Prawdopodobnie, podczas tworzenia treści na swoją stronę internetową, wiele razy nieświadomie użyłeś fraz LSI. Bardzo dobrze! Takie frazy pomagają algorytmom Google w zrozumieniu treści, którą publikujesz. Warto więc byś wiedział, czym dokładnie są frazy LSI oraz w jaki sposób ich używać, aby uzyskać jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli interesuję Cię ten temat, zapraszamy do lektury!
LSI keywords – czym są?
LSI keywords, czyli latent semantic indexing (ang. utajone indeksowanie semantyczne), to słowa kluczowe, które nawiązują do frazy głównej, na którą pozycjonowana jest dana strona internetowa, artykuł blogowy, podstrona. Zastosowanie semantycznych fraz słów kluczowych umożliwia dokładniejsze przedstawienie tematu, ukazanie kontekstu. Co więcej, LSI pozwalają algorytmom na ocenę, czy dany tekst jest wartościowy i powinien być wyświetlany na wysokich pozycjach w wynikach organicznych.
Jeśli więc zależy Ci na zwiększeniu ruchu organicznego, w procesie pozycjonowania stron internetowych, np. podczas pisania treści, koniecznie wykorzystaj frazy semantyczne.
Lsi keywords seo – dlaczego frazy semantyczne są ważne?
Kiedyś, gdy algorytm Google nie potrafił w tak dokładny sposób przetwarzać treści, wszyscy koncentrowali się na tym, by główna fraza kluczowa pojawiła się jak najczęściej. W rezultacie powstawały teksty nadmiernie nasycone główną frazą kluczową – zazwyczaj były nieprzyjemne w lekturze i mało użyteczne.
Od tamtej pory wiele się zmieniło. Google bardzo dobrze radzi sobie z rozpoznawaniem treść na danej stronie. Doskonale wie, czy dany tekst jest dobrej jakości i czy wyczerpuje temat. W pierwszej kolejności wyświetlane są podstrony, które omawiają dane zagadnienie w sposób kontekstowy, bez nadmiernego skupiania się na frazie głównej, zawierające semantycznie powiązane słowa kluczowe.
LSI keywords – przykład
Jako przykład możemy podać główną frazę piłka nożna. W tym przypadku frazami semantycznymi będą: piłka nożna – tabele, relacja na żywo – piłka nożna, piłka nożna Polska, piłka nożna wyniki, piłka nożna ekstraklasa, piłka nożna mecze, najświeższe wiadomości sportowe.
Inne przykłady fraz LSI
- Główna fraza kluczowa: zdrowa dieta
Frazy semantycznie powiązane: zrównoważone odżywianie, plan żywieniowy, zdrowe przepisy, wartości odżywcze.
- Główna fraza kluczowa: trening biegowy
Frazy semantycznie powiązane: plan treningowy dla biegaczy, jak poprawić kondycję, bieganie dla początkujących, najlepsze buty do biegania.
- Główna fraza kluczowa: remont domu
Frazy semantycznie powiązane: jak odnowić kuchnię, koszt remontu łazienki, wymiana okien, trendy w aranżacji wnętrz.
- Główna fraza kluczowa: finanse osobiste
Frazy semantycznie powiązane: jak oszczędzać pieniądze, planowanie budżetu domowego, inwestowanie dla początkujących, najlepsze konta oszczędnościowe.
- Główna fraza kluczowa: zdjęcia ślubne
Frazy semantycznie powiązane: fotograf na ślub, sesja zdjęciowa dla nowożeńców, „pamiątki ślubne, trendy w fotografii ślubnej.
Jak znaleźć słowa kluczowe LSI?
W jaki sposób możesz wyszukać odpowiednie frazy LSI? Poniżej przedstawiamy kilka prostych technik.
LSI keywords to nie tylko synonimy
Jeśli chcesz nasyć swoją treść frazami LSI nie ograniczaj się wyłącznie do synonimów, zajmij się również frazami nawiązującymi do danej tematyki. Skup się na zagadnieniach, które w danym kontekście mogą być interesujące dla użytkowników.
Piszesz na temat pozycjonowania stron? Słowa LSI dla tej frazy to na przykład: skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, ile kosztuje pozycjonowanie strony, tanie pozycjonowanie stron, seo on-site, seo off-site, HTML itp. Oczywiście, fraz, które także można wykorzystać jest o wiele więcej.
Podobne wyszukiwania w Google
Inspirację znajdziesz także w wyszukiwarce Google. Skieruj swoją uwagę na sam dół wyników wyszukiwania. Na przykład, gdy wpiszesz w wyszukiwarkę frazę tworzenie bloga, na dole strony pojawią się podobne wyszukiwania, które stanowią idealną podpowiedź.
Kolejnym źródłem podpowiedzi, jest pasek wyszukiwania. Podczas wpisywania zapytania do wyszukiwarki będą dynamicznie pojawiać się inne podobne słowa kluczowe.
Semantyczne słowa kluczowe znajdziesz również w innych miejscach, takich jak:
- planer słów kluczowych Google – https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/,
- LSI Graph – https://lsigraph.com/
- Niche Laboratory – https://www.nichelaboratory.com/
Jak możesz wykorzystać LSI keywords?
Powyżej opisaliśmy, czym są słowa LSI oraz jak je znaleźć. Czas przejść do najważniejszego punktu, czyli do tego, jak możesz wykorzystać słowa kluczowe LSI na stronie.
Wykorzystanie LSI keywords jest bardzo proste. Słowa te warto zamieścić na stronie w miejscach takich jak:
- tytuł strony,
- treść artykułu,
- meta opis strony,
- tagi strony (jeśli strona posiada tagi).
Warto zaznaczyć, że semantyczne słowa kluczowe będą najbardziej przydatne w rozbudowanych treściach, takich jak wpisy blogowe, dłuższe poradniki.
Przy wdrażaniu warto pamiętać, aby końcowa treść była jak najbardziej naturalna. Przeoptymalizowanie treści może negatywnie wpłynąć zarówno na pozycje strony, jak i na satysfakcję użytkowników.
Lsi keywords generator
Generator słów kluczowych LSI (Latent Semantic Indexing) to narzędzie, które umożliwia identyfikację słów i fraz semantycznie związanych z główną frazą kluczową. Generator działa poprzez analizę treści, które są wysoko oceniane przez wyszukiwarki, a następnie sugeruje terminy, które wzbogacą kontekst treści i zwiększą widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
Użycie generatora LSI to wsparcie podczas opracowywania strategii content marketingowych, sposób, by poprawić zarówno jakość, jak i zasięg publikowanych treści.
Lsi vs long tail keywords
Lsi to niejedyne zagadnienie, jakie warto poruszyć w przypadku fraz kluczowych, które powinny znaleźć się na stronie www. Istotne są także frazy typu long tail. Czym lsi różnią się od frazy typu długi ogon?
- LSI to technika, która pomaga wyszukiwarkom zrozumieć kontekst i związki semantyczne między różnymi terminami na stronie internetowej. Pozwala to na dostarczanie użytkownikom trafnych, wartościowych wyników wyszukiwania.
- Long tail to bardziej szczegółowe frazy składające się z co najmniej trzech słów. Takie frazy mają zwykle mniejszy wolumen wyszukiwania, ale są bardziej konwertujące.
Podczas gdy frazy LSI wspierają ogólną widoczność w wyszukiwarkach, long tail keywords umożliwiają dotarcie do użytkowników poszukujących konkretnych informacji lub produktów, osób mających sprecyzowane oczekiwania.
Latent Semantic Indexing – co to?
LSI (Latent Semantic Indexing) to technika analizy i indeksowania treści, której celem jest poprawa dokładności i trafności wyników wyszukiwania. Latent Semantic Indexing umożliwia algorytmom wyszukiwarek lepsze rozumienie związków semantycznych między różnymi słowami i frazami w tekście. LSI analizuje zbiory danych, wykrywa wzorce i korelacje słów, pomaga zidentyfikować tematy i konteksty. W efekcie, LSI umożliwia wyszukiwarkom oferowanie bardziej spersonalizowanych odpowiedzi na zapytania użytkowników, poprawia jakość interakcji z systemem wyszukiwania.
Podsumowanie
LSI keywords, czyli semantycznie powiązane słowa kluczowe, są istotnym elementem strategii SEO. Takie frazy znacząco zwiększają jakość treści, wzbogacają ją o istotne, związane z głównym tematem informacje. Wykorzystanie fraz semantycznych ułatwia wyszukiwarkom zrozumienie kontekstu, dopasowanie treści do zainteresowań i potrzeb użytkowników.
Co więcej, treści omawiające dany temat w merytoryczny sposób, przedstawiające różne aspekty danego zagadnienia, zwiększają zaangażowanie użytkowników, co może przełożyć się na konwersję. LSI keywords stają się więc ważnym elementem w budowie widoczności strony i relacji z odbiorcami.