W internecie możemy znaleźć całe mnóstwo informacji na temat tego jak ważna jest promocja firmy w internecie. Jakie drogi należy obrać, aby osiągnąć upragniony sukces. Nic jednak nie jest jednak tak skuteczne w uświadamianiu ludzkich umysłów jak przejrzyste i niepodważalne statystyki.
53,3% ruchu na stronach internetowych pochodzi z wyszukiwarek
Ponad połowa całego ruchu na stronach internetowych pochodzi właśnie z wyszukiwarek internetowych. Jest to dowód jak ważne jest SEO oraz pozycjonowanie w dzisiejszym marketingu internetowym. Wyszukiwarki takie jak Google dostarczają użytkownikom coraz lepsze wyniki wyszukiwania, dzięki czemu użytkownicy z chęcią z nich korzystają.
Tylko 0,78% użytkowników przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwań
Często można spotkać się z określeniem, że jeśli jesteś na drugiej stronie w Google to znaczy, że po prostu Cię nie ma. Niestety tylko niespełna jeden procent użytkowników zagląda na druga stronę Google. Przeważnie szukający wolą wpisać w okno wyszukiwarki nowe słowa kluczowe.
31,7% to średnia ilość kliknięć w pierwszą pozycję w wynikach wyszukwiania
Pierwsza pozycja, to wręcz ukoronowanie wysiłków włożonych w pracę nad stroną pod kątem SEO. Będąc na pierwszej pozycji w rankingu Google pozyskamy około 1/3 wszystkich kliknięć! Jest to olbrzymia wartość obrazująca jak wielkie korzyści mogą przynieść właściwe techniki pozycjonowania stron internetowych.
źródło Baklinko
60% marketerów ocenia, że najwyższej jakości leady pochodzą z wyszukiwarek
Jakość leadów jest niezwykle istotna w każdym biznesie. Jak się okazuje ponad 60% badanych marketerów oceniło, że najwyższej jakości leady pochodzą z wyszukiwarek internetowych.
Od 5% do 14,5%, tyle nowych linków miesięcznie pozyskują strony będące w TOP 3
Od kiedy pamiętam linki zawsze były jedną z najbardziej istotnych kwestii jeśli chodzi o pozycjonowanie. Do tej pory niewiele się zmieniło. Google w dalszym ciągu poprzez linki przychodzące określa autorytet domeny oraz prezentowaną przez nią tematykę. Co ciekawe strony na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce regularnie pozyskują nowe odnośniki.
66,31% stron nie posiada ani jednego linku przychodzącego
Ta statystyka wskazuje jak wiele stron internetowych nie miało jeszcze styczności z poprawnie wykonanym SEO i pozycjonowaniem. Jak już wiadomo, każda strona potrzebuje nowych linków, aby znaleźć się wysoko w rankingu Google. Niestety ponad połowa z nich nie posiada ani jednego linku zwrotnego.
źródło Search Engine Roundtable
Strona na pierwszym miejscu posiada średnio o 3,8 razy więcej linków niż pozostałe w TOP 10
Skoro jesteśmy już w temacie linków przychodzących, warto zwrócić uwagę na zależność dotyczącą dysproporcji w ilości linków przychodzących. Strony zajmujące pierwsze miejsce posiadają średnio o 3,8 razy więcej linków niż strony na pozycjach od 2-10.
8% wszystkich wyszukiwań to pytania
Prawie jedna dziesiąta wszystkich zapytań wpisywanych w okno wyszukiwarki to pytania. Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, starają się dostarczać użytkownikom najważniejsze informacje bezpośrednio w oknie wyszukiwarki. Takie wyniki określamy jako featured snippets, czyli rozszerzone opisy. Gdy użytkownik jest usatysfakcjonowany znalezionym wynikiem i nie przejdzie na żadną konkretną stronę internetową, mamy do czynienia ze zjawiskiem zero click search.