Spis treści

Jak będą działać agencje SEO w 2023 roku?

Nowy rok, to nowe wyzwania ‒ także dla promocji biznesu w sieci. Jakie więc zadania czekają na agencje SEO? Jak powinna wyglądać strategia pozycjonowania, aby Twoja strona www bądź sklep e-commerce, zdobywały coraz wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania?

Pozycjonowanie w 2023 roku ‒ jak będą pracować agencje?

W 2023 roku ważna będzie jakość prowadzonych działań i koncentracja na użytkowniku. Liczyć się będą wyłącznie wartościowe treści – content wymagał będzie jeszcze większego zaangażowania ze strony autorów.

Helpful Content, czyli jeszcze większe znaczenie contentu

Helpful content to aktualizacja, o której Google poinformowało w sierpniu 2022 roku. Aktualizacja początkowo dotyczyła wyłącznie stron anglojęzycznych ‒ w grudniu objęła także inne języki.
Helpful content update ma na celu promowanie wartościowych, przydatnych dla użytkownika treści. Zamieszczane na stronach www treści powinny więc przekazywać odbiorcom ważne informacje, być unikalne i merytoryczne. Centrum działań ma stanowić użytkownik (i jego satysfakcja).

Treści ze zbyt dużym zagęszczeniem słów kluczowych, pisane wyłącznie pod roboty, mijające się z tematem to jak wyrok dla Twojej witryny.

Site-wide ‒ witryna jako całość, nie pojedyncze podstrony

Helpful content to czynnik rankingowy site-wide. Oznacza to, że Google analizuje i ocenia wszystkie treści w obrębie witryny. Aby strona www została uznana za wartościowe źródło, wszystkie znajdujące się na niej treści muszą wyróżniać się wysoką jakością. Nie wystarczy więc, że zaczniesz publikować wartościowe teksty. Powinieneś też usunąć lub przeprowadzić edycję treści o kiepskiej jakości.

Czynniki behawioralne ‒ kopalnia wiedzy (nie tylko dla Google)

Skąd Google wie, które treści są wartościowe? W jaki sposób Ty sam możesz dowiedzieć się, które treści ‒ i inne elementy, wymagają poprawy? Tutaj bardzo pomocne będą czynniki behawioralne. Są to między innymi czas, jaki użytkownik spędza na Twojej stronie, jego zaangażowanie. Warto też kontrolować stosunek liczby wyświetleń strony www do liczby kliknięć.

Helpful Content a współpraca z agencją seo

Wróćmy do tytułu naszego artykułu, a więc: Jak pracować będą agencje seo w 2023 roku?
W 2023 roku firmy SEO (w jeszcze większym stopniu niż do tej pory), powinny koncentrować się na regularnym wdrażaniu wysokiej jakości treści. Powinny to być treści ciekawe, z istotnymi informacjami, wartościowe dla odbiorców. Teksty nie muszą być długie ‒ ważna jest jakość.

Oprócz regularnych publikacji, agencja SEO powinna zadbać o optymalizację treści, które już znajdują się stronie. Edycja zapychaczy, treści przygotowanych wyłącznie dla robotów jest konieczna.

Content a sep, Aktualizacja Helpful Content
Content a widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania

Link SPAM update

Google postanowiło rozprawić się też z niskiej jakości linkami oraz nieuczciwymi metodami pozyskiwania odnośników. Agencja zajmująca się pozycjonowaniem Twojej strony, powinna zadbać o to, by linki pochodziły z wiarygodnych źródeł (najlepiej powiązanych z Twoim biznesem).

Kolejne E w akronimie E-A-T

Akronim E-A-T nie jest nowością. Ale, 15 grudnia 2022, do wspomnianego akronimu zostało dodane jeszcze jedno E, co dało nam E-E-A-T. Oznacza to:

  • Experience, czyli wrażenia, doświadczenia użytkownika,
  • Expertise, czyli ekspertyza, wiedza ekspercka,
  • Authoritativeness, czyli autorytet,
  • Trustworthiness wiarygodność, zaufanie.

Zaniedbanie któregokolwiek z powyższych czynników może przełożyć się na spadek w wynikach wyszukiwania, a także na mniejszą konwersję. Należy jednak podkreślić, że E-E-A-T nie dotyczy wszystkich stron. Jest istotny dla witryn Y-M-Y-L, czyli Your Money, Your Life, co w tłumaczeniu oznacza Pieniądze albo życie.

Do Y-M-Y-L zliczanie są strony, na których publikowane są treści mające wpływ na życie, zdrowie, bezpieczeństwo, finanse odbiorców. Są to przede wszystkim strony promujące takie branże, jak medycyna, prawo, usługi finansowe, ubezpieczenia.

E-E-A-T a współpraca z agencją e-marketingową?

Aby Twoja strona zyskała widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, agencja seo powinna zadbać, aby:

  • treści przygotowywane były przez osoby z ekspercką wiedzą bądź osoby, które współpracują/konsultują się z ekspertami,
  • strona miała wysoki autorytet, na przykład poprzez pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych, by miała dobrą historię,
  • była bezpieczna, czyli znajdowała się na odpowiednio zabezpieczonym hostingu, miała wdrożony ważny certyfikat SSL.

Koniecznie też należy pamiętać o ograniczeniach, z jakimi spotykamy się w przypadku wymienionych branż, na przykład o zakazie reklamy.

Autorytet autora

Jeszcze większe znaczenie w 2023 roku będzie miał autorytet autora. Google chce mieć pewność, że treści, które wyświetla użytkownikom, są przygotowane przez człowieka i to, przez osobę o odpowiednich kompetencjach.

Warto więc pisać teksty w pierwszej osobie liczby pojedynczej, stosować wyrażenia: moim zdaniem, według mnie itp. Dobrym rozwiązaniem jest też dołączenie opisu autora – w opisie warto umieścić informacje na temat doświadczenia, kwalifikacji, sukcesów.

Treści AI, czyli wsparcie sztucznej inteligencji

O treściach generowanych przez AI (artificial intelligence), czyli przez sztuczną inteligencję, jest bardzo głośno. Z początkiem 2023 roku mówi się o nich jeszcze więcej. Jak to wszystko ma się do pozycjonowania witryny?

AI może być wsparciem w działaniach content marketingowych (podkreślamy słowo wsparcie). Tekst generowany jest przez AI, obowiązkowo należy sprawdzić, wprowadzić zmiany, uzupełnić o dodatkowe informacje. AI nie ma emocji, doświadczenia, nie może całkowicie zastąpić człowieka ‒ powinieneś mieć to na uwadze.

AI a praca agencji SEO

W procesie pozycjonowania, tworzenia contentu agencje SEO mogą wspierać się sztuczną inteligencją. Ale sztuczna inteligencja nie zastępuje czynnika ludzkiego. Jeśli więc otrzymasz informację o tekstach generowanych przez AI, zapytaj czy będą one poddane weryfikacji i edycji.

Pozycjonowanie stron w 2023 roku, działania agencji seo
Pozycjonowanie strony w 2023 roku- jak prace powinna wykonać agencja SEO?

User generated content ‒ najlepsza promocja Twojej firmy

Content generowany przez użytkowników to najlepsza promocja Twojej firmy. Wiarygodne opinie, komentarze, zdjęcia, a nawet nagrania na temat zamówionego towaru, to źródło informacji, do którego zaufanie ma większość użytkowników.

User generated content to także sposób, by zwiększyć rozpoznawalność firmy i wyróżnić się na tle konkurencji.

Komentarze na temat Twojej mogą być zamieszczane w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, a także na forach internetowych, na stronie www, na Profilu Firmy w Google, a nawet na YouTube. 

Specjaliści z agencji SEO pomogą znaleźć rozwiązanie, dzięki któremu zachęcisz odbiorców to wystawia opinii.

O co jeszcze powinna zadbać agencja SEO?

  • Wydajność i szybkość strony www nadal odgrywają bardzo ważną rolę. Niska wydajność witryny ma bardzo negatywny wpływ na satysfakcję użytkownika i na konwersję.
  • Struktura strony www oraz intuicyjna ścieżka zakupowa to kolejne elementy, na które powinien zwrócić specjalista przeprowadzający optymalizację witryny.
  • Popularność treści wideo wciąż rośnie – kanał na YouTube, cykl webinarów mogą pomóc w budowie pozytywnego wizerunku firmy. Niektóre z agencje SEO świadczą także takie usługi.
  • Należy też pamiętać o optymalizacji grafik ‒ odpowiednim formacie, podpisach, atrybutach ALT.


Podsumowując, w 2023 jakość będzie królować nad ilością. Agencje SEO powinny skupić się na tym, by treści, linki, optymalizacja strony były jak najwyższej jakości.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza