasu, a są dopiero pierwszym krokiem w stronę aktywnych działań. 
  1. Na zwiększenie widoczności sklepu trzeba poczekać około 4-5 miesięcy (dokładny czas uzależniony jest od kondycji witryny, branży, historii). Cały proces zaczyna się od audytu SEO, czyli weryfikacji kondycji witryny i jej widoczności na poszczególne frazy. Na podstawie audytu przygotowywane są strategia działań i harmonogram treści. Potem działania mogą już ruszyć pełną parą. Ale, rozpoczęcie działań nie sprawi, że kolejnego dnia będziesz mógł cieszyć się widocznymi rezultatami. Pozycjonowanie to długofalowy proces: 
  • Roboty Google potrzebują czasu na zidentyfikowanie i zrozumienie prowadzonych działań. Indeksacja nie jest natychmiastowa. Zanim boty odwiedzą Twoją stronę i zauważą wprowadzone zmiany, minie pewien czas (warto, byś zaznajomił się z pojęciem crawl budgetu). Co więcej, sam proces indeksacji nie gwarantuje natychmiastowej poprawy pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki biorą pod uwagę wiele czynników. 
  • Budowa profilu wartościowych linków zwrotnych także wymaga czasu. Uzyskanie kilku linków jednorazowo i zaprzestanie działań nie przyniesie efektów, wszystko musi być rozłożone w czasie. Nagły wzrost liczby linków zwrotnych może być interpretowany jako manipulacja i narazić witrynę na kary. Zamiast tego, wyszukiwarki preferują naturalny, stopniowy wzrost liczby linków zwrotnych.
  • Wyszukiwarki doceniają witryny, które są regularnie aktualizowane. Ważna jest bieżąca publikacja nowych treść, a także aktualizacja contentu, który już znajduje się na stronie. To długofalowe działanie, ale kluczowe dla utrzymania i zwiększania widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie na święta?

Zamów bezpłatną konsultację i dowiedz się jak to zrobić!

Kalendarz działań przedświątecznych 

Zacznij przygotowania świąteczne o wiele wcześniej niż konkurencja i ciesz się z efektów. Poniżej skrócony kalendarz działań:

  • Wakacje – wybór agencji SEO, ustalenie zakresu działań, budżetu, szczegółów współpracy, początek współpracy, przeprowadzanie audytu i prace ruszają pełną parą.
  • Wrzesień ‒ kontynuowanie działań, analiza efektów. 
  • Październik – aktywne działania, analizy, optymalizacja strategii.
  • Listopad ‒ aktywne działania, Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki, zakupy sezonowe. 
  • Grudzień ‒ aktywne działania, sprzedaż świąteczna. 
  • Styczeń ‒ kontynuowanie działań, sklep powinien sprzedawać przez cały czas, nie tylko w święta. 

Lista najważniejszych działań przed świętami 

  • Analiza sprzedaży w poprzednim roku, weryfikacja, jakie produkty cieszyły się największą popularnością.
  • Analiza słów kluczowych, identyfikacja, które z fraz są najbardziej popularne w okresie świątecznym. Są to oczywiście frazy związane ze świętami, takie jak „prezenty na Boże Narodzenie” lub „świąteczne dekoracje”.
  • Tworzenie treści sezonowych, na przykład Top 10 prezentów dla taty, Jaki prezent dla babci? Jak udekorować dom na Boże Narodzenie? 
  • Promocja treści, na przykład w mediach społecznościowych. Prowadzenie kampanii Google i Facebook Ads. 
  • Oferty specjalne, kody rabatowe, promocje, które przyciągną uwagę klientów.

A oprócz tego: 

  • Intuicyjny proces zakupowy ‒ w czasach tak dużej konkurencji, nawet drobna niedogodność może odstraszyć klientów. Problemy z dodaniem produktów do koszyka nie mogą mieć miejsca. Sprawdź, czy wszystko działa, jak należy.
  • Szybkość ładowania ‒ wolno ładujący się sklep e-commerce to jeden z największych błędów. Żyjemy w biegu i każda sekunda ma znaczenie. 
  • Responsywność ‒ nie każdy ma czas, by wygodnie usiąść i na spokojnie przeglądać całą masę produktów. Zakupy (i to nie tylko te świąteczne), robione są w tramwaju, na przerwie w pracy, w kolejce i, co najważniejsze, za pomocą urządzeń mobilnych. E-commerce musi działać bezbłędnie i sprawnie na telefonach i tabletach. 

Już dziś zacznij prace nad promocją swojego sklepu e-commerce. Ciesz się wysoką konwersją w okresie największej aktywności zakupowej użytkowników, jak i przez cały rok.  

Rozpoczynam świąteczne przygotowania już dziś!

Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie na święta?

Zamów bezpłatną konsultację i dowiedz się jak to zrobić!

Chcesz aby Twój sklep sprzedawał jak najwięcej w sezonie świątecznym?

Porozmawiajmy jak to zrobić

Zamów kontakt aby w krótkiej rozmowie z naszym ekspertem omówić możliwości i dobrać najlepsze rozwiązania dla Twojego sklepu. Na podstawie rozmowy przygotujemy dla Ciebie szczegółową analizę.

Chcesz aby Twój sklep sprzedawał jak najwięcej w sezonie świątecznym?

Porozmawiajmy jak to zrobić

Zamów kontakt aby w krótkiej rozmowie z naszym ekspertem omówić możliwości i dobrać najlepsze rozwiązania dla Twojego sklepu. Na podstawie rozmowy przygotujemy dla Ciebie szczegółową analizę.

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza