Algorytm Google Pingwin (Google Penguin Update, Penguin Update), wprowadzony został w życie w 2012 roku. Zadaniem Pingwina jest walka ze spamerskimi metodami link buildingu, redukcja widoczności stron www i sklepów e-commerce, do których prowadzą linki niskiej jakości. Jednocześnie Pingwin ma zwiększać widoczność witryn z wartościowym profilem linków.
Algorytm Google Pingwin – jak działa?
Algorytm analizuje linki przychodzące i obniża rankingi witryn, na które kierują odnośniki niskiej jakości. Podejrzane, szkodliwe linki zewnętrzne to:
- odnośniki pozyskiwane z systemów wymiany linków,
- linki ze stron spamerskich, z bezwartościowych zaplecz zbudowanych wyłącznie w celu linkowania,
- linki pozyskane za pomocą botów,
- odnośniki pochodzące z witryn całkowicie odbiegających pod kątem tematycznym od pozycjonowanej witryny,
- czasem także odnośniki prowadzące z innych państw, z innego kontynentu, na przykład link z Azji kierujący na stronę firmy działającej w Polsce.
Pingwin zmniejsza także widoczność stron, które odnotowały nienaturalny przyrost dużej liczby nowych backlinków w krótkim czasie.
Algorytm Pingwin – jakie strony www nagradza?
Jakie strony www nagradza Pingwin? Przede wszystkim te, do których prowadzą wartościowe linki. Na wzrost widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania mogą więc liczyć witryny pozyskujące linki ze zróżnicowanych źródeł (najlepiej powiązanych tematycznie). Strony, których link building budowany jest w naturalny sposób – liczba linków zewnętrznych wzrasta regularnie.
Algorytm Pingwin Google – w jakim celu został wprowadzony?
Celem wprowadzenia algorytmu Pingwin jest zwiększanie widoczności stron www i sklepów internetowych mających wartościowy profil linków przychodzących. Kolejny cel to eliminowanie witryn z linkami spamerskimi, kiepskiej jakości.