statystyki seo

Spis treści

10 statystyk, które uświadomią Ci jak ważne jest SEO

W internecie możemy znaleźć całe mnóstwo informacji na temat tego jak ważna jest promocja firmy w internecie. Jakie drogi należy obrać, aby osiągnąć upragniony sukces. Nic jednak nie jest jednak tak skuteczne w uświadamianiu ludzkich umysłów jak przejrzyste i niepodważalne statystyki.

53,3% ruchu na stronach internetowych pochodzi z wyszukiwarek

Ponad połowa całego ruchu na stronach internetowych pochodzi właśnie z wyszukiwarek internetowych. Jest to dowód jak ważne jest SEO oraz pozycjonowanie w dzisiejszym marketingu internetowym. Wyszukiwarki takie jak Google dostarczają użytkownikom coraz lepsze wyniki wyszukiwania, dzięki czemu użytkownicy z chęcią z nich korzystają.

Tylko 0,78% użytkowników przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwań

Często można spotkać się z określeniem, że jeśli jesteś na drugiej stronie w Google to znaczy, że po prostu Cię nie ma. Niestety tylko niespełna jeden procent użytkowników zagląda na druga stronę Google. Przeważnie szukający wolą wpisać w okno wyszukiwarki nowe słowa kluczowe.

69,7% zapytań w wyszukiwarkach zawiera 4 bądź więcej słów

Rynek SEO bardzo się zmienia, a wraz z nim sposoby poszukiwania przez użytkowników. Oczywiście w dalszym ciągu użytkownicy z chęcią wybierają wyszukiwarki internetowe do pozyskiwania informacji, jednak robią to nieco inaczej niż jeszcze parę lat temu. Obecnie użytkownicy zadają znacznie bardziej precyzyjne zapytania do wyszukiwarek, co skutkuje tym, że ich długość się zwiększa.

źródło Ahrefs.com

31,7% to średnia ilość kliknięć w pierwszą pozycję w wynikach wyszukwiania

Pierwsza pozycja, to wręcz ukoronowanie wysiłków włożonych w pracę nad stroną pod kątem SEO. Będąc na pierwszej pozycji w rankingu Google pozyskamy około 1/3 wszystkich kliknięć! Jest to olbrzymia wartość obrazująca jak wielkie korzyści mogą przynieść właściwe techniki pozycjonowania stron internetowych.

źródło Baklinko

60% marketerów ocenia, że najwyższej jakości leady pochodzą z wyszukiwarek

Jakość leadów jest niezwykle istotna w każdym biznesie. Jak się okazuje ponad 60% badanych marketerów oceniło, że najwyższej jakości leady pochodzą z wyszukiwarek internetowych.

Od 5% do 14,5%, tyle nowych linków miesięcznie pozyskują strony będące w TOP 3

Od kiedy pamiętam linki zawsze były jedną z najbardziej istotnych kwestii jeśli chodzi o pozycjonowanie. Do tej pory niewiele się zmieniło. Google w dalszym ciągu poprzez linki przychodzące określa autorytet domeny oraz prezentowaną przez nią tematykę. Co ciekawe strony na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce regularnie pozyskują nowe odnośniki.

66,31% stron nie posiada ani jednego linku przychodzącego

Ta statystyka wskazuje jak wiele stron internetowych nie miało jeszcze styczności z poprawnie wykonanym SEO i pozycjonowaniem. Jak już wiadomo, każda strona potrzebuje nowych linków, aby znaleźć się wysoko w rankingu Google. Niestety ponad połowa z nich nie posiada ani jednego linku zwrotnego.

źródło Search Engine Roundtable

Strona na pierwszym miejscu posiada średnio o 3,8 razy więcej linków niż pozostałe w TOP 10

Skoro jesteśmy już w temacie linków przychodzących, warto zwrócić uwagę na zależność dotyczącą dysproporcji w ilości linków przychodzących. Strony zajmujące pierwsze miejsce posiadają średnio o 3,8 razy więcej linków niż strony na pozycjach od 2-10.

48% użytkowników korzysta z wyszukiwania głosowego (voice search)

Wyszukiwanie głosowe czyli popularny Voice Search, to udogodnienie, z którego korzysta coraz więcej osób. Już prawie połowa użytkowników wyszukiwarek wybiera właśnie taką formę wyszukiwania. Ma to logiczne uzasadnienie, ponieważ w szybki i bezproblemowy sposób możemy wyszukać istotne dla nas informacje.

źródło Search Engine Land

8% wszystkich wyszukiwań to pytania

Prawie jedna dziesiąta wszystkich zapytań wpisywanych w okno wyszukiwarki to pytania. Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, starają się dostarczać użytkownikom najważniejsze informacje bezpośrednio w oknie wyszukiwarki. Takie wyniki określamy jako featured snippets, czyli rozszerzone opisy. Gdy użytkownik jest usatysfakcjonowany znalezionym wynikiem i nie przejdzie na żadną konkretną stronę internetową, mamy do czynienia ze zjawiskiem zero click search.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza